Vraag

Ongesteldheid

  • 26 April 2018
  • 5 reacties
  • 159 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey iedereen, ff een vraagje... in Januari ben ik voor het eerst ongesteld geworden, maar ik ben het nu na 4, bijna 5 maanden nogsteeds niet, is dat ongezond?

5 reacties

Voor zover ik weet, maar iemand anders mag mij verbeteren, is het niet ongebruikelijk.
Het gebeurt namelijk wel vaker dat er in het begin wat tijd tussen kan zitten, maar dit wordt regelmatiger naar lange de tijd verstrijkt.

Het voordeel is dat je nu niet ongesteld bent met alle gevolgen van dien.
Op zich zitten er niet echt zo veel nadelen aan, voor zover ik weet, behalve mogelijk wat andere hormoonwaardes die normaal gesproken toe- en afnemen tijdens de menstruatiecyclus.
Hi Klok,

volgens mij klopt het wat @MensPersoon hierboven allemaal opschrijft.

Ik heb er verder zelf ook niet echt verstand van, misschien reageren er nog meisjes die uit ervaring kunnen spreken.

Toch heb ik wel een linkje voor je:
https://www.sense.info/ontdek-je-lichaam/meisjeslichaam/menstruatie

je kunt daar doorklikken en ik denk dat je hier een antwoord op jouw vraag kunt vinden:
https://www.sense.info/ontdek-je-lichaam/meisjeslichaam/menstruatie/ongesteld-zijn

Het is sws een hele leuke site met betrouwbare info over van alles wat pubers bezig houdt, dus check m out..

Groetjes,
M&M's
Hoi,

Ik werd een paar jaar geleden voor het eerst ongesteld in januari. Toen pas weer in mei en vanaf toen begon het een beetje regelmatig te worden.
Het kan ook voorkomen dat je het een keer overslaat, dat je om de 3 weken (ipv de gebruikelijke 4 weken) ongesteld wordt of dat je tussenbloedingen krijgt.

Volgens mij heeft echt zo goed als niemand uit zichzelf een perfecte regelmaat.

Zeker in het begin van je menstruatie kun je heel erg onregelmatig zijn, dus maak je daar vooral geen zorgen om! Je kunt het er ook met je moeder over hebben, vaak verloopt jouw menstruatie een beetje hetzelfde als die van je moeder (meestal word je voor het eerst ongesteld rond de leeftijd dat je moeder dit ook had, etc.)

Gr. Pin
Hoi!

Zoals de reacties hierboven zeggen, kan je menstruatie, zeker in het begin, onregelmatig zijn. Als je geen andere klachten hebt, kan je rustig afwachten tot de volgende keer.

Groetjes
x
In het begin had ik zelf dat ik 1 maand ongesteld was. In het begin is het nog best normaal dat je onregelmatig ongesteld wordt, omdat je lichaam nog moet wennen.

Reageer