Vraag

Ongesteld wanneer


  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik ben bang dat ik binnenkort ongesteld wordt omdat ik bijna iedere dag buikpijn heb maar ben ook lactoseïntolerant en daardoor kan ik ook buikpijn hebben maar ik eet nooit lactose maar ben dus bang dat het binnenkort komt heb ook al borstjes cupmaat Aa en ook soms A mijn moeder weet dat ik daar bang voor ben en dat vind ik ook weer lastig

18 reacties

Bedankt voor bv je reactie ga eens opzoek naar zo'n blikje
je hebt ook etuis met 2 of meerdere vakken. of je koopt een extra etuitje en houd die altijd in je tas of als je een kluisje hebt leg je het daar in.

ik weet niet precies hoe ik het uit kan leggen hie dat blikje er uit ziet of hoe dat werkt.
je kan die dingen volgens mij gewoon in de kruitvat of zo kopen.

je hoeft je echt niet te schamen. ik was het 2 a 3 jaar eerder dan mijn vriendinnen. en ik schaamde me er ool voor tot dat zij het ook werden. en als ze ouders zijn snappen ze het want ze zijn het waarschijnlijk zelf ook wel

groetjes
bella
Hallo xLOTc

Je zou ook gewoon een klein zakje los in je boekentas kunnen steken Je zou het ook in je broekzak kunnen steken.
Er zal vast wel ergens een klein vakje of plaatsje vrij zijn in je tas toch?

Dat zal wel kunnen ga straks eens kijken

Waarom zou je het zo erg vinden als je vriendinnen het zouden zien?
Omdat ik me heel snel ga schamen en ik ben altijd een jaar jonger dan de rest en dan voel ik me een vreemde vogel



Groetjes van een onzekere prinses 👸😦😦
De bovenstaande tips lijken me al goed. Je zou ook gewoon een klein zakje los in je boekentas kunnen steken, dat is niet zo groot en zal wel ergens bijkunnen.
Je zou het ook in je broekzak kunnen steken.
Er zal vast wel ergens een klein vakje of plaatsje vrij zijn in je tas toch?

Waarom zou je het zo erg vinden als je vriendinnen het zouden zien?
Ik neem nooit een portemonnee mee naar school wel handig natuurlijk
Ik leen meestal veel pennen uit en dan zien mijn vriendinnen het toch noch


Hoe krijg je dat ijzeren blikje dan dicht waardoor er niets uitvalt
hy

je vroeg je af hoe het ging bij andere toen ze voor het eerst ongesteld werden...
bij mij was het echt in eens. bij mij was het ook meteen vrij extreem.

ik heb zelf een soort ijzeren blikje gehad wat je dan wel je grote vak kan doen en best ongezien kan pakken.
ik heb ook het in een etui voor pennen en zo gehad.
ik ken ook nog mensen die het in een portemonnee hebben dus wat je veilig mee kan nemen naar de wc.

groetjes
bella
Het probleem is dat ik nooit vestjes draag waardoor het alsnog opvalt en in het voorvakje van men tas heb ik men sleutels altijd zitten en dan is het vakje al vol dus nog meer ideeën en tips
Ik ben wel super creatief heb zelfs al eens kleren gemaakt voor een pop
Als je misschien een vestje met een binnen zakje hebt, kan je paar maandverbanjes verstoppen, stuk of 2, als je meer erin doet, valt het op wat je in je vestje hebt erin, je kan in je voorvakje in je tas verstoppen en rits dicht, daar kan je meer erin doen.

En stel als je wat creatief bent, kan je in een leuk jasje of vestje kan je stiekem een binnen zakje maken erin, want sommige vestjes hebben 2laagjes, 1 is de buiten kant en 1 binnenkant van een vestje, als je voelt dat de binnenste los van de buiten kant van je vestje is, zoek dan naald en draad en de goede kleur vinden om een zakje erin te maken, en ook wel zo slim om dezelfde stof en kleur als je geluk hebt om te naaien met de hand.

Maar het kan ook zo zijn dat er niet dezelfde stof is maar wel kleur, dat is ook goed genoeg.

Hopelijk heb je wat eraan.

Gr. Jade
Hoe kan ik het maandverband verstoppen in mijn tas zonder dat mijn klasgenoten het zien ❔❔❔
Ja met het maandverband is het gelukt mijn moeder weet niet meer hoe dat bij haar ging dat is dus lastig want ze weet ook niet meer hoe oud ze toen was
Hoe het gaat verschilt voor iedereen. Sommigen hebben enkele dagen op voorhand best veel pijn. Bij anderen zagen ze plots dat ze geboed hadden en hadden ze het dus op voorhand niet gemerkt.
Je kunt het dus helaas echt niet voorspellen.
Je kunt goed praten met je mama, misschien kun je haar ook vragen hoe dat voor haar was, de eerste keer menstrueren?
Is het al gelukt om maandverbanden in je tas te steken?
Zoals mijnproblemen1 al aangeeft kan je moeder je menstruatie nou eenmaal niet voorkomen en zal er een punt zijn dat dat nu eenmaal komt. Als je moeder echt nog niet wilt dat je maandverbanden meedoet(wat ik persoonlijk nogal apart zou vinden), dan kun je het er in principe ook insteken zonder haar medeweten, het is niet moeilijk en er zal wel een moment komen waarop ze zoiets begrijpt.

Groetjes
Lot
Bij mij.... pijnelijk eraan toe... erg veeel kramp enzo... half janken bijna op de grond...

Ja...... niet erg leuk...

Het kan ook zijn misschien Bij jou ook dat, maar kan ook misschien een beetje minder pijn zijn ofzo.. wie weet.
Ik denk dat ik er wel wat aan heb hoe ging bij jullie toen je voor het eerst ongesteld werdt
Ik zeg alvast om je een beetje te voorbereiden als je ongesteld word, weet niet wanneer maar komt goed.

Als je ongesteld word voel je dat echt onder je maag... bij je baarmoeder is dat, en als je de pijn daar voelt ben je zeker ongesteld, eerst een paar druppels maar dan later komt het echt dat er flink bloed uit komt, je kan het merken aan te voelen in je onderbroek hoe nat dat is.. en niet schrikken als je dat gelijk ziet als je naar de wc gaat.. vooral kalm blijven, het is wel lastig als he flink veel buikpijn hebt als je probeert om kalm te zijn.😅

Dat heb ik ervaren toen ik voor het eerst ongesteld was, iets ergens op mijn 12e ongeveer ofzo had ik dat.

En als je ongesteld bent, gelijk maandverband gebruiken, en een goede tip is.. + het ongezien doen is dat je een schone onderbroek(ken) mee neemt, voor in nood als je onderbroek zelf best nat is met bloed.

Gebruik na het eten 2 alives, je kan het herkennen aan blauwe rechthoekige doosje en staat met roze letters denk ik of geel zoiets: Alives tegen menstruatie pijn. Zo iets... je kan het bij kruitvat kopen enzo.. ben vrij wel 75% zeker dat ze het hebben..
En neem de 2 pillen met water na dat je goed hebt gegeten.

De eerste paar dagen doet het pijn, maar wees gerust, want het gaat steeds wat minder pijn doen. En duurt maar 1 week, en soms misschien een paar dagen extra KAN, maar dat is maar 2dagen dat je een beetje bloed hebt nog.

En vooral veel thee en water drinken, en een kruikje maken voor je buik, dat helpt goed.

En je kan slechts maar 2x of 1x per dag 2 alives nemen, hangt ook ervan af hoeveel pijn je hebt, en stel als je de 2e dag ongesteld bent kan je kiezen of je 1 of 2 alives in neemt.

Maar als je minder pijn hebt kan je andere medicijnen gebruiken die minder sterk zijn tegen de menstruatie pijn.
En dat kan je maar 1x gebruiken de volgende dagen. Maar je mag niet meer dan 1x een medicijn gebruiken per dag, want dat is erg slecht ook voor je lichaam en gezondheid + je kunt ook verslaaft worden en werkt niet meer goed dan.

En je kan de laatste paar dagen beter geen medicijnen gebruiken omdat het toch bijna over is.
Of er is weinig pijn. (Dat is mijn eerlijke opinion)

Je kan beter warm kruikje maken vaak en thee drinken dat het warm is voor je buik.

Suc6 he, hopelijk heb je hier wat aan.

Gr. Jade
Dat ga ik proberen
Reputatie 1
Badge +1
Hii!

dat je moeder je klein wilt houden begrijp ik (: maar menstruatie kan niemand voorkomen!
Praat er eens goed over en vertel in een goed gesprek dat je graag maandverband in je tas wilt hebben voor het geval je ongesteld word.
ik begrijp dat je je er een beetje zorgen om maakt maar geloof me het komt goed! Het duurt waarschijnlijk nog wel een tijdje want eerst komt er een klein drupje bloed en een paar maanden later begint het echt !

veel succes 🙂
Hey!

Waar in je buik heb je ongeveer pijn?
-In mijn onderbuik vooral

Ik denk dat het gebied voor lactose-intolerantie ergens anders ligt dan het gebied van je menstruatie
-Dat klopt inderdaad

Vaak zijn er nog andere indicators, zo heb je bv. soms wit slijm in je onderbroek.
-Ja best wel vaak

Waarom ben je bang om te menstrueren?
-Weet ik niet echt

het is fijn dat je je zorgen kunt delen met je mama. Misschien kun je haar ook vertellen over de buikpijn en de angst hiervoor?

-Dat doe ik al maar mijn moeder zegt altijd dat het niks ergste is maar dat vind ik wel

Je zou van nu af aan ervoor kunnen zorgen dat je steeds een maandverband in je tas hebt zitten

-Dat kan niet echt want mijn moeder wil me eigenlijk voor altijd klein houden
Hey!

Waar in je buik heb je ongeveer pijn? Ik denk dat het gebied voor lactose-intolerantie ergens anders ligt dan het gebied van je menstruatie.
Vaak zijn er nog andere indicators, zo heb je bv. soms wit slijm in je onderbroek.
Waarom ben je bang om te menstrueren? Het is uiteraard niet fijn, maar het is niets waar je je zorgen om hoeft te maken. Misschien kun je eens deze en deze site bekijken.

het is fijn dat je je zorgen kunt delen met je mama. Misschien kun je haar ook vertellen over de buikpijn en de angst hiervoor?
Je zou van nu af aan ervoor kunnen zorgen dat je steeds een maandverband in je tas hebt zitten.

Groetjes
Lot

Reageer