Vraag

Ongesteld als jongen?

  • 16 March 2023
  • 7 reacties
  • 346 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1
  • Weet de weg
  • 45 reacties

Hoi ik ben dus een jongen, en ik werd vannacht wakker met buikkrampen en het gevoel alsof ik moest kakken, ik ging drm ook naar de wc maar kon helemaal niet poepen dus ik moest helemaal niet kakken.  Maar de krampen hielden niet op en vervolgens liep er bloed uit mijn aars en heb nu het avomd is nog steeds krampen, en mijn onderbroek zit nu ook onder het bloed. Mijn ouders weten van niks maar is dit normaal? Ik heb altijd gehoord dat jongens niet menstrueren. Maar bij mij lijkt dat wel het geval.


7 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Nee, jongens worden niet ongesteld.

Ik zou zsm een afspraak maken bij de huisarts. Zeker als er bloed uit komt.

Menstruatie is baarmoederslijmvlies dat zeg maar "ververst" wordt en met bloed je baarmoeder verlaat door je vagina.  Zonder baarmoeder kan je niet ongesteld worden en bloed komt ook niet door je poepgat naar buiten.  Ik zou maar heel snel naar een huisarts gaan want dit is niet goed 

Reputatie 2
Badge +1

Nee, jongens worden niet ongesteld.

Ik zou zsm een afspraak maken bij de huisarts. Zeker als er bloed uit komt.

De krampen zijn nu weg gegaan, ongesteldheid duurt ook vaak 3 dagen en bij mij was het ook het geval, ik ga het niet tegen m'n ouders vertellen want schaam me dood voor maar ik ben toch echt ongesteld geweest als jongen!

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @Cor, 

Zoals @tim16 en @Mimo uitleggen worden jongens niet ongesteld. De menstruatie of ongesteldheid is, bij meisjes in de vruchtbare leeftijd, een maandelijkse periode waarin menstruatiebloed en slijm via de vagina wordt uitgescheiden. Wanneer er bloed uit de anus komt, spreek je dus niet van ongesteldheid. Omdat je naast bloedverlies ook last hebt/had van buikkrampen is het goed om naar de huisarts te gaan (zie ook thuisarts.nl). 

Groetjes, JanneB van De Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +17

Nee @Cor, je was niet ongesteld. Dat kan niet zoals JanneB ook al schrijft hierboven. Als er weer bloed uit komt moet je echt ff naar de huisarts.

Reputatie 1
Badge

Nee @Cor, je was niet ongesteld. Dat kan niet zoals JanneB ook al schrijft hierboven. Als er weer bloed uit komt moet je echt ff naar de huisarts.

Bedankt tim! 👅
Omw huisarts🤜🏿

**door te rollen kom je ook vooruit**

 

Badge

Huisarts!!! Gewoon aan je ouders vertellen! Is misschien ff moeilijk maar Als je t niet doet heb je grotere problemen!

Reageer