ongesteld (alleen meiden)

  • 31 July 2019
  • 8 reacties
  • 278 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Heyy,
Ik werd supervroeg ongesteld, ik was 9
Nu ben ik 14 en naarmate ik vaker ik ongesteld ben doet het *********** veel pijn. Ik weet niet of dit goed is maar ik ben 9 dagen lang ongesteld (ik ben al regelmatig ongesteld) ik bloed heel veel, om de 3 uur moet ik een super plus tampon verwisselen, anders lek ik door. De eerste 3 dragen kan ik niks, ik blijf dan thuis en lig de hele dag in bed. Het enigste wat ik doe is naar de wc gaan en paracetamol en ibruprofen innemen. De andere 6 dagen kan ik het alleen overleven met heel veel pijnstillers. Maar dan ga ik alleen naar school en nooit naar sport of chillen met vrienden. Mijn moeder is overleden toen ik 2 was en ik ben enigst kind. Ik woon samen met mijn vader, tegen hem durf ik het niet te zeggen want ik schaam me dood. Verder heb ik ook geen familie aan wie ik het zou kunnen vragen. Ik durf ook egt niet naar de huisarts want ik schaam me egt verschrikkelijk. Mijn vrienden en vriendinnen weten het ook niet. Ik heb ze verteld dat ik migraine heb en daarom zovaak thuis blijf van school.
Please help me

8 reacties

Ben je al aan de pil? Zo nee; dan zou je alleen naar je huisarts toe kunnen gaan. Dat hoef je ook niet tegen je vader te zeggen, en de huisarts heeft geheimhoudingsplicht.
Als je al aan de pil bent, kan je er eigenlijk niks aan doen. Je zou er wel met je hele close vriendinnen over kunnen praten.
Hopelijk heb je er wat aan.
Xx
Hey,

De aller beste oplossing voor je is om aan de pil te gaan. Je kan hiervoor in je eentje naar de huisarts zonder ouders. Je kan ook aangeven of je een mannelijke of vrouwelijke arts wil als je dat fijner vind. Je kan gewoon bellen om een afspraak te maken, of langs gaan bij de receptie. En als je belt en je krijgt de receptioniste aan de lijn zou je ook om advies kunnen vragen.

Ik snap je probleem heel goed en ben een keer flauwgevallen in de douche. Ik ben daarna gelijk aan de pil gegaan. En gaf echt zo veel opluchting. Je kan doorslikken of een stopweek inlassen. Maar als je tijdens die stopweek nog steeds heel veel last heb zou ik of doorslikken of terug naar de huisarts en om advies vragen, misschien een andere pil van een ander merk (met hogere dosis, bijv. 20 of 30 Mg in plaats van 15 wat het gebruikelijke is).

Praat er sowieso met je vriendinnen over! Misschien slikken sommige van jou vriendinnen al de pil?

Je hoeft je trouwens echt voor niks te schamen hoor! Ik zou het gewoon aan je vader uitleggen en zeggen dat je graag een afspraak wil maken bij de huisarts of dat je aan de pil wil vanwege die redenen. En laat je zeker niet door je vader ompraten om niet aan de pil te gaan omdat het niet natuurlijk is of zo. Ik heb ook zo een vader maar hun begrijpen je pijn niet en er is niks mis met de pil.

Laat me weten of je nog vragen hebt xx
Hey Charlotte

Je hebt erge last van je menstruatie, waardoor je regelmatig activiteiten mist. Je schaamt je ervoor, en durft hier met niemand over te praten.

Zoals Lisaxx zei, hoef je je in de eerste plaats niet te schamen. Vrijwel iedereen met een baarmoeder wordt ongesteld. Het is niet fijn voor je om elke maand zo'n hevige pijn te moeten doorstaan. Het drinken van kamille- of gemberthee, voldoende ijzer in je dieet opnemen en het beoefenen van yoga zouden je symptomen kunnen verlichten, maar echter lijken jouw symptomen degenen die medische hulp vereisen.

De huisarts of een gynaecoloog zou je kunnen helpen. Als je naar de gynaecoloog gaat, zit je bij iemand die dagelijks een hoop patiënten ziet die hun cyclus bespreken. Je zou lang niet de enige zijn die de gynaecoloog opzoekt voor menstruatieproblemen. Misschien vind je dat een geruststellende gedachte.

Groetjes
Kenshin
Hey Charlotte,

Ja dat is echt vreselijk 1 van mij vriendinnen heeft dit ook en ik zou je aan raden ''De Pil". Serieus dit helpt echt het zorgt er voor dat je menstruatie word uitgesteld en het vermiderd ook heel erg. Ik snap dat je het niet wilt bespreken met je vader en of de huisarts maar vraag bijvoorbeeld aan een vriendin of zei het wilt vragen aan haar moeder of zei de pil wilt halen en dan geef je haar gewoon wat geld. Ik denk dat als je het verteld aan die vriendin dan en zij het weer verteld aan haar moeder dat ze het heus wel begrijpen, want iedere vrouw word ongesteld.

Succes XX Rishella
Heyy,
Ik werd supervroeg ongesteld, ik was 9
Nu ben ik 14 en naarmate ik vaker ik ongesteld ben doet het *********** veel pijn. Ik weet niet of dit goed is maar ik ben 9 dagen lang ongesteld (ik ben al regelmatig ongesteld) ik bloed heel veel, om de 3 uur moet ik een super plus tampon verwisselen, anders lek ik door. De eerste 3 dragen kan ik niks, ik blijf dan thuis en lig de hele dag in bed. Het enigste wat ik doe is naar de wc gaan en paracetamol en ibruprofen innemen. De andere 6 dagen kan ik het alleen overleven met heel veel pijnstillers. Maar dan ga ik alleen naar school en nooit naar sport of chillen met vrienden. Mijn moeder is overleden toen ik 2 was en ik ben enigst kind. Ik woon samen met mijn vader, tegen hem durf ik het niet te zeggen want ik schaam me dood. Verder heb ik ook geen familie aan wie ik het zou kunnen vragen. Ik durf ook egt niet naar de huisarts want ik schaam me egt verschrikkelijk. Mijn vrienden en vriendinnen weten het ook niet. Ik heb ze verteld dat ik migraine heb en daarom zovaak thuis blijf van school.
Please help me

Ahh
Wat vervelend ik zou het tegen vriendinnen vertellen misschien hebben hun tips voor je
Heyy
Thx allemaal
Alleen dat van de pil
Ik ben dus al eens aan de pil geweest, een halfjaar lang
Alleen het hielp NIET
Nu ben ik alweer 3 maanden gestopt
Iemand andere tips?❤
Reputatie 4
Badge +2

Ik zou nar de huisarts gaan hoor en anders gwn met je vader over hebben je bent onregelmatig ongesteld ik had gelezen dat dit ook kan betekenen dat je diabetes hebt wacht ik a

laat het wel zien:

Hoop dat je er wat aan hebt!

Reageer