Vraag

ongesteld?

  • 6 June 2022
  • 7 reacties
  • 94 Bekeken

Reputatie 2
Badge

hoi,

ik ben 12 jaar en een meisje  en heb buikpijn en ben misselijk  kan het zijn dat ik voor het eerst ongesteld ben en wat moet je dan doen ik heb nu voor de zekerheid een inlegkruisje in.

topic aangepast - reactie in strijd met forumregel 6.


7 reacties

Reputatie 1
Badge

Heyhai!

Zelf ben ik een jongen maar heb daar niet zo lang gelden les over gekregen.

Ik zou het ten eerst tegen e ouders zeggen, die kunnen eventueel tampons of maandverbanden regelen. 

Ook als het te erg is kun je eventueel via je ouders een school verlof regelen als je je menstruatie krijgt


Hopelijk helpt dit veel!

Succes

Goed van je dat je voor de zekerheid maatregelen hebt genomen.

Ja, het kan dus zijn dat je ongesteld bent, het kan ook zijn dat je ziek bent of iets. De symptomen en je leeftijd kun je bij allebei de situaties toepassen.

Daarom vraag ik dit:

  • Merk je dat je veel in de lengte groeit?
  • Merk je dat je (een klein beetje) borstgroei hebt?
  • Andere symptomen?

Je zou dit ook aan je moeder/vader kunnen vragen als je dat niet ongemakkelijk zou vinden, want het is een doodnormale situatie die bij 50% van de mensen gebeurt.

Als je nog een vraag hebt of iets kwijt moet kan dat altijd.

 

Sayounara!

Reputatie 3
Badge +2

Ja dat zou heel goed kunnen, zodra je bloed ziet aan je moeder vertellen(desnoods vader mr moeder begrijpt het beter wrs). Het is heel normaal dus niet schamen ofz. Als je hoofdpijn hebt, neem paracetamol, drink veel water(volgens tiktok) en blijkbaar helpt kruik en warm bad tegen buikpijn. Hope I helped <3

Reputatie 2
Badge

hoi, 

bedankt voor de tips, even een reactie op watashi:
ja ik ben nu even lang als mijn zus van 14 

ja je ziet ze wel al goed draag ook een B-H 

ik heb al een tijd witte afscheiding

maar het is inmiddels ochtend en ik heb gister gewoon kunnen slapen, en heb nu een heel klein beetje buikpijn nog maar heb nog geen bloed maar het komt vanzelf misschien had ik ook iets verkeerds gegeten en had ik daar last van!

gr:hondenlover12

Reputatie 7
Badge +7

Ligt eraan waar je buikpijn hebt. Menstruatie kramp en buikpijn zijn vaak makkelijk te onderscheiden zolang je de verschillen weet.

Je maag zit hoog in je buik, als het hoger in je buik zit heb je dus maagpijn.

Je darmen zitten in een best groot deel van je buik, opgekruld. Maar het komt het meest voor dat darmkramp rondom je navel/in het midden van je buik afspeelt. Bij problemen met poepen kan het wel vaak in je onderbuik afspelen, dat is namelijk het uiteinde van je darmen. Vaak voelt dat als een harde scherpe pijn.

Menstruatie kramp zijn makkelijk te herkennen, omdat ze in je onderbuik afspelen. Daar zit je baarmoeder.  Menstruatie kramp is niet werkelijk krampachtig zoals buikkramp, maar eerder zo’n zeurderig gevoel zoals hoofdpijn, maar dan in je onderbuik. 
Het kan inderdaad zijn dat je binnenkort ongesteld word. Ik had kramp een dag voordat het begon. De kramp kan dus een dag of 2/3 al beginnen voor het bloeden. Bij mijn eerste ongesteldheid kwam het bloed met volle kracht naar buiten stromen toen het eerst begon. Maar sinds dien heb ik dat nooit meer gehad en begint mijn ongesteldheid altijd met een paar dagen kramp van tevoren en daarna word mijn afscheiding roze en weet ik dat het begint. Dus eigenlijk begint het sinds de eerste ongesteldheid bij mij nooit meer spontaan en hevig.

Reputatie 2
Badge

hoi,

@Pastel

ik had het in mijn onderbuik, mijn moeder zegt dat ik waarschijnlijk binnenkort ongesteld word dus het is afwachten! 

reactie aangepast - in strijd met forumregel 6

hoi,

@Pastel

ik had het in mijn onderbuik, mijn moeder zegt dat ik waarschijnlijk binnenkort ongesteld word dus het is afwachten! 

reactie aangepast - in strijd met forumregel 6

@hondenlover12 

 

goed dat je er met je moeder over bent gaan praten meiiddd!!

 

liefs🦋

xx

Reageer