Vraag

Ongesteld

  • 30 December 2018
  • 13 reacties
  • 153 Bekeken

Badge
Heyy, ik ben 13 en al ongesteld vanaf mn 10e. Ik ben 10 dagen lang ongesteld en verlies héél véél bloed 😥. Weet iemand of dit normaal is en wat ik er mee moet?? 🤔

Groetjes Meisje van 13 😘

13 reacties

Hoi

Verlies je vaker deze hoeveelheid bloed, of is dit iets nieuws? Het lijkt me in ieder geval goed om naar de huisarts te gaan. Deze kan kijken of er wat aan de hand is.

Misschien ben je geholpen met de pil. Met de pil wordt je menstruatiecyclus regelmatiger, en vaak vermindert je bloedverlies.

Groetjes
Kenshin
Badge
Bedankt voor je reactie Kenshin! Nee dit heb ik elke maand en het zit ook in de familie, ik ga ook liever niet naar de huisarts.

Groetjes Mij 🌺
Zou je dit aan iemand in je omgeving kunnen vertellen? Je moeder bijvoorbeeld?

Heeft je menstruatie een grote invloed op je dagelijkse leven? Mis je bijvoorbeeld soms activiteiten? Zo ja, zou het fijn kunnen zijn om middeltjes te zoeken die je menstruatie makkelijker te handelen maken.

Groetjes
Kenshin
Badge
Hoi, mijn moeder en vriendje weten het ook en mn moeder heeft het probleem ook. Bij mij doet het pijn alleen daar trek ik me meestal niks van aan waardoor ik alles gewoon kan doen

Groetjes Mij 🌺
Als je er niet al te veel last van hebt, kan je ervoor kiezen om het zo te laten, en ermee om te leren gaan. Je moeder heeft vast tips voor je. Vaak hoor ik dat een menstruatiecup aangeraden wordt bij hevige menstruatie. Het is even wennen, maar veel gebruikers zijn er positief over.

Groetjes
Kenshin
Badge
heyy, die gebruik ik al en moet ik elk uur legen en alsnog overstroomt ie dus draag ik er uitwasbaar maandverband (aan te raden! 👍🏼) bij.

Groetjes mij again! 🌺
Goed dat je die gebruikt. Het blijkt een gezond alternatief te zijn voor andere hygiënische producten. Er bestaat ook absorberend ondergoed. Die schijnen onder andere 's nachts heel handig te zijn.

Groetjes
Kenshin
Ik heb 8 tor 9 dagen heel veel bloed

Ik kon een week lang niks niet naar school nisk aleen liggen.

Ik ben naar de huisarts gegaan wat simple vraagen (als je het lastig vind is knikken of schudden als andwoord genoeg)

Ik kreeg de pil nou prima ik slik non stop dus ik bloed helemaal niet (als je een stop week houd is dat ook niet echt menstruatie bloed maar meer ene reactie op de hormonen) door slikken is veilig

Als je stop weeken. Houd word je menstruatie vaak ook minder (omdat het dus niet echt is)

Als je door slikt heb je wel kans op doorbraak bleodi gen maar die duuren niet zo lang en zijn niet heftig.

Ik persoonlijk word ook depressief als ik ongesteld ben....

En uhm als je zo veel bleod veliesd kan dat gevaarlijk zijn zus ijzerslikken raad ik je ook aan.

Ik zou toch even met je ha bespreken een gesprek daar na 2 keer bloedruk controleren en klaar
Hoi,

Als het in de familie zit, zou ik me niet per se zorgen maken. Het lijkt me alleen erg vervelend voor jou. Het enige wat ik je aan kan raden, is om naar je huisarts te gaan en om de pil te overwegen. Ik snap dat dat niet het meest comfortabele gesprek is, maar huisartsen voeren veel vaker zulk soort gesprekken. Je kan er ook voor kiezen om naar een vrouwelijke huisarts te gaan en je kan natuurlijk je moeder meenemen.

Gr. Pin
Badge
bedankt iedereen voor jullie reactie!! alleen ik wil echt niet aan die pil want ik heb een hekel aan medicijnen enzo... En een injectie gaat ook niet want daar ben ik allergisch voor 😕.

(Sorry als ik jullie lastig val 😆)

Groetjes Mij 🌺
Ik hou ook niet van medicijnen en kan grooter dan 5 mlm niet doorslikken Di pil is heel klein ongeveer 1 3e m&m

Je zou de pil kunnen proberen als je het niks vind stop je er gw weer mee
Op zich is de pil niet écht een medicijn. Je bent niet ziek en de pil maakt je niet beter. De pil zijn (vrouwelijke) hormonen die zorgen dat je geen eisprong krijgt en dus niet zwanger geraakt.
Idd

In de pil ziten aleen dingen die je eigen lichaam. Ook maakt.

Een anderen goede oplossing is er ook niet...

Reageer