Vraag

Ongesteld

  • 26 December 2018
  • 19 reacties
  • 828 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Wat is prettiger om te gebruiken tampon of maandverband

19 reacties

heyy
ligt een beetje eraan wat jij voordelen en nadelen vind hier even een overzicht.

Voordelen maandverband
-makkelijk
-Er zijn allerlei soorten en maten
nadelen
Nadelen
-kan plakkerig broeierig en vies aanvoelen
-je kunt er niet mee zwemmen
Tampon
Voordelen
-je kan ermee zwemmen
-er zijn verschillende soorten en maten
Nadelen
-Het inbrengen en verwijderen is even kefenen
-Je kunt niet super duidelijk zien of je het kan verschonen

Nadelen
Het is handiger om te beginnem met maandverband. Als je daar helemaal aam gewent bent kan je een tampon proberen
Hoi,

Ik raad je ook aan te beginnen met maandverband. Dat is makkelijker. Om nu meteen te beginnen met een tampon, lijkt me enorm lastig. Ik ben al een aantal jaren ongesteld en het lukt mij nog steeds niet. Ik zou niet meteen daarmee starten.

Tampons hebben wel zo hun voordelen - mits je ze in krijgt - maar maandverband is handiger voor het begin.

Gr. Pin
Ik denk dat je moet kijken wat jij het fijnst vind dat is voor ieder meisje anders
Reputatie 2
Badge

Heyy 

Aan het begin van mijn menstruatie gebruikte ik ook alleen Maandverband maar naar een half jaar ongesteld begon ik met tampons, het ging prima en ging makkelijk maar een dag dacht ik dat ik een tampon in had maar dat bleek niet zo te zijn ik ging naar de huisarts voor niks haha .

maar tampons zijn veel makkelijker dan maandverband 

Tampons=

-Zwemmen

-Voel je niet zitten (Als hij goed zit)

-Je ziet prima wanneer hij eruit moet want dan word het draadje een beetje bruin en als je naar de wc gaat zou ik eerst effe aan je tampon touwtje trekken en kijken of hij er makkelijk uit gaat is dit niet het geval en ben je niet doorgelekt nog laten zitten.

Dus ik zou tampon gebruiken , als je er niet veilig bij voelt doe er dan nog maar een maandverbandje in . Ik ben trouwens begonnen met tampons van het merk o.b altijd goed t begin procomfort maar die waren slecht ,wel makkelijk in te brengen.

Nu heb ik o.b originals 

Ik zou trouwens geen huismerk ergens van nemen want dan is kans dat het touwtje afbreekt , lijkt me ook een onprettig idee .

XXX Soccergirl2006💋

 

Hey @Soccergirl2006 ,

Het is niet waar dat het touwtje van een tampon van een huismerk sneller afbreekt. Ik gebruik dit altijd omdat het goedkoper is en ik heb er nooit problemen mee gehad. 

X

Ps, dit is een oud topic dus ik weet niet zeker of iemand er nog wat aan heeft. 

Reputatie 2
Badge +1

TAMPOONNNN

 

Reputatie 1
Badge

Heyhoi.

Ik vind maandverband zelf fijner, omdat ik een tampon maar eng vind.

Ik bedoel je moet met dat ding er helemaal in dat lijkt mij gewoon niet fijn.

En mijn moeder gebruikt ook maandverband en zegt dat ik beter geen tampon moet aan doen.

En als je denk dat een maandverband niet sterk genoeg is hoef je je geen zorgen te maken want je kan ze in alle maten vinden.

 

Ik hoop dat ik je een beetje heb geholpen.

Sofiah xxx

Reputatie 3
Badge +1

Dit is bij iedereen anders, de een houdt van maandverband, en de ander vindt maandverband vreselijk en gebruikt liever tampons. Ikzelf vind het makkelijker om gewoon te beginnen met maandverband, geen gedoe. Maar dat moet je zelf weten

groetjes anoniempjex

Badge +1

Wat is prettiger om te gebruiken tampon of maandverband

Heyyy ik heb zelf nooit een tampon gebruikt maar ik hoor bijna van elke vriendin dat maadverband prettiger is

Badge +1

zelf vind ik allebei enorm irritant, maar zelf gebruik ik maanverband

maandverband zit vreselijk en ik ben bang dat je het kunt zien, maar het doet geen pijn om het in te doen

tampon: ik ben daardoor één keer doorgelekt, het deed pijn en ik ben bang voor het bloed en slijm wat op men handen kan komen, maar je kent ermee zwemmen

cup: nooit gebruikt

kies wat je fijn vind

Reputatie 6
Badge +12

BEginnen met maandverband is handiger

 

Reputatie 1
Badge

Ik vind persoonlijk een maandverband beter er zijn natuurlijk nadelen en voordelen. Maar iedereen heeft een andere mening er zullen waarschijnlijk mensen een tampon beter vinden, anderen een maandverband en anderen een cup. Een tampon mag je denk ik pas vanaf 13+ dragen want anders is het ongezond ofzo? (ik weet het niet zeker dus begin me niet aan te vallen als het niet zo is 😃)

Maar kies vooral wat je het best vindt

 

Groetjes, Indigo. !!!

Reputatie 6
Badge +12

Het mag ook al jonger denk ik hoor!

Heey @Indigo. 

Zodra je voor het eerst ongesteld wordt, is je lichaam klaar om tampons te gebruiken, zelfs als je nog maagd bent.

Groetjes,
Simply Me

Reputatie 3
Badge +2

Ik denk dat je dit zelf moet ondervinden. Begin met maandverband, dit is makkelijker voor als je het nog niet gewent bent.

Reputatie 1
Badge

@TheShadowOfMortis  en @Simply Me 

Dan zal het  niet waar zijn wat ik zeg😅 Maar ik dacht het gehoord te hebben maar waarschijnlijk was dat foute informatie😅

Heey Indigo,

Misschien is het niet perse foute informatie wat je gehoord hebt, maar is de mening van diegene gewoon anders. Het gebruik van tampon, maandverband is ook persoonlijk en verschillend. Je kunt dat niet heel duidelijk in het algemeen aangeven, zal voor iedereen anders zijn.

Groetjes,

Simply Me

Reputatie 6
Badge +12

Niet echt fout maar iedereen vindt iets anders

Hoewel het niet waar is dat het niet mág

Reageer