Ongesteld?

  • 13 June 2012
  • 26 reacties
  • 2131 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi,
Ik ben bang voor ondgesteldheid oke klint dom maar hoe moet ik het vertellen aan me moeder?
Ben het niet maar ik denk wel bijna heb vaak buikpijn hadden of hebben jullie dat ook?
Xxxx

26 reacties

Tuurlijk is het niet dom elk meisje word ongesteld en dat weet jou moeder ook dus ik zou er geen probleem van maken je kan inderdaad wat last krijgen van je buik
xx
Ik weet niet of het bij jou mogelijk is,
maar ik heb het nooit verteld.
Ze kwam er eigenlijk vanzelf achter,
en toen was het zo van
"ohw, ben je ongesteld?"
(was bij de 2e x)
ik zo "ja" en mam "okee"
en anders gewoon vertellen,
je moeder weet zelf ook dat ieder meisje het wordt,
je kunt er toch niets tegen doen.
En hoe? tja, jij kent je moeder het beste,
maar voor de meesten komt het ongeveer hier op uit:
"mam, ik ben volgens mij ongesteld.."
succes!
xxx
Dankjewellx
Ik belde mijn moeder op. Hoi mam, ik ben ongesteld. Oke weet je waar alles ligt? Jep. Oke 🙂
haha ik had 't mn ma gesmst toen belde ze me terug en vond ze 't helemaal geweldig toen dacht ik wtf . einde gemaakt aan 't gesprek en that's it . ;p
Hallo xCeydax!
Het zou heel goed kunnen dat je ongesteld word, maar het aan je moeder vertellen is helemaal niet zo erg als het lijkt.
Ieder meisje wordt ongesteld, jou moeder is ook al ongesteld, en vroeger ook een keer geworden, dus er is niks raars of doms aan!
Je kan gewoon zeggen; "Mama, ik ben het geworden..." of gewoon "mama ik ben ongesteld.." Wat jij maar prettig vind om te zeggen!
Ik zelf heb het niet eens hoeven te vertellen want mijn moeder kwam erachter omdat ik een beetje raar deed. Toen vroeg ze of ik ongsteld was en toen ik "ja" zei, werd ze helemaal hypper en ging ze een taart voor me bakken... HAHAH.
Wees niet bang, het is volkomen normaal meis!

xxx
nou ja  kijk het is noormaal ieder meisje woord ongesteld  ik was ook erst bang maar is normaal  dus je kund gewoon aan je moeder vertellen
hoi
ik was er eers ook bang voor om erover te praten met mijn "mama"
maar ik heb het haar dan toch verteld,ze komt er toch achter,
de eerste stap is altijd moeilijk,maar eens je erover bent begonnen,is het wel fijn dat je er over kunt praten...

nadia-xx
Dankewel allemaalxxx
Ik zat daar vroeger ook altijd over te piekeren wat als ik nu ongestelt word en ik moet het tegen me moeder zeggen. Maar weetje, eigelijk is het helemaal niet zo eng 😉, toen ik het was geworden zij ik het gewoon tegen me moeder ookal vond ik het hardstikke eng ik dacht; Oke je moet het gewoon zeggen. En ik deed dat ook en het viel uiteindelijk hardstike mee, me moeder hielp me en deed gewoon heel normaal. (want ongestelt worden is ook dood normaal in het begin natuurlijk niet maar later ben je niet anders gewend ;)) Maar het zal je vast en zeker lukken meid 😉, gewoon tegen je moeder zeggen dat is niks geks of raars aan. Je denkt nu mischien: Makkerlijker gezegt dan gedaan. Maar je zult zien als je het gezegt het dat het hardstikke mee valt, en dat je trost op jezelf kunt zijn!
K vond ht de 1e X ook een ramp om ht te gaan vertellen dt je ongsteld was. K hb ht gezegd! mn moeder reageerde heeeeel normaal! En toen hb k ht nooit meer gezegd! Ze merkt ht nu vanzelf, en anders maar niet 🙂 Ht komt allemaal best goed! Xx
Ik heb ook gewoon mijn moeder opgebeld... Ze reageerde gewoon; 'Wat wordt je toch groot!' Verder niks.. Het is heel normaal om het tegen je moeder te zeggen hoor! :)
mijn zusje was ook bang(en toen was ze voor het eerst ongesteld) en toen zei ik :hee het is niet erg ieder meisje word het ooit op een dag ik ben het mam is het (naam zus)is het dus vertel nou maar gewoon je hoeft je er niet voor te schamen.

bij mij was het meer van NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEH!!!!!!DE HORROR ik ben ongesteld!!!!!!!HET Kan niet het magniet, want ik  denk wel dat het algemeen duidelijk is dat je je niet zo lekker gaat voelen maar abng voor zijn hoeft echt niet je met maar zo denken jaaaaaaaa weer lekker veel choco verwen dag warme kruik lekker warm bad dus verwen je zelflekker in die periode want het gaat ook weer over(gellukig) 
Hey k heb morgen een klassefeest en we gaan zwemmen maar ik ben ongesteld.... En ik weet niet hoe je tampons moet inbrengen ik probeer het wel maar het doet pijn en ik krijg hem er maar voor de helft in.... Ik weet ook niet hoelang ik een tampon in kan houden....
Xx reageer snel
Ik werd 15 en mijn moeder drukte een pak maandverband in mijn handen en riep: ''HIERR! Die heb je nu vast snel nodig!''
Ik fluisterde in haar oor: mama ik denk dat ik ongesteld ben:(
en toen moes tik huilen en ging ik alles uitlegggen over bruine afscheidin die ik had enzo:(
en toen zei ze dat het normaal was en gaf ze een knuffel!

schattig:)

xxxxxxxxxx
toen ik ongesteld werd, sms'te ik mn moeder of ze iets eerder van dr werk naar huis kon komen.
dat deed ze, en toen heb ik haar alles vertelt.
ik zei ook tegen haar dat ik het wel eng vond, maar ze bleef serieus en snapte me helemaal.

echt niks om je zorgen over te maken :)

xx Anoniemm_
Hey k heb morgen een klassefeest en we gaan zwemmen maar ik ben ongesteld.... En ik weet niet hoe je tampons moet inbrengen ik probeer het wel maar het doet pijn en ik krijg hem er maar voor de helft in.... Ik weet ook niet hoelang ik een tampon in kan houden....
Xx reageer snel

4 tot 8 uur 😃
Hey, geen zorgen. Een tampon gaat tot 4uur in elk geval mee, maar in het water duurt dit altijd langer (zie ook het topic "jaccuzi en tampons" op deze site)
En wat betreft het inbrengen: gewoon doen. In het begin is het raar envoelt het vreemd, maar het moet ooit toch wel.. Het is een soort hoekje die je je tampon moet laten maken. Gewoon verder erin duwen dus. Als de tampon gaat buigen een nieuwe pakken: als het eenmaal gelukt is ben je klaar met het "verspillen van tampons".
Als je gaat zitten en je voelt em niet meer, zit ie goed.
succes!
Veel liefs,
Ekmefje xxx
Hey k heb morgen een klassefeest en we gaan zwemmen maar ik ben ongesteld.... En ik weet niet hoe je tampons moet inbrengen ik probeer het wel maar het doet pijn en ik krijg hem er maar voor de helft in.... Ik weet ook niet hoelang ik een tampon in kan houden....
Xx reageer snel

Hey wat ik net zei en: misschien moet je kleinere (mini's) kopen. Zeker in het begin kan dat fijn zijn omdat je nog niets gewend bent. Later kun je altijd nog overgaan opgrotere (of niet wat maakt het uit): dit heeft mijn zus ook gedaan/moeten doen en dat maakt echt niet uit: waar worden ze anders voor gemaakt? Xxxxxx succes
Hallo xCeydax
Iedere meisje  wordt het en je moeder is ook dus vroeger ongesteld geweest het is dus niks op je te schammen je moet het haar gewoon in kleine stappen vertellen.
Je kan het worden tussen 10de en 16de

Krijg je dit symfonen dan word je dan bijna ongesteld:
Buikpijn(onder je buik).
Gevoel dat je opgeblazen zit.
Onder je rug pijn.
Prikkilige gevoel.

Veel suc6 ermee
Gr.Selena:)
Je kan het het beste gewoon vertellen, de meeste moeders reageren positief, dus maak je maar geen zorgen!
Ik zat op de wc toen ik voor het eerst ongesteldwerd en zei gewoon; mam ik denk dat ik ongesteld ben, en toen vond ze het dood normaal 😉
Ik ben al een tijdje ongesteld maar ik durf het echt niet te vertellen. Mijn moeder is altijd heel erg wild. En als ik het dan vertel ben ik bang dat ze zo wild gaat reageren en hard gaat praten. Heeft iemand nog tips hoe ik het moet vertellen?
Hee Tauriel,

Vertel het als je alleen (thuis) bent met je moeder. Niemand die het hoort. Verder is het bekend bij iedereen dat ieder meisje het word, je moeder werd het ook. Ik denk dat ze best normaal gaat reageren. Veel succes, het komt vast goed!

Veel liefs,

Bepositive

Reageer