Vraag

Ondergewicht

  • 21 February 2018
  • 7 reacties
  • 204 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
En jahoor... ben dr weerrrr

Ik heb ondergewicht (geen anorexia).
Ik ben 1.74 en 14 jaar (lang voor mn leeftijd want kgroei nog). Maar ik weeg ongeveer 39 kilo..
Dat is best veel ondergewicht voor iemand die minstens 1 keer per week pizza eet en heel veel danst en turnt.
Heeft iemand tips? Meer eten helpt trouwens niet. Meer sporten gaat niet (ik sport alleen maandag nie want dan zit k tot het 10e plus na t avond eten nog school theater vrijwilligers werk).
Dus ja

7 reacties

Eh, minder sporten?
Misschien helpt het om andere dingen te gaan eten ipv meer.
Is het mogelijk om dit met bvb je huisarts te bespreken?
Dokter had gezegd dat t gewoon was doordat ik van mezelf dun was..
Wat ik ook eet ik kom nauwelijks aan. En te veel sport is t niet. Ik had is in de zomervakantie maar 2 keer gesport en was toen niks aan gekomen (oke ja een paar gram)
ik weet niet of dit bij jou werkt want ik heb dit een tijd gegeten omaf te vallen maar ik kwam juist aan haha en een vrinedin van mijn moeder is ook lang en heel dun ook op ondergewicht en i naar de dietist gegaan en ja het ligt ook gewoon aan je lichaam maar dit moest ze vooral eten van haar dietist ;
in de ochtend bakje havermout
speltbroden deze zijn heel stevig en zijn langzame koolhydraten
gewoon 2 a 3 stukken fruit per dag
eet ook genoeg aardappels en rijst etc. probeer vooral volkoren die zijn beter.
ook noten zijn heel goed .
ik heb hier vooral langzame hkoolhydraten opgeschreven maar ookal is het goed als je dit eet, eet wel nog gewoon groenten enzo.
Hoi,

Ik denk dat een diëtist je hier mee verder kan helpen. Zo kun je bepaalde voeding consumeren waar dan bepaalde stoffen in zitten die kunnen helpen met aankomen. Ik zou namelijk niet weten hoe je op een gezonde manier het beste aan kunt komen.

Meer sporten betekent trouwens niet dat daar van aankomt of afvalt. Dat ligt aan hoeveel je sport, welke sport je doet en hoe je lichaam reageert op sporten (de een maakt sneller spierweefsel aan dan de ander, etc.)

Gr. Pin
Reputatie 3
Badge +4

uhm nou door sporten verlies je juist gewicht dus miss wat minder sporten en wat meer eten zou kunnen helpen

 

Badge

Haiii! Ik weet waar je doorheen gaat. Ik was ook heel licht, maar ik ben nu stukken aangekomen. Mijn tips:

  1. Eet veel koolhydraten
  2. Drink niet voor/tijdens het eten. Daar krijg je minder honger van!
  3. Probeer het steeds op te bouwen. Als je niet meer wil, neem dan nog 1 hap zodat je NET iets meer eet.
  4. Probeer in elk geval 3 x per dag een stevige maaltijd te eten en veel tussendoortjes!

heel veel succes en alle sterkte!! x

Ik ben 12 jaar en ben 1.75, en jij bent 14 🤯

Reageer