Vraag

obesitas????

  • 31 March 2020
  • 2 reacties
  • 96 Bekeken

Badge

Ik ben 12 jaar 1,65 en ik weeg 65 kilo en ik heb vaak veel honger en eetbuien en ik word er ook mee gepest enzo,maar heb ik dan obesitas en wat kan ik doen om snel af te vallen.EN NIET ZEGGEN JE BENT MOOI OP JE EIGEN MANIER IK WEET DAT T LIEF BEDOELD IS MAAR DAAR BEN IK NIET VOOR

 

Alvast bedankt xx♡

Groetjes van mij

 


2 reacties

Hoi

 

Bij het berekenen van je bmi zie ik dat deze onder ‘gezond gewicht’ valt. Intens afvallen zou ik je met andere woorden niet aanraden. Wel zou je kunnen werken op je fitheid, bijvoorbeeld door te gaan sporten. 

 

De eetbuien zou je met de huisarts kunnen bespreken. Deze zou je kunnen leren hoe hiermee om te gaan. Het pesten zou je bij je mentor kunnen melden. Deze zou in kunnen grijpen. Erg naar namelijk, dat je gepest wordt om je uiterlijk. 

 

Gr. Kenshin

Hoi

 

Bij het berekenen van je bmi zie ik dat deze onder ‘gezond gewicht’ valt. Intens afvallen zou ik je met andere woorden niet aanraden. Wel zou je kunnen werken op je fitheid, bijvoorbeeld door te gaan sporten. 

 

De eetbuien zou je met de huisarts kunnen bespreken. Deze zou je kunnen leren hoe hiermee om te gaan. Het pesten zou je bij je mentor kunnen melden. Deze zou in kunnen grijpen. Erg naar namelijk, dat je gepest wordt om je uiterlijk. 

 

Gr. Kenshin

Hallo kenshin,

 

BMI geeft vaak een slecht beeld weer, er wordt namelijk niet naar vetpercentage maar gewicht lengte gekeken. 

Als je wilt weten over je obesitas bent moet je je vetpercentage weten. Ik ben zelf 80kg 1.99 en heb ongeveer 15% vet.

Als je wilt effectief wilt afvallen zou ik je aanraden te sporten en gezonder te eten. Als je niet bepaald wat er op je bordje beland zou ik van ongezonde dingen kleinere porties eten. Als je wel kan bepalen wat je wilt eten zou ik gewoon voor gezonde vetten en groentes met veel eiwitten gaan.

Ga zelf 3 jaar sportschool maar ik was 16 toen ik daar begon. Ik zou zeggen als je 16 wordt dat je dan sportschool kan maar tot die tijd is hardlopen en andere vet verbrandende activiteiten prima.

Reageer