Vraag

Nog niet ongesteld

  • 30 August 2019
  • 2 reacties
  • 99 Bekeken

Badge
Ik ben 13, bijna 14 en nog niet ongesteld.
Ik weet zelf wel dat het hartstikke normaal is om het misschien iets later te krijgen maar ik ben al best wel ontwikkeld. Ik heb bijvoorbeeld cup a, haar overal en ik heb al 2,5 jaar afscheiding! Ik heb nog nooit bruine afscheiding gehad.
Het klinkt raar maar eigenlijk wil ik het worden, want iedereen die ik ken is het al. En ik ben bang dat ik een ziekte ofz heb.
Ik ben ook al best lang.

2 reacties

Hi @eelie

Het is gewoon normaal om op je 14e nog niet ongesteld te zijn inderdaad!

Maar ik snap wat je bedoelt, ik ben nu al 14,5 en ben ook nog steeds niet ongesteld.
Iedereen die ik ken is ongesteld, zelfs al zusjes van mijn vriendinnen. Maar het maakt allemaal niet uit. Iedereen is anders en iedereen ontwikkelt anders.

Groetjessssss, hoop dat je er wat aan hebt gehad!
Hey eelie

Je maakt je zorgen om het feit dat je nog niet ongesteld geworden bent. Buiten het uitblijven van je menstruatie lijkt je lichaam best al ontwikkeld, en lijken al je leeftijdsgenoten al ongesteld te zijn.

Zoals je zei, is het niet ongewoon om rond je veertiende nog niet ongesteld te zijn geworden. Aangezien je lichaam verder kenmerken vertoont van de puberteit, vermoed ik dat je hormonen en dergelijke prima werken. Moest je je zorgen maken kan je op consultatie bij de huisarts, maar ik vermoed dat er niets ernstigs aan de hand is.

Dat veel van je leeftijdsgenoten al ongesteld zijn geworden, zou je inderdaad onzeker kunnen maken. Echter is die onzekerheid nergens voor nodig. Hoewel je momenteel zou wensen dat je ongesteld zou worden, is het op latere leeftijd nauwelijks van belang op welke leeftijd je ongesteld werd.

Groetjes
Kenshin

Reageer