Vraag

niet lekker in mijn vel

  • 29 June 2020
  • 3 reacties
  • 117 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi, ik voel me niet chill op dit moment. Ik ben chagerijnig, snel boos en ik vind mijn lichaam niet mooi. Ik denk dat het aan de ene kant komt omdat ik ongesteld word. Wat doen jullie als je niet lekker in je vel zit? Ik voel me dik omdat er vet over mijn broek heen komt maar als ik sta heb ik wel een platte buik en als je erin knijpt is er wel vet? Komt dit door de puberteit? Ook heb ik een onderkin waardoor ik mij niet fijn voel. 


3 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Heyy 

Heel herkenbaar!

Ja het komt zeker door ongesteldheid maar ook door de puberteit. Bij mij speelt de corona tijd ook heel erg mee.. Ik bel veel met vrienden en trek met terug op mijn kamer als het effe niet gaat. Ook probeer ik aan te geven aan mijn ouders dat ik me effe niet goed voel dan weten hun ook een beetje waar ze aan toe zijn.  Het is trouwens heel normaal dat je vet hebt hoor! Als je staat zie je het niet maar als je zit zakt alles naar onder.. I know echt geen fijn gevoel bijna elk meisje heeft dit maak je hier geen zorgen om het is juist gezond om wat vet te hebben. Ook dit komt door de puberteit je bent vaak erg onzeker en vind je zelf vaak niet mooi genoeg..  Probeer er soms effe tussenuit te gaan ga naar vrienden of ga muziek maken of naar het strand. Ja ik weet het waarschijnlijk heb je daar geen zin misschien ook wel maar als je het eenmaal doet is het leuk en je krijgt er ook nogeens energie van !! Ik heb nog 1 tip, iemand heeft mij geleerd om elke dag 2 positieve dingen op te schrijven (het klinkt raar maar het helpt) Denk vooral niet aan negatieve dingen dat doen pubers namelijk al genoeg .. Het heeft mij heel erg geholpen misschien helpt het jou ook wel!

Groetjes!! 

Hoi Anoniem155,

Dat er vet over je broek heen komt zodra je gaat zitten is geen teken dat je dik bent! Ik heb ondergewicht (ook niet al te fijn als iedereen je vergelijkt met een plank…) en heb ook dat er vet over mijn broek gaat zodra ik ga zitten. 
Je denkt dat je dik bent, maar vergeet niet dat je gedachten niet altijd waar zijn. Gedachten zijn namelijk woorden en stukjes zinnen die continu door je hoofd heen razen. Gemiddeld hebben mensen zo'n 40- tot 60 duizend gedachtes per dag. Die zijn dus echt niet allemaal waar! En als je denkt dat anderen je dik vinden moet je je even iets afvragen: is het wel echt zo dat iedereen roept dat ze je dik vinden? Of zijn het meer je gedachten die dat roepen? Op dat moment heb je dan geen last van de realiteit, maar van je gedachten. En gelukkig maar, want gedachtes zijn niet eens waar! Realiseer je dat even zodra je weer negatieve gedachtes hebt. 

Ik hoop dat ik je zo heb kunnen helpen!

- Anoniempje_2005

 

Reputatie 1
Badge

mochten er mensen zijn die zeggen dat je dik bent niks van aantrekken

Reageer