Negatief zelfbeeld

  • 11 December 2019
  • 7 reacties
  • 109 Bekeken

Badge

Ay

Ik ben een meisje van 13 en ik heb al heel erg lang een nagatief zelfbeeld.Maar dit jaar is het steeds erger geworden.

Ik ben best wel dik (1.67,55kg)

En ik heb een best wel lelijk gezicht.

Ik steek heel vaak na het eten mijn vinger in me keel, en soms eet ik voor een paar dagen bijna niks.

Als ik in de spiegel kijk vind ik mijzelf niet mooi, ik haat me lichaam, en gewoon mijzelf.

En steeds als ik na een lange tijd weer eet voel ik me een mislukking.

En als ik probeer te eten voel ik me walgelijk.

En ik weet nie meer wat ik moet doen

 

Tips/advies om aftevallen?


7 reacties

Omg wat erg voor je

De laatste tijd denk ik eigenlijk ook hetzelfde over me zelf, personen zeggen dat dingen in resultaat altijd goed eindigen maar daar geloof ik niet meer in, ik maak me ook zorgen over mijn gewicht en ik vindt mij zelf ook dik maar ik heb een manier  gevonden om dat te verhelpen, minder dik  worden hank niet alleen af van hoe weinig je eet maar ook hoeveel je beweegt als je niet eet zal er niks bij komen maar er zal ook niks van af gaan eigenlijk als je gewoon elke dag wat meer beweegt dan  dat je eet moet het goed komen.

mijn zelfbeeld is ook niet heel goed en ik durf ook niet te zeggen of iets goed of slecht is maar ik denk dat dit helpt

groetjes Lucciaaa

Hallo Rose Sunny :)

Je gewicht is prima hoor, ik ken wel redelijk veel mensen die 1.67 zijn en dat gewicht. Je moet trouwens niet je vinger in je keel steken zodat je moet overgeven want daardoor kunnen bijvoorbeeld je tanden gaan rotten. Waarom haat je je lichaam? Je moet niet negatief zijn over jezelf want je bent mooi zoals je bent. Waarom wil je trouwens afvallen?

-Dr8gon99

Badge

Ik haat mijn lichaam gewoon, als ik andere meiden zie, dan voel ik me echt slecht. Ze zijn zo mooi (het komt misschien omdat ik panseksueel ben) maar naast hun vindt ik mezelf echt heel lelijk.

Ik heb best wel dikke benen en een te grote kont.

 

Hallo Rose Sunny :)

Wat maakt het uit je dikke benen hebt en een grote kont? Uiterlijk is minder belangrijk dan innerlijk. Ik denk dat je gewoon positiever over jezelf moet denken, misschien een keer per dag iets positiefs over jezelf schrijven zodat je je beseft dat je mooi bent zoals je bent.

-Dr8gon99

Badge

Heya,

Ik ben 14, nu 1.78 m, bijna volgroeit, en 75 kg. En ik ben niet dik. Ik weet 100% zeker dat je het in je gedachten veel erger maakt dan dat het echt is. 1,67 m en 55 kg is niks! Is oké, man! Geen zorgen.

Als je je desondanks slecht voelt over je lichaam is het doen van korte oefeningen, elke dag 10 minuten (planken, evenwicht, benen, zoek maar op) een goed idee.  Je moet in ieder geval NIET uitbraken of middelen nemen of jezelf uithongeren. Ik heb het geprobeerd, het werkt echt niet.

Ik weet niet of je al bent uitgegroeid of niet, maar ongeveer een goed gewicht (1-5 kg ernaast) is:

Niet volgroeid: lengte - 110

Volgroeid: lengte - 100

In jouw geval kom je uit op ca. 57 kg of ca. 67 kg. Geen probleem dus. No worries.

 

Groetjes Anomanoniempje :)

Badge

Oh en trouwens,

Zeg nou zelf.  Heb je echt liever van die satéprikkers onder je lijf? “Dikke” benen (en geschat je gewicht en lengte zijn ze perfect, ik weet alleen je bouw niet) zijn juist mooi. Dat vinden de meeste mensen. Een grote kont is ook altijd oké, ey. Hahaha. Wees blij, je hebt geluk met een wat voller lichaam!

XX

hey, je bent helemaal niet dit. ik ben ook ongeveer 1,67 en ik weeg zo'n 70 kg en ik ben een beetje gezet, maar zeker niet dik.  Omdat je 13 bent zou ik niet op dieet gaan, dan kan het een verslaving worden en kom je er nooit meer vanaf. 

Over het zelfbeeld, mijn psychologe had mij aangeraden om iedere avond minstens 3 dingen op te schrijven die je die dag goed hebt gedaan, in het begin is dat erg moeilijk maar je zal vanzelf merken dat het makkelijker gaat. En het hoeven echt niet grote dingen te zijn,  al is het maar: ik heb mijn huiswerk afgemaakt. 

ik hoop dat je hier iets aan hebt

xx

Reageer