Vraag

mooi haar pillen

  • 26 June 2020
  • 8 reacties
  • 127 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey,

K zag bij de kruitvat pillen en die zouden ervoor moeten zorgen dat je mooi haar krijgt. Als eerste vroeg ik me af: hoe kan een pil ervoor zorgen dat je mooi haar krijgt? En heeft verder iemand ervaring ermee? En helpt het echt

 


8 reacties

Heyo,

Dit is wat Kruidvat vermeld op hun site:

Kruidvat Huid Haar en Nagels Tabletten bevatten vitaminen, mineralen en kruidenextracten. Akkerpaardenstaartextract ondersteunt de conditie van huid, haar en nagels. Het ondersteunt de groei en houdt het sterk.

En:

Vitamine B2 en biotine dragen bij tot de instandhouding van een normale huid. Selenium en zink dragen bij tot de instandhouding van normaal haar en nagels.

Bron.

Ik weet zelf niet of het ook daadwerkelijk werkt. Misschien dat andere je daar mee kunnen helpen.

See ya!

Spookyzx.

Reputatie 3
Badge +4

Ik geloof er niet zo in die dingen, alleen het gebruik van een goede shampoo gaat op bij mij

Hoi

 

Pillen als die waar je het over hebt bestaan vaak uit zaken die goed voor je zouden zijn, zoals Spookyzx die al opsomde. Echter ben ik eerder een voorstander van vitaminen uit een natuurlijke bron; wortels bijvoorbeeld. Wortels bevatten stofjes die goed zijn voor je haar en huid. Daarbij kom je er door het kopen van wortels hoogstwaarschijnlijk goedkoper en gezonder vanaf dan door het kopen van die pillen. 

 

Gr. Kenshin

Dergelijke producten hoeven niet “echt” te werken.
Het kan zijn dat er een positief effect wordt waargenomen door een testgroep, maar dit hoeft geen onafhankelijk onderzoek te zijn.
De fabrikant kan dus zelf de uitkomst van het onderzoek bepalen.
Zover hoef je op zich ook niet te gaan.
Stel dat een tekort aan vitamine X ervoor zorgt dat je nagels minder sterk zijn.
Je kunt dan zeggen dat product Y voor sterkere nagels zorgt, omdat het vitamine X bevat.
Je gaat er dus niet op vooruit, tenzij je echt een tekort hebt aan die stoffen.
Hetzelfde geldt natuurlijk voor voedingssupplementen. 

Qua gezondheid van deze middeltjes zou ik je niet al te veel zorgen maken.
Het is toch slechts homeopathie/kwakzalverij, dus echt schadelijk is het niet.
Zij moeten zich immers ook aan de Nederlandse wetten houden.
Volg dan gewoon de gebruiksaanwijzing.

Hoi,

ik heb hier eigenlijk geen ervaring mee, want ik heb nog nooit pillen gebruikt om mijn haar mooier te maken, maar ik vind het persoonlijk totaal niet nodig. Misschien helpen de pillen inderdaad wel, maar ook zonder de pillen kan je je haar er mooi en verzorgd uit laten zien. Ik zou de pillen gewoon achterwegen en je haar gewoon laten zoals het is. Als je je haar echt niet mooi vind zijn hier een paar tips die bij mij goed werken om mijn haar de goede verzorging te geven:

  1. Zoek een goede shampoo. Probeer verschillende merken uit en kijk van welke het beste werkt. Persoonlijk vind ik de shampoo van Guhl heel erg fijn! Ze maken je haar heel zacht en geven veel volume.
  2. Koop een lekkere haar masker/conditioner die je na het wassen goed in je haar aanbrengt (voor de puntjes). Zo geef je extra verzorging aan je haar en word je haar extra zacht. 
  3. Borstel je haar voordat je gaat douchen maar borstel je haar NIET na het douchen! Nat haar borstelen is eigenlijk heel slecht. Zo beschadig je de punten.
  4. Borstel je haar niet al te vaak. Ik zelf borstel mijn haar gewoon 1 keer per dag (in de ochtend), maar je kan je haar voor het slapen gaan ook nog borstelen zodat je de volgende dag niet zo veel klitten hebt. En als je gaat borstelen: zorg dat je dan van ONDER naar BOVEN borstelt! Dit is super belangrijk anders beschadig je de punten.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Veel succes!

Groetjes x

Reputatie 5
Badge +5

Hoi, ik heb zelf geen ervaring miss staat er iets op de bijsluiter ?

Groetjes

Savage_boy

Reputatie 3
Badge +4

Dit bericht is door De Kindertelefoon aangepast in verband met overtreding van regel 20:

20. Gebruik van afbeeldingen waarop een persoon (gedeeltelijk) herkenbaar in beeld is, is niet toegestaan.

 

om ff te laten zien hoe mijn haar is gegroeid van nature sinds mijn  6de , en ik gebruik totaal geen pillen waxen etc dat is alleen maar troep, de enige wat ik gebruik is een goede shampoo van l”oreal. 

Mooi haar krijg je door goede genen en het goed te verzorgen. Niet door pillen. Ze kunnen hooguit haargroei stimuleren, daar wordt het niet per se 'mooier' van. Vaak schijnreclame met een placebo-effect. 

Reageer