Vraag

mn moeder blijft maar knijpen

  • 7 August 2019
  • 4 reacties
  • 194 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey ik moet effe iets kwijt
Ik heb last van puistjes wat normaal is op deze leeftijd maar mn moeder BLIJFT maar knijpen.
Mestal doe ik t zelf of protesteer ik want ik krijg allemaal rode lelijke vlekken of korsten in mn gezicht. Heeft iemand tips tegen de mee eters en puistjes? Of tips om te zorgen dat ze stopt?
Pls help!
Mvg fenkupx

4 reacties

Jo!

Ik heb zelf ook last van puistjes. maar knijp ze absoluut niet uit. pas als er een geel "korstje" op zit kan je hem uitknijpen. dat zal gemakkelijk gaan en niet veel pijn doen. was voordat je dat doet wel je gezicht! voor de rest raad ik 'benzoylperoxide' aan. dat is een zalfje tegen puistjes. ik heb die zelf ook en het werkt vooral tegen mee-eters. tegen puistjes werkt het ook maar het zorgt er bij mij vooral voor dat het niet uit de hand loopt. het kan best zijn dat het bij jou anders werkt maar toch.

ik hoop dat je hier iets aan hebt!
Wij weten niet hoe oud je ben ofzo als 12 of 14 ben is dat normaal maar je moeder moet niet knijpen maar misschien wil ze er uit maar zeg tegen haar dat ze een soort zalfje ga kopen in de apotheek in de buurt dan zal het weg gaan
Hey,

Als jij het vervelend vindt dat jouw moeder je puisten uitknijpt kun je dit gerust tegen haar vertellen. Ik denk dat ze hier dan geen moeite mee zal hebben. Mijn moeder doet dit ook niet. Zeg haar dat je veel last hebt van de wondjes die ze achterlaat omdat zij je puistjes uitknijpt.

Gr.

Jack
Hoi

Puistjes uitknijpen is geen gezonde methode. Je kan er littekens aan overhouden, en daarbij is het erg onhygiënisch. Op deze webpagina wordt dat gedetailleerder uitgelegd. Misschien helpt het om die pagina aan je moeder te tonen, zodat ze niet alleen inziet dat het uitknijpen voor jou niet fijn is, maar dat het ook enkele risico's inhoudt.

Groetjes
Kenshin

Reageer