Mijn vader heeft mij seksueel misbruikt maar het begint weer, wat nu?

  • 7 June 2021
  • 7 reacties
  • 1469 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Mijn vader heeft mij vroeger seksueel misbruikt, maar hier is nooit aangifte van gedaan. Dit gebeurde van de leeftijd 3-7 en het is onbekend of het daarvoor ook al plaatsvond. Hij liet mij altijd naast of bovenop hem liggen en ging dan met zijn hand mijn onderbroek in en ging mij vingeren terwijl hij met zijn eigen hand ook in zijn broek zat, dit gebeurde iedere dag en deed daarbij af en toe ook mijn onderbroek uit. Ook vroeg hij mij altijd om samen met hem in bad te gaan “als een manier van liefde te laten zien”, eenmaal in bad moest ik altijd precies boven op zijn lul gaan zitten en als ik er vanaf ging werd ik er terug opgeplaatst. Ik heb mij bij dit alles nooit prettig gevoeld, maar ik dacht dat het normaal was. En nu zo’, 12-9 jaar later komt alles weer terug naar boven omdat ik nu pas realiseer hoe fout dat alles was. Maar de laatste tijd begint alles weer, in de winter van 2020 vroeg mijn vader of ik samen met hem wilde gaan douchen, waarop ik natuurlijk nee antwoordde, maar hij bleef erop doorgaan dat hij er wel wist hoe het daaronder eruit zag want hij “had genoeg luiers van mij verschoond” uiteindelijk stapte mijn moeder erin en zei dat “als ik dat niet wilde dat ik het niet hoefde te doen.” Waarna mijn vader zijn mond hielt, maar hij legt vaak zijn hand op mijn binnen been of raakt mij op ongewenste plekken aan, zoals mijn borsten en kont. Ik heb ook een vriend en die vind dit totaal niet kunnen, maar nu er een vriendin van mij vaak bij mij thuiskomt begint zij het ook te ervaren, en mijn vader heeft al meerdere ongepaste opmerkingen over haar gemaakt, als in over haar lichaam, en haar ook al ongewenst aangeraakt niet op een persoonlijke plaats, maar nog steeds ongewenst. En nu weet ik niet meer wat te doen, ik wil hem confronteren erover maar ik ben bang dat hij dan verder gaat. Dit gebeurd trouwens allemaal wanneer ik de leeftijd of de tijd niet heb om te antwoorden, ik ben bang voor mij en mijn beste vriendin. Kan iemand mij alsjeblieft vertellen wat nu te doen?


7 reacties

Hey,

Pfff, moeilijk! Mijn eerste reactie zou zijn om aangifte te doen. Maar dat is nogal moeilijk op dat te doen tegen je eigen vader.  Daarnaast is dit niet normaal en moet dit stoppen! Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik denk dat je zowel tegen je vader als je moeder een statement moet gaan maken. Misschien kan een volwassen familielid je daarbij helpen.

Als je dat liever niet hebt, kan je altijd met de Kindertelefoon bellen! Dat raad ik sowieso aan. 

Dat kan elke dag tussen 11:00 21:00!

Telefoonnummer Kindertelefoon: 0800-0432 (gratis)

Oh, en misschien die vriendin voorlopig even niet bij jou te laten komen hoe vervelend dat ook is.

Groetjes van mij,

 

Heyy

 

Wat een heftig verhaal zeg.. Goed dat je op tips vraagt!

 

@RobinHood heeft hierboven mij al veel goede dingen gezegd!

 

Je kan iedere dag tussen 11:00 en 21:00 anoniem met de kindertelefoon chatten of bellen als je dat prettig vind. Daar kunnen ze je goed helpen om hiermee om te gaan, om een stappenplan te maken en daar bieden ze je een goed luisterend oor.

Telefoonnummer kindertelefoon: 0800-0432 (100% gratis)
 

Verder is het misschien een goed idee om met iemand in je omgeving te praten hierover zoals met je moeder, je mentor, een familielid, de huisarts of een familielid. Praten is lastig, maar ik denk dat het wel echt gaat helpen. Wat je vader doet is niet oké en daar moet iets aan gaan gebeuren. Je kan dan aan een van deze personen duidelijk uitleggen wat er (is) gebeurd en dan kunnen er dingen gaan gebeuren om je vader te veranderen. Je zou ook een brief kunnen schrijven aan een van deze personen en daar alles opschrijven wat je wilt, denkt en wat er is gebeurd. Dat is misschien iets makkelijker.


Je kan gewoon met je vrienden blijven afspreken, maar ik zou wel een beetje opletten of het misschien bij iemand anders thuis kan puur voor de veiligheid van jouzelf en je vrienden.

 

Aangifte doen zou inderdaad een optie kunnen zijn.. Ook dat kan je het best met iemand bespreken zoals met je mentor of je huisarts (of je moeder natuurlijk).

 

Sterkte!

Groetjes van mij.

 

Reputatie 7
Badge +19

Ik sluit me aan bij de bovenstaande reacties maar ik heb nog wat toe te voegen:

Je kan ook bellen/chatten met veilig thuis. 
Site: https://veiligthuis.nl nummer: 0800-2000

De site van: Centrum seksueel geweld kan handig zijn. Er staat informatie over seksueel geweld op en wat je eventueel kan doen. Je kan ook (anoniem) met ze chatten.
Site: https://centrumseksueelgeweld.nl

Reputatie 3
Badge +1

@justakidontheworld 

ha meis! Klinkt erg vervelend wat je ons verteld….

 Je kunt hier over praten met: veilig thuis,  de kindertelefoon, met een vertrouwd familielid, je mentor of ander vertrouwenspersoon op school, de huisarts, en met je vriendin. Met ons mag je uiteraard ook chatten, maar ik denk dat de net genoemde personen je beter kunnen steunen….

Heel veel sterkte meis! Ik denk aan je! :kiss:

@chocolatelover 

Reputatie 2
Badge +3

ja ik zou ook aangifte doen want dit is erg verkeerd

Hallo @justakidontheworld,

 

Hierboven staan al enkele goede tips:

  • Een brief schrijven;
  • Chatten of bellen met de kindertelefoon;
  • Jezelf en anderen in bescherming nemen.

Dat je vriendje en vriendin deze situatie opmerken is erg goed. Praten kan, zoals hierboven gezegd, erg lastig zijn. Bouw het praten op door dit met je vriendje en vriendin te blijven bespreken. Vertrouw je hun, dan kun je misschien proberen te praten met hun ouders waar zij bij zijn. Zo heb je directe steun van je vrienden en weten volwassenen ook van je situatie. Een huisarts is ook een erg goede optie, maar ikzelf vind dat altijd nog enger dan mijn eigen omgeving als het om lastige dingen gaat. Een mentor zou je ook kunnen benaderen. 

 

Persoonlijk zou ik een brief schrijven naar je vriendje of vriendin en daarin vragen of jullie het eens met zijn of haar ouders kunnen bespreken. Je vriendje en vriendin zullen je hier waarschijnlijk in steunen en zo wordt de situatie bespreekbaar maken steeds beter. 

 

Ik hoop dat dit snel overgaat. Houd ons gerust op de hoogte, want we willen allemaal dat het goed met je gaat. Je staat hier niet alleen voor. 

 

Groetjes,

 

HelpendeHand01 

Badge +1

Bel gwn kindertelefoon zelf ze kunnen je beter helpen want ze zijn volgens mij verbonden met veilig thuis ofzo hun kunnen je helpen dus bel pls gwn kindertelefoon 

Reageer