mijn opa heeft kanker

  • 9 December 2019
  • 2 reacties
  • 74 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi iedereen mijn opa is drie maanden geleden gediagnosticeerd met uitgezaaide slokdarm kanker en heeft op het moment dat ik dit schrijf zijn sondevoeding stopgezet en slikt geen medicijnen meer hij heeft nu Max nog 2 weken te leven toen ik gister bij hem was zei hij: ik zou graag jullie (mijn broers en zus en ik) zien studeren en verkering krijgen maar hij is tevreden hij heeft 10 kleinkinderen alleen ik vind het heel moeilijk en ik weet niet hoe ik er mee om moet gaan en wat nog wil zeggen 

 

opa ik hou van jou


2 reacties

Hey David

 

Wat een zwaar nieuws dat je te verwerken kreeg. Afscheid nemen van een grootouder is vaak erg pijnlijk. 

 

Ik stel voor dat je, voor zover je grootvaders energiepijl dat toelaat, tijd met hem doorbrengt. Zaken als school en dergelijke mag je gerust even links laten liggen. Praat maar met je opa, knuffel wat als jullie dat prettig vinden, en haal eventueel wat mooie herinneringen op. 

 

De kans is groot dat je na het overlijden van je grootvader nog aan dingen zult denken die je hem graag gezegd zou hebben. Zelf schrijf ik op zo’n momenten graag een brief aan de overledene. Op die manier zet ik de woorden over van mijn hoofd naar het papier. Daar word ik rustig van. 

 

Vind je steun bij familieleden en vrienden? Het lijkt me fijn om deze situatie met hen te bespreken. Je zal je na een gesprek vast een stuk lichter voelen. Praten kan evenwel anoniem met de Kindertelefoon.

 

Groetjes

Kenshin

Hallo David :)

Sterkte met je opa! Ik hoop ervoor dat je nog genoeg tijd met hem weet door te brengen de komende dagen. Je kan inderdaad altijd met De Kindertelefoon praten over de situatie zodat het je misschien wat opluchting geeft dat je steun hebt.

-Dr8gon99

Reageer