Vraag

mijn (ongezonde?) gewicht

  • 9 November 2019
  • 7 reacties
  • 162 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi Allemaal,

De afgelopen tijd gaat het niet zo goed met eten. Ik wil het gewoon niet omdat ik er alleen maar dikker van word en ik wil ook niet dat andere ervan af weten. Ik wil er niet over praten en toch ook weer wel. Het is heel vervelend omdat mensen ook vaak zeggen dat ik (te) dun ben maar dat vind ik zelf niet.

Ik weet het gewoon even niet, jullie?

 

Liefs Lieve


7 reacties

Hoi Lieve,

Ik snap dat je er liever niet over praat. Ik praat zelf liever ook niet over mijn problemen (zie mijn topic), omdat ik het moeilijk vind. Maar als je er wel over praat, hoe moeilijk het ook is, lucht het wel op, is mijn ervaring. 

Even een vraagje: merken andere mensen om je heen dan je niet veel/zo min mogelijk probeert te eten? 

Jij denkt dat je van eten dik wordt, maar dat is echt niet zo! Je hebt voedsel nodig om in leven te blijven. Denk aan mensen in Afrika, bijvoorbeeld. Die sterven van de honger. Dat het is bewijs dat je voedsel nodig hebt.

Misschien heb je liever niet dat ik dit zeg, maar als ik je topic zo lees heb ik het vermoeden dat je anorexia hebt/krijgt. Mensen zeggen dat je te dun bent en je wilt niet eten. Dat zijn signalen van anorexia. 

Ik hoop dat je je beide ouders nog hebt. Probeer met hun te gaan praten. Als je dat niet durft, kun je een goede vriendin in vertrouwen nemen. Een docent van school/een vertrouwenspersoon op school is ook een optie. Als je liever met iemand praat die je niet kent, kun je met de Kindertelefoon bellen of chatten.

Maar in ieder geval: praat er over! Dat is de enige manier om je probleem om te lossen.

Groetjes, Xx.anoniem.xX

onnodige quote verwijderd

 

Hey 'Xx.anoniem.xX' 

Bedankt voor je antwoord! Ik heb je topic gelezen, wat heftig! Ik snap wat je bedoeld met dat het de beste keuze is om erover te praten maar ik weet niet zo goed hoe. En nu heeft toch niemand er last van. Je schrijft dat praten de enige oplossing is en daar geef ik je ook wel gelijk in, maar ik vind een gesprek hierover starten al heel moeilijk. Terwijl ik normaal gesproken prima kan praten over vanalles en nogwat.

Heb je nog tipt hoe ik dan een gesprek kan beginnen over dit onderwerp met bijvoorbeeld een vriendin of mentor/vertrouwenspersoon?

Liefs, Lieve

 

Hoi Lieve,

Je zegt dat niemand er last van heeft als je er niet over praat. Toch klopt dat niet helemaal. Jij hebt er wel last van. Je zit met je probleem, want anders had je het ook niet gedeeld op de Kindertelefoon Forum. En als je er over praat met mensen in je omgeving ben je hun ook niet tot last. Ze houden van je en ze willen je echt helpen, dat weet ik zeker!

Ik weet hoe moeilijk het is om te beginnen met praten. Als je met een vriendin gaat praten kun je bijvoorbeeld voorzichtig beginnen door te zeggen dat je een probleem hebt. Als ze een echte vriendin is luistert ze goed en probeert ze je te helpen. Als je met een mentor/vertrouwenspersoon wilt gaan praten, kun je ze op school aanspreken en vragen of je een keer een gesprek met ze mag, en dat je dan tijdens dat gesprek alles verteld.

Zie je het niet zitten om alles ‘live’ te vertellen, dan kun je altijd nog een mail/brief schrijven waarin je alles verteld en dat dan geven. 

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes, Xx.anoniem.xX

Hoi Lieve,

Hoe is het met je? Heb je al iets aan iemand verteld?

Sorry, was ik even benieuwd naar:blush:

Groetjes, Xx.anoniem.xX

Hoi Lieve,

Hoe is het met je? Heb je al iets aan iemand verteld?

Sorry, was ik even benieuwd naar:blush:

Groetjes, Xx.anoniem.xX

Hey 'Xx.anoniem.xX' 

 

In mijn hoofd dwalen er veel beelden en teleurgestelde blikken rond van de reacties die mensen sowieso  gaan hebben als ik het vertel.

Ja je leest het goed, ik heb nog niks verteld en ondanks je goede tips (heel heel erg bedankt daarvoor) durf ik het gewoon niet te vertellen.

 

Groetjes Lieve

Hoi Lieve,

Ik kan niet veel meer doen dan je sterkte wensen met alles, omdat ik het merk dat je het moeilijk hebt. Maar ik wilde ook even zeggen dat mensen die echt van je houden je zullen helpen!

Heel veel sterkte!!

Groetjes, Nijntje2004

Hee Lieve,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik het gevraag heb, maar hoe is het met je?

Liefs, Nijntje2004

Reageer