Vraag

Mijn beste vriendin snijd haarzelf. HELP!!!

  • 11 June 2019
  • 2 reacties
  • 121 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey,
Ik heb 2 beste vriendinnen waarvan 1 in een depressie zit. Ze heeft dit aan ons verteld dat ze steeds niet lekker in haar vel zit. Hierdoor denkt ze ook wel eens aan de dood vertelde ze. Ze heeft de laatste tijd ook veel ruzie met haar ouders vooral met haar vader. Ze huilt echt heel vaak maar niet als wij erbij zijn. Ze heeft ook een vriendje en met zijn ouders is ze nog closer dan met haar eigen ouders. Dit komt ook doordat het broertje van haar vriendje ook een depressie heeft gehad en zijn ouders helpen haar met haar depressie. Ik heb ook het gevoel dat mijn 2 beste vriendinnen closer met elkaar zijn dan met mij. Dat komt omdat ze soms activiteiten doen zonder mij te vragen. Maar goed we gingen laatst logeren, want dat vinden we super leuk om te doen samen. Maar ik wist dat ze een soort dagboek had waar ze elke dag inschreef wat ze deed. Toen we gingen logeren gingen hun samen naar beneden en ik was nog boven op de kamer. Toen zag ik dat dagboek, het was zo verleidelijk om er in te lezen. Dat heb ik uiteidelijk toch gedaan waar ik heel blij mee ben, want er stond dat ze een stomme dag had gehad. Toen las ik even verder en zag ik staan: "Ik heb me vandaag weer gesneden op mijn rechter zij." We gingen die dag daarna zwemmen en toen zag ik allemaal krassen dus het is echt waar. Ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen. Moet ik het vertellen aan mijn andere beste vriendin of ja ik weet het echt niet. Kan iemand mij helpen ik ben radeloos en bang dat het op een dag echt verkeerd gaat aflopen.

2 reacties

Hey,

Eerste even dit: misschien kan je dit beter plaatsen in emotionele problemen en gevoelens maar dat weet ik ook niet heel goed.

Verder ik heb mezelf gesneden. En ik ben heel erg blij dat ik het uiteindelijk zelf tegen mijn oud mentor heb gezegd. Maar ik heb het idee dat het bij haar al best erg is. Misschien kan je dit tegen een vertrouwenspersoon op school of mentor zeggen. Weet niet hoe je bent? Maar die zou dan misschien als jullie op de zelfde school zitten, het er met haar over kunnen hebben en misschien haar ouders in kunnen lichten. Je kan ook met haar het gesprek aan kunnen proberen te gaan? En misschien benadruken dat ze altijd bij je welkom is! Want uit eigen ervaring weet ik dat ik mij alleen maar irriteerde aan mensen die zeiden JE MOET STOPPEN!! Maar ik weet natuurlijk niet zo goed in welke situatie jij zit.

Misschien kan je hier iets mee?

doei,
Vlindertje
Heyy rishella
ik heb het op dit moment ook een beste vriendin van mij die snijd zichzelf ook het is puur dat ik het op haar arm heb gezien .. ik zou haar daarmee confronteren want ik heb dat zelf ook gedaan ik heb gezegd dat ik er voor haar ben en dat het niet nodig ks om jezelf te snijden uiteindelijk is ze ook gestopt

Reageer