Vraag

menstruatie cup

  • 24 August 2020
  • 3 reacties
  • 129 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Heyy,

Ik heb pas een menstruatie cup aangeschaft van organi cup de mini versie. Nu probeer ik het al 2 weken maar op geen enkele manoer sping hij open, ik heb al meerdere vouw technieken geprobeerd en ook al gedraaid maar hij springt gewoon niet open. Ik ontspan me ook gewoon goed. Iemand tips? Zou chill zijn als ik weet of het werkt of niet!

 

Byee♡


3 reacties

Ik heb hier geen ervaring mee, maar misschien komt het omdat hij er niet ver genoeg inzit of omdat je misschien toch te gespannen bent waardoor alles daar heel strak staat.

 

Groetjess

Hallo, 

Zelf probeer ik de menstruatie cup ook uit.  Ik zorg er voor dat mijn vagina eerst een beetje natig is. Daarna pak ik de cup en vouw ik heb in de V vorm doe hem dan in mijn vagina. Draai hem een beetje rond als ik voel dat hij niet helemaal open gesprongen is probeer ik het opnieuw.

Ik weet niet hou oud je bent en of je zelf al vingert? Als je al vingert voel je dat er ook een soort kort dik slangetje in je vagina zit. Je menstruatie cup moet daarom heen. Als je dat niet doet is er misschien te weinig ruimte om hem open te laten springen. Ik hop dat je hier wat aan hebt. 

Ik zou voor de zekerheid wel een maandverband in je onderbroek doen. Wat soms lekt hij wel een beetje bij.  Het zou ook kunnen dat ik de verkeerde maat heb waardoor hij bij mij een beetje lekt. Dat hoeft dus bij jou niet zo te zijn:). 

Groetjes,

Louise 

ps: Het zou leuk zijn als je laat weten of je iets aan mijn bericht hebt. Ook ben ik benieuwd naar jouw ervaringen met de menstruatie cup.

Ik zelf gebruik nu ook 2 jaar de menstruatiecup  ik had in begin presie het zelfde probleem 

 

Nu heb ik er geen probleem  meer mee

Ik vouw de cup gewoon altijd  dubbel en dan draai ik aan het stokje  en meestal popt hij dan gelijk open als dat niet  gebeurt  probeer het opnieuw  

Maar meestal gaat het altijd goed 

En als je problemen hebt  met hem er in doen kan je er ook een beetje glijmiddel op doen zo gaat hij er  een stuk makkelijker  in

 

Ik hoop dat je hier  wat aan hebt

 

Reageer