meiden: maat voor borsten

  • 21 June 2013
  • 92 reacties
  • 117371 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
mijn vraag is eigenlijk best simpel, maar het antwoord... Daar kom ik niet uit.

Welke cup-maat is normaal voor welke leeftijd?

natuurlijk is dat  oor iedereen anders, maar wat zijn de richtlijnen?

92 reacties

Hi!

Ik zou het eigenlijk niet weten, ik ben 13 en word in januari 14 en ik heb cupmaat 80/85 D, volgens mij is dit groot voor mijn leeftijd.
Verder weet ik het niet.

xx
Ik ben ook 13 en uk heb75B
Ik ben 12 en heb 75B.
ik ben 13 en heb 75 AA/A
Ik ben12 en heb 65 A
er is geen borstmaat voor een bepaalde leeftijd
dat heeft allemaal met erfelijkheid in je familie temaken en hormonen
bij iedereen is het anders. ik ben 15 en heb cup c maar een half jaar geleden was het nog b
als je aankomt en afvalt heeft dat er ook mee te maken
Ik ben 12 en heb al B, Denk niet dat er echt een maat voor elk leeftijd is! Dat bepaald jou lichaam zelf
Is met verhoudeingen, het ligt aan je lengte en vooral aan je breedte/gewicht.
Ik ben 14half en ik ben al blij als ik een bh pas met de maat AA :(((
Ik ben 16, cupmaat d/e.
gemiddeld genomen is aa&a normaal als je net borsten begint te krijgen, dus rond je 11e. Dan rond je 14e b en dat groeit tot c/d. Dit laatste is het landelijk gemiddelde voor volwassenen.
Maar het ligt heel erg bij je bouw en "sportiviteit". Een forsere bouw vraagt om grotere borsten en een mager iemand (veel sporten of van jezelf erg plat zegmaar) vraagt om kleinere borsten..In mijn vriendengroep (16 en 17 jaar) zijn er nog bij met a/b, terwijl ik d/e heb en een van de jongsten ben...


Het belangrijkste is eigenlijk: als je borsten bij je bouw passen, is het helemaal oké. En geloof me, in 99% van de 'gevallen' is dit zo!
Ik ben 14half en ik ben al blij als ik een bh pas met de maat AA :(((

Mag wel wat van mij overnemen 😛
Ik ben 14half en ik ben al blij als ik een bh pas met de maat AA :(((


Hier hetzelfde, ik heb nu 70 AA, maar eigenlijk pas ik die ook nog niet. Ik ben 16! Mijn moeder en alle andere familieleden hebben allemaal behoorlijke borsten (mijn moeder cupmaat C) Snap er niks van en hoop dat ik ooit  een bh zal passen.
Ik ben 15 en heb cupmaat 70D of 75C x
Ik ben 15 en heb 70a
Misschien helpt dit je?
Je bent op je 18e pas uitgegroeid, dus geen zorgen, no worries!

Wat is de gemiddelde cupmaat in Nederland?

De gemiddelde cupmaat van vrouwen in Nederland is 75c.
In onderstaande tabel zie je een overzicht van de verdeling van de cupmaten in Nederland

Cup AA of kleiner              3% van de vrouwen
Cup A                             13% van de vrouwen
Cup B                             31% van de vrouwen
Cup C                             22% van de vrouwen
Cup D                             15% van de vrouwen
Cup E of groter                16% van de vrouwen
maar van welke leeftijd is dit ?
Volwassen vrouwen, bij iemand van 14 kan je het niet goed zeggen omdat ze nog niet uitgegroeid zijn.
Zelf heb ik 70C
Okee heeel erg bedankt!!!!
Je moet niet denken dat een bepaalde maat normaal is voor een bepaalde leeftijd. Daarom is het ook zo sneu wat er gebeurt in de media enz. Ze laten jongeren geloven dat een grote cupmaat beter is of mooier of wat dan ook. Meiden met een kleine cupmaat worden op school gepest en jongens gaan alleen maar achter de D cup's aan. Maar weetje, je kan er gewoon niks aan doen hoe groot of klein ze zijn, het is rot maar het is zo ik ben bijna 18 en mijn zusje is net 17 geworden maar haar cupmaat is bijna 2x zo groot als die van mij. Ik heb al meerdere keren gehad dat ik een leuke jonge mee naar huis nam en dat die achter mijn zusje aan ging, niet leuk maar ik moet het maar accepteren. Ik denk dan, als hij dat doet is hij toch niet de goede jongen voor me. Zolang je trots bent op jezelf maakt het niet uit hoe anderen over je denken.
ik ben 13 en heb cup 65 a/aa
Ze zeggen ook als je gewoon normaal veel sport, dat je dan ook later niet snel "hangtieten" krijgt.
Ik ben 12 en heb 75 C 😳
heeii

Volgends mij is er niet echt een 'richtlijn', ieder meisje begint later met de puberteit, en haar borsten beginnen ook later te groeien.. Dus stel jij hebt nu 65AA , betekend het niet dat je borsten niet normaal voor je leeftijd zijn, maar dat ze gewoon wat later beginnen met groeien..

xx
Ik ben 14 (bijna 15) en heb ongeveer 75B.
ik ben 13 en heb ongeveer 75B

Reageer