meiden: maat voor borsten

  • 21 June 2013
  • 92 reacties
  • 117362 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
mijn vraag is eigenlijk best simpel, maar het antwoord... Daar kom ik niet uit.

Welke cup-maat is normaal voor welke leeftijd?

natuurlijk is dat  oor iedereen anders, maar wat zijn de richtlijnen?

92 reacties

Ik ben 12 en heb cup maat B
Ik ben 15 en heb maat 70D
17 en ondertussen gegroeid naar maat 75D
Ik ben nu 12 en zit in de eerste en ik draag 75B en ik begon met bhs dragen begin groep 8 en ik begon toen gelijk met 75B daar voel ik me soms nogal onzeker over
Ik ben nu 12 en zit in de eerste en ik draag 75B en ik begon met bhs dragen begin groep 8 en ik begon toen gelijk met 75B daar voel ik me soms nogal onzeker over

Niet onzeker over zijn hoor, wees blij met wat je hebt of nog gaat krijgen
14 en 75 c, maar het ligt niet aan je leeftijd hoe groot je cupmaat moet zijn dus ik zou gewoon wachten tot je uitgegroeit bent en dst is je eindresultaat"
Ik ben 13 en heb D/E ligt eraan welke winkel omvang meestal 75/80
Ik ben 13 en heb 75D bijna E omdat deze al te klein is?
14 en 65AA
Ik ben 14 en heb 65E.
Badge +5
Er is inderdaad geen richtlijn. Heel vaak regelt je lichaam het gewoon zo, dat je cupmaat past bij de rest van je lichaam. Ik (16) kreeg ook na mijn zwangerschap gewoon weer mijn oude cupmaat terug, en ik ben vrij tenger en heb cup B en ik denk niet dat dat nog gaat veranderen.
De meeste meiden willen super grote borsten, nou ik niet. Ik heb kleine borsten en ik ben er super blij mee. Altijd van die kleine schattige beha's.
Er zijn voor zover ik weet geen richtlijnen voor! Je hoeft je dus nergens zorgen over te maken behalve als je last van je rug krijgt of last van je borsten zelf. Ook goed je cupmaat laten meten, de meeste vrouwen dragen de verkeerde maat! Dacht zelf altijd dat ik gewoon een 70C was blijk ik 70F te zijn?
mijn vraag is eigenlijk best simpel, maar het antwoord... Daar kom ik niet uit.

Welke cup-maat is normaal voor welke leeftijd?

natuurlijk is dat  oor iedereen anders, maar wat zijn de richtlijnen?

Ik ben 13 en ik heb een c cup
Ik ben 15 en heb cup E80 links en D80 rechts
Ik ben 14 en heb 70B
Maar eigenlijk boeit het allemaal niet zo. Zolang je blij bent met jezelf zonder dat andere mensen daar iets mee te maken hebben is het goed!
Ik ben ook 13 maar mijn maat is eind c begin d?
Er is geen ''normaale'' cup maat elk lichaam is anders je maat licht vooral aan je lichaam bouw ben je gewoon normaal gewicht dan heb je groot miduim tot klijn dan kan echt ales als je nou wat steviger bent is je maat meestal ook wat grooter ben je nou wat dunner is je maat meestal kleiner

Bv ik heb ondergewicht (waar ik niks aan kan doen) en ik ben ook redelijk plat maar als ik mijn lichaamsbouw met een grote maat voorstel vind ik dat eigelijk een beetje uit verhouding,

dus echt ale maakten zijn normaal en het blijft echt groeien tot je 20 bent ofzo dus maak je niet al te veel zorgen❤️

Wauw ik ben 16 en heb geen eens een cup wauw laate vogel hiero maar ik zit er eigelijk niet echt mee?
Ik ben 16 en heb cup dubbel D
En als in mijn borsten niet melk cup H
Heey ik ben 13 en heb 80b
Ik heb 80B of 85B en ben 13
Er is gene richtlijn per leeftijd (en als dat toch bestaand is dat echt onzin) ieder lichaam is anders en het licht vooral aan DNA en famielie enzo..

Ik bv ben 16 en ik hoef nog niet eens een bh (don't get me wrong Ik heb wel wat hoor maar het doet gewoon geen pijn bij bewegen en heeft niet echt support nodig.)

Maar ik ken ook mensen die op jonge leeftijd al erg groot hadden. En dat is voor iedereen anders. Het belangrijkste is dat jij gelukig bent met jezelf. Ik heb soms wel iets van.. Beetje klein voor mijn leeftijd. Maar he ik heb geen pijn enzo dus eigelijk is 't wel handig? zo heeft elke maat zo zijn voor en nadelen dus maak je niet druk over je maat❤️❤️❤️
Het verschilt bij iedereen, ik heb voor mijn leeftijd het gemiddelde. Ik heb ongeveer cup 65B
Ik ben 16 en heb normaal cup dubbel D en als ze vol met melk zitten cup G

Reageer