Mag ik hardlopen?

• Anonymous
  • 0 reacties
Heyy

ik ben altijd al te licht geweest, ik ben nu 160 cm en 40 kilo. Ja dat is te weinig. En nee ik heb geen anorexia, ookal denkt iedereen dat grrrr. Ik zeg dan altijd: geef me maar een chocoladereep als test, ik vreet m helemaal op ;) 
Zo heb ik al een paar chocoladerepen verdiend -,-...
Maar ik wil gaan hardlopen, omdat mijn conditie echt barslecht is en ik gewoon niet wil eindigen als een oud wrak, snappie? Maar ik ben bang dat ik dan ga afvallen en dat wil ik niet!!!! Kan ik gaan hardlopen?
Max 5 kilometer trouwens.

15 reacties

Dit doet me denken aan wat mijn beste vriend laatst is overkomen. Zijn zus was namelijk ook te licht. Nu moet ik er wel bij zeggen dat zij wel anorexia had. Zij ging dus hardlopen en tijdens het hardlopen heeft zij een hartstilstand gekregen en is ze overleden. Als je te licht bent heeft je lichaam de kracht niet om een zware inspanning te doen, doe je dat toch dan kan dit gebeuren.

Ik zou je sowieso aan willen raden om eerst zwaarder te worden, een gezond gewicht voor jouw lengte is tussen de 43,5 en 59,6 kilo. Je moet inderdaad proberen te voorkomen dat je af gaat vallen. Door eerst zwaarder te worden kun je het gewichtsverlies eventueel opvangen.
Je bmi zit net op het randje van gezond gewicht, en ondergewicht, dus daar is niks mis mee. 
Je mag wel hardlopen, maar je moet rustig aan doen. Kun je dit anders met je huisarts bespreken?

P.s. Hoe lichter je bent, hoe sneller je kan rennen. 😉 (echt waar, maar grapje hoor!)
Haar BMI is 1,4 punt te laag. Dat is niet op het randje. Dat is gewoon ondergewicht.
Hmmm... eerlijk gezegd ben ik al super lang bezig met aankomen maar het gaat zo tergend langzaam...... 
Haar BMI is 1,4 punt te laag. Dat is niet op het randje. Dat is gewoon ondergewicht.

Dan gebruik je het bmi voor volwassenen? Want ik heb meerdere kinder-bmi's gebruikt, en dan kom ik erop uit dat ze toch echt nog net genoeg is.
ja dat dacht ik al 😉 ik ben 14 trwns
met de volwassen bmi is het altijd meer
Ook een gezond kinder BMI is pas vanaf 16,88. Met 14 jaar, 160cm en 40kg heb je een BMI van 15,63.
Om even on-topic te blijven: heb je het al met je ouders besproken? Je kunt eventueel naar een huisarts of diëtiste gaan. Die kunnen je helpen met aankomen op een gezonde manier.
mijn ouders zijn iets te nuchter geloof ik...
Je ouders vinden niet dat je te licht bent?
uhm ja nou pas als ik zegmaar omval, dan ben ik te licht voor hun 😉
Je mag wwl hardlopen is juist gezond! Alleen neem dan wel een appeltje en wat drinken ofzoiets mee.
Heb je uberhaupt gelezen wat ik in mijn eerste bericht heb geschreven? Hardlopen is niet altijd gezond ... het kan zelfs levensgevaarlijk zijn als je te licht bent.
Badge +17
Je BMI is 15,6
Je bent te licht voor je lengte
Probeer regelmatig te eten, sla geen maaltijden over en neem vaker iets gezonds tussendoor. Hardlopen is verstandig, maar met jouw gewicht enzo is het echt belangrijk om het heel rustig op te bouwen.
Heb je uberhaupt gelezen wat ik in mijn eerste bericht heb geschreven? Hardlopen is niet altijd gezond ... het kan zelfs levensgevaarlijk zijn als je te licht bent.
hoef je niet zo boos te doen ik probeer haar alleen maar te helpen
Dat klinkt als mijn verhaal. Ik ben ook te licht maar ik loop hard. Niet omdat ik af wil vallen, maar omdat iedereen langer kan rennen dan dat ik in een jaar kan haha. Niet veel, maar 1,5 uur per week met wat vrienden. Mensen zeggen ook dat ik anorexia heb en ja ik heb ook lekker eten verdiend : ))). Zorg alleen wel dat je een uur vantevoren even 1 of 2 boterhammen eet of wat fruit. x

Reageer