Vraag

Littekens

  • 20 July 2018
  • 6 reacties
  • 137 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb me heel veel gesneden ook erg diep de afgelopen 2 jaar maar onderhand gestopt nu heb ik veel littekens maar. Ik heb spijt van alle alleen die van mij linker arm en schouder niet is dit raar

Ik ga zaterdag ook mischien zwemmen met nicht in openbaar bosbad en k ben erg onzeker erover dat ze al mijn littekens ziet want. In de tussentijd dat ik haar als eerste heb laten zien is er veel gebeurd ik wil gewoon niet dat ze boos of verdrietig. Word. Door mij en alles wat ik verkeerd doe/deed ik hou heel veel van haar We zijn er altijd voor elkaar (fk nu moek huilen ?) ze. Is 1 van de 5 enigen die ik nog vertrouw en ik wil niet dat ze zich slecht gaat voelen door mij ik weet dat ik meer moet schrijven maar weet niet wat

Oja

Heeft iemand tips om bij een zwembad (waar ik ook inga) me littekens te verbergen (rechter arm en buik en benen) zonder dat het opvalt

6 reacties

Ik vrees dat het nu een beetje te laat is , maar ken je van die wetsuits?
Misschien ziet het er een beetje vreemd uit, maar ze kunnen alles bedekken terwijl het nog kleding is waarmee men het water ingaat.
Is dat misschien iets?
Hoi,

Je zou met een shirt aan kunnen zwemmen en zeggen dat je jezelf zo tegen de zon beschermt. Ik zwem (dan weliswaar in het buitenland) ook wel eens met een t-shirt als bescherming tegen de zon.

Je hebt niet spijt van al jouw littekens. Je vraagt of dat raar is. Ik vind zelf van niet. Als jij je nu niet aan de littekens ergert ofzo, hoef je er ook niet echt spijt van te hebben. Ik heb ook littekens van automutilatie en heb daar ook geen spijt van. Als je maar weet dat het ondanks dat wel fout was en je het niet meer moet doen.

Ik denk eigenlijk juist niet dat je nicht boos of verdrietig wordt. Ze weet toch van je littekens? Dan kan ze misschien schrikken als het er meer zijn geworden, maar ze kan ook zien dat het geen open wonden meer zijn.

Jullie zijn close en dat gaat niet zomaar weg.

Tot slot: die littekens heb je nu voor altijd
Oké, dat was het verkeerde knopje, er moet nog wat bij:

Je hebt je littekens nu voor altijd. Misschien ben je er nu nog niet klaar voor om ze te laten zien, maar het zou wel fijn voor jezelf zijn als je leert ze te 'verdragen' of te laten zien. Ze horen nu bij jou en als je zonder ze te bedekken door het leven kan, lijkt me dat erg fijn voor je. Juist in een veilige omgeving als bij je nicht lijkt me een mooi moment om te 'oefenen'.

Gr. Pin
@pin k weet het maar t-shirt zal k de enige zijn en dat gaat raar overkomen bij iedereen k moet t gwn proberen

En idd me nicht weet niet van alle maar ze vagen alweer weg dus daar kan ze blij om zijn denk ik

K hoop t

K moet al in tshirt lopen maar ik ben altijd bang voor de reactie van mensen eigk vooral kleine kinderen omdat ze nog zo jong zijn wil k ni dat ze dat soort dingen weten net als familie dat gaat ook moeilijk wordenmaar vooral ben k bang dat ze ni goed reageerd op mijn redhter arm met een verticaal litteken? mijn buik en rechterarm littekens zijn ook redelijk rood nog net als mn benen k moet mezelf er gwn overheen zetten en de reactie accepteren
Het is inderdaad maar afwachten hoe iedereen reageert. Het is goed dat je ook anderen wilt beschermen, maar je hoeft jezelf niet te verbergen.

Goed dat je het wel gaat proberen om ze niet te verbergen!

Gr. Pin
Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Probeer inderdaad je littekens niet te verbergen. Ze behoren tot jouw verleden en dat wordt niet voor niets verleden genoemd. Je hoeft je er niet voor te schamen, ook al is dit zoveel makkelijker gezegd dan gedaan. Je hoeft ook geen rekening met anderen te houden (tenminste bij deze kwestie). Jonge kinderen hebben toch geen benul wat het geweest is en denken daar niet over na.

Reageer