Vraag

Littekens

  • 28 May 2018
  • 2 reacties
  • 71 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi hoi,

Ik ben al een tijdje gestopt met snijden! Ik ben erg trots op mezelf ik zit alleen nu nog met iets anders.. Ik heb er nu allemaal littekens van over. Nu het warmer weer is durf ik helemaal geen korte broeken aan te doen omdat ik bang ben dat mensen mijn littekens gaan zien.

Heeft iemand tips voor hoe je van littekens af kunt komen?

2 reacties

Reputatie 2
Badge +17
Zelfbeschadiging kan littekens veroorzaken die je je hele leven blijft zien. Die trekken ongewenste aandacht en roepen vragen op, dus misschien vind je het niet prettig om kleding te dragen waarbij je littekens zichtbaar zijn. Geduld en tijd zijn de twee belangrijkste factoren als je wilt dat je littekens minder zichtbaar worden. Maar er zijn ook een aantal methodes die ervoor kunnen zorgen dat je littekens minder opvallen, zoals crèmes en gels die je bij de drogist koopt, huismiddeltjes en medische behandelingen. Hoewel je met geen van deze strategieën volledig van de littekens afkomt, helpen ze wel om je prettiger te voelen in je eigen lichaam.

Als je wat van deze strategieën wilt uitproberen, verwijs ik je graag door naar de volgende (niet-commerciële) website; https://nl.wikihow.com/Van-littekens-door-zelfbeschadiging-afkomen
Van littekens afkomen is zeer moeilijk maar toch zijn er mogelijkheden! Als aller eerste vind ik het echt goed dat je niet meer snijd! Je kan sneller van je littekens afkomen als je je huid insmeert met palmolie. Dit is een zeer gezonde manier voor je huid maar heeft een traag effect. Als je echt een efficiënt middel wilt kan je ook vaseline gebruiken. Iedere dag 1 keer een goeie laag en dan is het al na 1 of 2 weken weg. Ik wens je veel succes en laat weten of deze tips werken!

Succes!
Zon

Reageer