Leraar hoest en kucht in de klas tijdens corona crisis

  • 3 April 2020
  • 4 reacties
  • 82 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo mijn naam hou ik anoniem maar gisteren zaten we met een zieke leraar ik zeg niet dat hij erg vervelend is maar hij hoeste en luchtte tijdens de corona crisis en hij werd aangesproken door mijn begeleider van dat kan echt niet je hoort thuis uit te zieken en hij zegt dat het maar een verkoudheid was we waren snel weggegaan van de plek en hebben geen fysiek contact daarna gemaakt met andere docenten wat kan ik doen want ik ben nerveus want de docent wil de klas nog openhouden maar ik wil geen infectie gevaar vooral ibv COVID 19 ((corona)) dankjewel wat moet ik doen? Mijn begeleider zei zelf dat ze het niet vind kunnen we hebben advies nodig dringend dankjewel

 

 

Leraar dekt af met het is maar een verkoudheid moet ik dit geloven of thuis blijven 

 


4 reacties

Hallo Andy_Jajehethetwel :)

Je hebt toch geen school of hebben jou ouders een vitaal beroep? Ik zou gewoon ten minste 1.5 meter afstand van hem houden en vragen of hij met zijn elleboog voor zijn mond kan hoesten en kuchen. 

-Dr8gon99

Dankjewel, En dat hebben we ook gedaan maar hij wou een klas openhouden voor jongeren die huiswerk moeilijk vinden.. Maar ik vind dat niet kunnen door het virus.. dus ik ben bang voor de rest..

Hoi

 

Je zorgen lijken me terecht. Tenzij deze leraar negatief test op Covid19, zou hij thuis moeten uitzieken. Ga, eventueel begeleid door een groepje leerlingen, gerust naar een begeleider of hoofd toe, zodat jullie deze zaak kunnen aangeven. Vermoedelijk zal de leraar gevraagd worden thuis uit te zieken en zich eventueel te laten testen. 

 

Gr. Kenshin 

Hoi,

het lijkt mij verstandig dat die leraar thuisblijft. Het virus verspreidt zich nu in een rap tempo en we willen dat graag verminderen. Daarvoor moet iedereen verantwoordelijkheid nemen en thuis blijven bij de kleinste verkoudheid. 

 het enige wat jij zelf kunt doen is veel afstand houden , zomin mogelijk spullen waar andere ook aan zitten aanraken en regelmatig je handen wassen.

Ik hoop dat je gezond blijft,

Xx:four_leaf_clover:

Reageer