Vraag

Lengte meisje

  • 4 September 2018
  • 12 reacties
  • 328 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi, ik ben een meisje van 13 en ik ben vrij lang voor m’n leeftijd. Ik ben ongeveer 1,69 en ik ben bang dat ik later best lang ga worden. Weet iemand of ik nog doorgroei of niet? (Ps; ik ben al een jaartje ongesteld)

12 reacties

Hoi Anoniemebulgaar,
De kans dat je nog veel zal groeien bestaat maar is vrij klein.
Veel meisjes van jouw leeftijd (tot 14) bereiken hun volwassen lengte.
Dus maak je er maar niet al te veel zorgen over.
Grt
Hoi,

Ik heb echt geen flauw idee. Dat is voor mij onmogelijk te voorspellen.

Zijn je ouders lang? Vaak eindig jij rond ongeveer dezelfde lengte.

Wat zegt de schoolarts? (Zij geven meestal zo'n schatting of je nog veel zal groeien of niet.)

Ik zou je proberen je er niet al te veel zorgen om te maken. Mocht je opeens buitensporig hard groeien, kun je het altijd laten remmen. Maar dat is alleen voor buitensporige groei.

Wellicht groei je meer, misschien ook niet. Je woont in ieder geval in Nederland, dus lang zijn is niet heel erg ;)

Gr. Pin
Ik ben 16 en al iets van 2. 5 jaar 1.70 ik groei waarschijnlijk niet meer
Thanks voor de reacties ‘k waardeer ‘t super erg. Mijn moeder is 1,64 en mijn vader is 1,76
K zei btw dat van ongesteld erbij omdat sommige zeggen dat ‘t ook ligt aan hoelang je al ongesteld bent ?
Hoi,

Jouw ouders zijn geen reuzen, dus ik verwacht niet dat jij nog veel verder door gaat groeien. Het kan, maar die kans is zeer klein.

Als je eenmaal ongesteld bent, kun je zeker nog wel doorgroeien. Echter gaat dit vaak een stuk langzamer.

Fijn dat de reacties je hebben geholpen!

Gr. Pin
Na het eerst menstruatie groei je niet heel veel meer. Sinds dat ik ongesteld ben ben ik maar 5 cm gegroeid in 4 jaar
Heejjj hallo meestal als je al ongesteld bent geworden groei je niet meer heel veel en je bent nii zo heel groot hoor ik ben net 13 en ben 1.80
Hoi ik ben een meisje van 13 en ik ben 1,82

maar je hoeft je geen zorgen te maken want als je al ongesteld ben geweest groei je nog maar een paar cm
Ik zou echt graag jouw lengte willen hebben! Ik ben 13 en 1.76 en groei nog steeds 🙄
De meeste meisje stoppen met groeien na dat ze 2 jaar ongesteld zijn. Ik werd ongesteld toen ik 13 was op dat moment was ik 171 cm lang, nu ben in bijna 14 en ik ben 177 cm lang. De dokters voorspellen dat ik ongeveer 180 cm word. Groot zijn heeft namelijk ook voordelen want lange vrouwen zijn blijkbaar gewilde modellen. En ik weet dat 85% van de jongens uiteindelijk toch groter wordt dan mij. Wees zeker niet onzeker want in die 2 jaar na je ongesteld worden groei je echt traag. Niks om je zorgen over te maken dus!!

Hoi, ik ben een meisje van 13 en ik ben vrij lang voor m’n leeftijd. Ik ben ongeveer 1,69 en ik ben bang dat ik later best lang ga worden. Weet iemand of ik nog doorgroei of niet? (Ps; ik ben al een jaartje ongesteld)

hoe groot ben je nu als 16 jarige? 

Reageer