Last van vermoeidheid.

  • 14 February 2019
  • 35 reacties
  • 311 Bekeken

Badge +1
Ik ben elke dag moe,
het maakt niet uit hoe veel ik slaap.
of hoe vaak ik me inspan.
ik lich zelfs op school te slapen

groetjes XXX

35 reacties

Heyo!

Slaap, rottig he? Ik heb soms hetzelfde, ik wil soms helemaal niet me bed uit. Ik merk ook dat dit rond deze leeftijd gebeurd.

Ik heb misschien een paar tips voor je om je te helpen

1) Geen mobiel mee naar boven brengen
2) Slaap rond 8-9 uur. Ik weet dat er bronnen die zeggen dat dit het minimum is, maar zo wen je aan een strak slaap process

3) Ga niet laat naar bed!
4) Sta wat eerder op dan normaal, en doe wat rek oefeningen. Die zorgen er voor dat er meer bloed stroomt naar bepaalde delen van je lichaam, en je daardoor alerter voelt. Het hoeft niet meer te zijn dan 10 minuten.

Maar het is vooral ook meestal mentaal. Zoals ik zei, sommigen willen hun bed niet uit. Maar je moet gewoon tegen jezelf zeggen dat je uit je bed MOET.

Als je vragen hebt hierover, vraag het me gerust :)

-Robin
Hoi

Wat naar dat je je zo moe voelt. Hoe is je slaapkwaliteit? Slaap je zo'n acht uur, zonder al te vaak wakker te worden? Te weinig slaap is ongezond, maar te veel slaap is ook niet goed.

Een vast tijdstip instellen waarop je gaat slapen en wanneer je opstaat, kan nuttig zijn. Als je het gevoel hebt dat je, ook met een goed slaapritme, nog steeds erg vermoeid bent, is het verstandig om eens bij de huisarts langs te gaan.

Ik kwam net deze video tegen. Je kan 'm eens bekijken. Hopelijk ben je geholpen met het advies.

Groetjes
Kenshin
Badge +1
Hey allemaal

bedankt voor de reacties

ik zit nooit nachts op mijn telefoon .
Ik slaap minimaal 9uur meestal 10 uur of langer.
ik ga rond half negen negen uur naar bed.
ik ben vanochtend eerder op gestaan omdat ik niet meer kon slapen.
mijn slaap kwaliteit is meestal slecht het gaat steeds beter.
omdat ik heb slaap medicijnen.
de tijden heb ik altijd al gehad .
Ik kan de video niet verstaan sorry ik kan niet zo goed Engels

bedankt nog.

groetjes XXX
Je hebt slaapmedicijnen. Heb je die slaapmedicijnen verkregen op voorschrift van een arts? Zo ja, lijkt het me verstandig om die arts te raadplegen. Misschien werkt een ander slaapmiddel- of methode beter voor jou.

Groetjes
Kenshin
phifer f zo iets zou het kunnen zijn
Badge +1
Hey hey

ik heb de slaap medicijnen niet gekregen van een arts.

Wat is phifer f?

bedankt voor de reacties

groetjes XXX

Wat is de ziekte van Pfeiffer?

In het kort:
  • De ziekte van Pfeiffer is een virusinfectie.
  • Het bekendste symptoom van de ziekte van Pfeiffer is langdurige zware vermoeidheid. Ook griepachtige verschijnselen en opgezwollen klieren komen vaak voor.
  • Vooral tieners en jongvolwassenen ervaren klachten bij Pfeiffer. Bij jonge kinderen en volwassenen zijn de symptomen vaak milder.
  • De ziekte van Pfeiffer is besmettelijk bij direct contact met besmet speeksel. Het wordt daarom ook wel 'kissing disease' genoemd.
  • Pfeiffer gaat in principe vanzelf weer over. Voldoende rust is belangrijk voor het herstel.
of ben je gebeten door een teek? want dat zou ook oorzaak kunnen hebben\

Bron: https://www.gezondheidsplein.nl/aandoeningen/ziekte-van-pfeiffer/item33306
- Bericht is aangepast door de Kindertelefoon -
Het lijkt me verstandig om naar de huisarts te gaan. Die zou kunnen nagaan waardoor je zo moe bent. De huisarts zou je eventueel ook slaapmedicatie kunnen voorschrijven, hoewel je daar erg voorzichtig mee hoort te zijn.

Groetjes
Kenshin
Badge +1
Hey @Kenshin

bedankt voor de tip.
hoe bedoel je met voorzichtig zijn?

groetjes XXX
Aan slaapmedicatie kan je verslaafd raken. Sommige mensen krijgen dan het gevoel dat ze steeds meer medicatie nodig hebben, omdat hun lichaam eraan gewend raakt. Teveel medicatie is niet gezond, en daarom is het belangrijk om dit met een arts te bespreken.

Zou je het overwegen om hiermee naar de huisarts te gaan?

Gr. Kenshin
Badge +1
Hey allemaal

@koolmeesje bedankt voor de uitleg.
nee ik ben niet gebeten door een teek.

@Kenshin bedankt voor de uitleg.
mijn moeder wilt niet hier voor naar een arts gaan.

bedankt

groetjes XXX
Wat naar dat je moeder hiervoor niet naar de huisarts wil gaan. Ze zou moeten begrijpen dat een slaaptekort een grote invloed kan hebben, bijvoorbeeld op je humeur en schoolresultaten. Daarbij zou vermoeidheid een symptoom van een ziekte of aandoening kunnen zijn.

Je kan eventueel zelfstandig naar de huisarts. Vaak kan je telefonisch of online een afspraak maken. Zou je dat zien zitten? Op die manier hoeft je moeder niet per se mee te gaan.

Gr. Kenshin
Badge +1
Hen hey @Kenshin

Als ik medicijnen heb komt ze er achter .
En ik weet niet bij welke dokter ik zit.

Groetjes XXX
Zou je je ouders kunnen vragen om naar de huisarts te gaan, voor een persoonlijke reden? Je ouders zouden het moeten respecteren, als jij graag naar de huisarts wilt.

Groetjes
Kenshin
Badge +1
Hey @Kenshin

nee mijn ouders willen niet naar de huis arts.

groetjes XXX
Sommige scholen hebben een schoolverpleger. Daar kan je ook bij terecht. Weet je of er op jouw school zo'n schoolverpleger of verpleegster is?

Gr. Kenshin
Badge +1
Hey @Kenshin

nee we hebben geen school verpleger.

groetjes XXX
Jullie school heeft geen schoolverpleger? Dat kan. Wat jullie school waarschijnlijk wel heeft, is leerlingenbegeleiding. Met een leerlingenbegeleider kan je bespreken waar je mee zit, waarna ze hun best zullen doen om jou te helpen. Zo'n leerlingenbegeleider heeft vast advies voor jou.

Als je niet goed weet hoe je met zo'n leerlingenbegeleider in contact kan komen, zou je dat aan je mentor kunnen vragen. Die kan je vast doorverwijzen.

Zou je het zien zitten om met een leerlingenbegeleider te praten?

Groetjes
Kenshin
Badge +1
Hey @Kenshin

ik wil niet praten met een leerlingbegeleider.
mijn mentor weet het.

groetjes XXX
Heeft je mentor tips gegeven in verband met de vermoeidheid? Heeft hij of zij een voorstel gedaan i.v.m. het aanpakken van de vermoeidheid?

Gr. Kenshin
Badge +1
Hey @Kenshin

nee hij heeft geen tips gegeven.
hij zij alleen dat hij mij naar huis ging sturen.

groetjes XXX
Had je mentor je toestemming gegeven om de school te verlaten, zodat je kon rusten? Hebben jullie het later nog over de vermoeidheid gehad?

Gr. Kenshin
Badge +1
Hey @Kenshin

ik was op school gebleven.
we hebben het daar niet overgehad .
ik heb sinds gisteren geen last van vermoeid heid gehad.

groetjes XXX
Mag ik vragen of je sport? Lichamelijke inspanning kan je namelijk ook energie geven. Je zou eens kunnen proberen om 's Ochtends als je wakker word meteen uit bed te stappen en dan een paar sport oefeningen te doen. Je kan zelf bepalen wat voor oefeningen dit zijn maar een paar voorbeelden zijn sit-ups, push-ups, squads of de trap een paar keer op en af rennen.
Ik hoop dat dit helpt.

Veel succes!
Badge +1
Hey @Alfred P

ik doe een keer in de week een uur judo
bedankt voor de tips.

groetjes XXX

Reageer