Vraag

kotsgeur wegkrijgen

• 2 juli 2020
  • 5 reacties
  • 81 Bekeken

Reputatie 1
Badge +3

He, ik moest gisteren overgeven, had iets verkeerdsgegeten ofzo. Heel vervelend.

Maar wat nog vervelender is is dat er nu al bijna 2 flessen deo leegzijn omdat de geur anders noet te houden is. 

Mijn vraag aan jullie is daarom dus: 

hoe krijg ik die vieze geur weg?

ps. Ik heb laminaat en dat kan d8 ik niet goed tegen vocht, dus azijn eroverheen gooien wat ik vaak lees werkt niet.

please help mij

5 reacties

Reputatie 6
Badge +11

Oh je hebt op de grond overgegeven,  ik dacht eerst dat je jezelf bedoelde. Ik schreef al een heel verhaal over hoe goed douchen kan zijn haha.

De vlek zou nu wel droog zijn, en ik hoop dat je het ook al hebt weggeveegd.  Je zou als het nog vochtig was geweest er koffie poeder op kunnen gooien dat helpt namelijk erg goed. Het zou de vlek en stank uit de vloer zuigen wat je natuurlijk graag zou willen.

Je zou het nog schoon kunnen maken met warm water en sop. Dat kan de vloer wel tegen zolang het niet te veel sop is. 

Je kan ook een schoonmaak mengsel maken, en dat helpt wel erg goed op tapijten, maar of dat ook werkt op laminaat? Schoonmaak mengsel: 500ML warm water met 1 eetlepel tafelzout dan roeren en wachten totdat het zout is opgelost. Voeg dan 125ML witte azijn toe, 1 eetlepel doorzichtige afwasmiddel, of wasmiddel, en 2 eetlepels ontsmettings alcohol. Dat roer je dus allemaal en vervolgens pak je een schone spons en dep je dat in het mengsel om het vervolgens op de kots vlek te drukken, dit herhaal je totdat de gehele kotsvlek is bedekt. Met een droge handdoek veeg je dit weg. Dit herhaal je net zolang tot het grootste gedeelte van de vlek is verwijderd. Uiteindelijk pak je een groot glas warm water en maak je de plek schoon en veeg je het af met een handdoek. Het is belangrijk dat je deze stap niet overslaat omdat anders je vloer blijft plakken.

Stel dit is te riskant of het werkt niet dan kan je nog ammoniak gebruiken voor de schoonmaak. Meng 1 eetlepel met 250ML warm water (niet heet). Dan zou de vlek echt wel weg moeten gaan. En de lucht ook. Gebruik het trouwens eerst wel op een onopgemerkt plekje zodat je kan zien of het wel of geen vlekvorming krijgt.

Voor de stank zou je baking soda kunnen gebruiken dat kan je kopen in de supermarkt voor een paar cent. Dit sprenkel je over de vlek heen en wrijf je goed in met je vingers vervolgens wacht je een paar uur of een hele nacht en dan pak je de stofzuiger en zuig je het op. De geur is dan waarschijnlijk helemaal weg. 

Als dat allemaal niet helpt dan zou ik je aanraden om een professioneel bedrijf te regelen. 

Bron.

Leuk weetje: Meest simpele manier om streeploos het laminaat schoon te maken is een emmer met lauw water met een scheutje schoonmaakazijn. Met een licht vochtige doek geef je de vloer een flinke beurt. ... Dweil de vloer dan na met een droge theedoek of handdoek.

See ya!

Spookyzx.

Reputatie 1
Badge +3

Er zit geen vlek in de vloer,

Helpt dit dan wel? 

Zo ja, ik ga het proberen

Groetjes,

Van mij

Reputatie 6
Badge +11

Heyo,

Ik zou dan niet meer dat mengsel doen. Maar je laminaatvloer kunnen schoonmaken met schoonmaakazijn. Of je zou laminaat reinigingsmiddel kunnen kopen. Wij hebben bijvoorbeeld die van HG laminaatreiniger. Je zou dan met warm water en een scheutje van dat spul je vloer kunnen dweilen. 

Dat zijn de enigste 2 dingen waarvan ik zeker kan zijn dat je vloer schoon wordt, en dat de geur weg zal werken.  En je ramen wagenwijd open zetten zou ook daarbij ook kunnen helpen.

See ya!

Spookyzx. 

Reputatie 2
Badge +3

Deuren/ramen openzetten doet ook al veel denk k

Reputatie 1
Badge +3

Bedankt allemaal voor de antwoorden. De geur is weg. 

Hierdoor is mijn vraag dus beantwoord.

Bedankt

Groetjes,

Mij

Reageer