Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18
Vraag

Kleine borstjes als jongen

• 25 november 2017
  • 4 reacties
  • 244 Bekeken

Badge +4
Ik ben een jongen die wat aa de dikkere kantvis en het valt me op dat ik een beetje borstjes krijg. Het valt me ook op dat ik best wel grote tepels heb?? Is dit normaal? En kan ik er iets aan doen? Help!

4 reacties

Badge +4
Bedankt M&M nu weet ik weer wat meer?. En ja ik denk niet dat die tepel grote uitmaakt als ze maar niet te groot worden?
Reputatie 5
Badge +13
Hi Sam03,

Het kan ook zijn dat het helemaal niets te maken heeft met dat je wat dikker bent, zoals je zegt in dit topic, maar komt het gewoon door hormonen in de puberteit. Ik had ff in google gezocht op "borstvorming jongens" en toen vond ik deze site
https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/59024-gynaecomastie-borstvorming-bij-de-man-jongens-en-babys.html

Ze noemen het daar anders met een moeilijk woord, maar ok.
Lees het stukje onder "Pubers" even, dat bedoel ik.

Of je kleine of grotere tepels hebt is gewoon net zoiets of je grote voeten of oren hebt of kleine, denk ik. Het kan geen kwaad volgens mij. De één houdt van grotere, de andere van kleinere, maar who cares. Je zoekt een vriend of vriendin niet uit op zijn of haar tepels, toch. Ik heb kleintjes en dat vind ik wel mooi bij mijn lichaam passen.
Misschien kan de grootte van je tepels ook wel iets met die hormonen te maken hebben. Idk.

Je kunt altijd nog de huisarts vragen, die heeft er verstand van en sporten en gezond eten kan nooit kwaad, toch.

Groetjes,
M&M's
Badge +4
Ik zal eerst even misschien wat minder eten en wat meer gaan sporten als het dan niet helpt lan ik naar mojn huisarts. Toch bedankt!
Reputatie 6
Badge +16
Het lijkt mij dat je er iets aan doen door je vetmassa te verminderen.
Ik weet niet echt wat die "vergrootte" tepels veroorzaak, maar misschien kan je huisarts helpen.

Reageer