Kleine borsten

  • 8 February 2019
  • 13 reacties
  • 386 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Heyy,
ik ben nu 13 jaar en heb hele kleine borsten, iedereen uit mijn klas draagt al bh’s maar ik nog topjes. Ik ben hier heel onzeker over. Ik krijg soms kleding van mijn nichtjes en daar zaten ook bh’s bij. 1 keer kon ik het niet laten en paste m, en hij zat prima. Ik weet nu dus niet of ik al een bh moet gaan kopen, en als, mijn moeder en ik hebben een super goede band maar we praten nooit over dat soort dingen, en als ik dat doe (alleen als het dringend is) dan reageert ze soms een beetje verkeerd. Ik had een vriendin en die had hetzelfde, totdat ze bij oud en nieuw zei dat ze er ook een had. Wat moet ik doen????

13 reacties

Hoi

Als je denkt dat je graag eens een bh zou proberen, kan je naar de winkel gaan, en er een paar passen. Draag je die bh die je van je nichtjes kreeg af en toe? In de winkel kan je je eventueel laten opmeten, zodat je minder lang hoeft te zoeken naar je maat.

Je zou een vriendin kunnen meevragen naar de winkel, als je je daar fijner bij voelt. Je moeder zal de bh waarschijnlijk in de was vinden, maar het zou me verbazen dat ze dat vreemd zou vinden. Wat bedoel je precies met dat ze 'verkeerd reageert', als het om persoonlijke dingen gaat?

De kans bestaat dat je lichaam zich nog verder zal ontwikkelen. Je borsten kunnen nog groeien, maar als ze dat niet doen, is dat ook prima.

Groetjes
Kenshin
Ja soms maar ben bang dat ze het voeld als ze Mn rug streelt. En met ‘verkeerd reageren’ bedoel ik dat ze niet de juiste dingen zegt bijv. Ik heb al sinds eind groep 7 (en zit nu in de 2e) schaamhaar en toen ik einde 1e zei (ja ik heb het al die tijd geheimgehouden en geknipt met een schaartje) van ja ik wil me graag scheren, toen zei ze van ‘je oksels of... beneden?’ Ik zei beneden en toen zei zij van ja ik knipte t vroeger altijd (in t begin) (en dan denk ik van laat me gewoon! Ik heb het al die tijd al geknipt maar dag weet zei niet) en dat is wat ik bedoel.
Als ik het goed begrijp, vind je het niet fijn dat je moeder op deze onderwerpen ingaat. Misschien vind je het fijner om via een berichtje aan je moeder te vragen of je een bh mag. Je zou erbij kunnen vermelden dat je hier liever niet al te veel over praat. Op die manier zou je moeder daar rekening mee kunnen houden.

Groetjes
Kenshin
Ja goed idee! ❤️
Ja goed idee!

Hey,

Ik ben bijna 15 en heb nog steeds geen borsten. Ik maak we hier zorgen over.

Groeten Jiji

Heyy

Je moet je vooral geen zorgen maken! Het ene meisje onwikkeld zich nu eenmaal sneller dan het andere. Je zou eventueel met die vriendin kunnen praten, ze zal je vast en zeker willen helpen. Vraag haar hoe zij dat bh-probleem heeft aangepakt en of zij eventueel met jou bh's wilt gaan shoppen.  Als je het een beetje ongemakkelijk vindt om dit met je moeder te bespreken, zou ik zeker met je vriendin gaan praten.

Veel succes!

Thinky x

Badge

Hallo,

Je bent nog 13, wat betekent dat jou lichaam nog volop aan het ontwikkelen en aan het groeien is. Ik zou het maar gewoon tijd geven, en anders eventueel met een van je ouders erover praten.

ik hoop je hiermee verder te hebben geholpen.

 

 groetjes.

Hey meis!

Ik heb een hele tijd gedeald met hetzelfde als jij helaas. Iedereen om mij heen had al vroeg mooie volle borsten en zelf had/heb ik nauwelijks tot geen vulling. Ik heb heel lang bh’s gedragen die groter waren dan mijn eigen borsten, dus fakete ik ze in principe elke dag. Ik voelde me daarom altijd heel naar als een vriendin bij mij bleef slapen of als we bijvoorbeeld gym hadden. Ik deed er vaak een hoog hemdje overheen zodat je niet zag dat het nep was. 

Ik heb dit een heel aantal jaar gedaan, tot dat ik mij steeds meer ging beseffen dat ik gelukkig moest zijn met wat ik had. Ik ben gaan kijken naar meisjes/vrouwen om mij heen die net zoals ik minder hadden. Ik zag in dat er een aantal vrouwen tussen zaten die prachtig waren, en die trots waren op hun eigen lichaam. Vanaf dat moment ben ik na gaan denken en heb ik de stap gezet om bh's te komen die mij wel passen. Langzamerhand ben ik er gelukkiger mee geworden en zit ik veel beter in mijn vel. Er zijn natuurlijk vaak genoeg momenten geweest waarop dit wat minder was, maar dan probeerde ik weer te kijken naar waar ik wél trots op was van mijn lichaam en wat mij bijzonder maakte. 

Ik ben nu 17 jaar en heb alsnog niet de perfecte borsten, maar ik ben er nu trots op en ik heb het geaccepteerd. Ik zou jou heel graag willen meegeven dat er een dag komt waarop je naar jezelf kijkt en denkt; this is me, ik ben prachtig en ik ben trots op mijn eigen lichaam. Je bent natuurlijk nog maar 13, dus waarschijnlijk groeien er nog prachtige borsten over een tijdje, maar weet dat je trots mag zijn met wat je hebt, hoeveel het ook gaat worden in de toekomst. 

Ik hoop dat je er binnenkort goed over kan praten met je moeder. Misschien kun je er bij zeggen dat je het moeilijk vind om het er over te hebben. Wat bij mij ook heel erg heeft geholpen is om te vroegen hoe het bij mijn moeder ging vroeger. Zo ben ik er achter gekomen dat mijn moeder hier ook mee dealde en ook tot haar 30e bijna niks heeft gehad. Ik kan er hierdoor heel fijn over praten met mijn moeder, omdat ik nu weet hoe zij er vroeger mee heeft geleefd. 

Succes meissie, komt allemaal goed! Liefs!

 

Hallo Annoniemmm :)

Iedereen heeft andere borsten dus het maakt eigenlijk niet zoveel uit.

-Dr8gon99

Hii! Echt heeel erg bedankt voor jullie reacties ❤️. Ik ben nu 14, en het is niet heel veel meer geworden :). Maar eigenlijk maakt het me nu ook minder uit, ik kijk wel hoe het gaat. Nogmaals dank voor jullie appjes, ze hebben heel erg geholpen 💗💗💗

xxx

Ik draag nu btw wel gewoon bh’s :). Ik heb het inderdaad een vriendin gevraagd en toen hebben we samen 2 bh’tjes bij de Hema geshopt. Ik heb ze aan mijn moeder laten zien en die zei van ‘oh leuk’. Ik ben erg blij dat ik het toen gewoon gedaan heb ☺️
 

xxx

Goed dat je het hebt gedaan en dat het jou nu ook minder uitmaakt.

-Dr8gon99

Reageer