Vraag

kanker

  • 23 August 2017
  • 9 reacties
  • 591 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
de artsen hebben mij een paar dagen geleden verteld dat ik leukemie heb. ik weet niet hoe ik hiermee om moet gaan want mijn overlevingskans is 20%..... hoe moet ik hiermee omgaan?

Dit topic is gesloten

9 reacties

Ik vind het heel erg dat je dit moet mee maken, maar mijn tip is om gewoon leuke dingen te doen, en er zo min mogelijk aan proberen te denken, ik weet dat het moeilijk is maar probeer gewoon afleiding te zoeken iets waar je blij van wordt.
Gr mij
Hoi,

Wat heftig zeg! Ik denk inderdaad dat je het beste niet kunt denken aan je ziekte. Probeer dingen te doen die je leuk vind en die je altijd al hebt willen doen.
Ook al is het 20%, het is altijd meer dan niks. Probeer je daar aan vast te houden. Jij bent super sterk en kan hier doorheen komen!

Gr. Pin
Hoi!

Wow, heftig. Het is begrijpelijk dat je bang bent voor alles wat er gaat komen, maar zoals hierboven gezegd wordt, zoek je best afleiding. Simpele dingen zoals 'try-not-to-laugh-challenges' op Youtube kunnen al een goede afleiding zijn.

Het is handig om een bucketlist te maken. Een bucketlist is een lijstje met dingen die je absoluut wilt doen in je leven. Bij veel mensen zijn dit dingen zoals tussen haaien zwemmen of parachute springen, maar je kunt ook dingen doen zoals een reis of een sport ofzo. (Btw: buitenlucht is heel erg goed voor je, dus veel in de natuur komen kan je kansen verhogen).

Zolang je leeft, leef je, dus hoewel je waarschijnlijk behandeld moet worden, probeer heel bewust te leven en leef in het nu, niet het verleden of de toekomst, zo haal je het meest uit je tijd.

Heel, heel veel beterschap! 20% is best wel veel, 1/5.

Groetjes
xx
Kanker,
Een klein woordje,
Dat je zo rap uitspreekt,
Maar weet je ook wat het is,
Kanker is een ziekte,
Waar 30% van de mensen die gestorven zijn,
Door kanker was,
Het zijn maar 6 kleine domme letters,
Met zo'n groot effect,
Schelden met kanker,
Kan pijn doen,
Voor de mensen die er iemand bijzonder aan kwijt geraakt zijn,
Of voor mijn opa en oma,
Die er nu niet meer zijn,
En de strijd door kanker zijn overleden
Dat is inderdaad echt zwaar klote, maar blijf positief denken en blijf leuke dingen doen en blijf in contact met je vrienden.. sterkte 😞
Badge +1

Leef je nog!?

Sterkte van mij!

Reputatie 7
Badge +15

En? Ben je er nog:) ik maak me nu ineens heel veel zorgen ( al was het 5 jaar geleden! ) 

 

groetjes 

Mij_Niet_Gezien 

Reputatie 7
Badge +17

Die persoon zit niet meer op het forum dus zal dit niet lezen. De kans dat die er niet meer is is helaas wel groot. Een opa en een oom van me hadden ook leukemie en die zijn helaas allebei vrij snel overleden. Het is echt een klote ziekte. Ik hoop heel erg dat het goed gaat met deze persoon.

Reputatie 7
Badge +6

Beste forumgebruikers,

Zoals @tim16  al aangeeft, is dit een oud topic. De topicstarter is niet meer actief op dit forum. Om deze reden zullen we dit topic nu sluiten.

Groetjes, Mariska (De Kindertelefoon)