Beantwoord

Kan je in een dip zitten zonder reden?

  • 5 February 2020
  • 7 reacties
  • 592 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi,

Ik zit sinds de herfstvakantie niet meer echt lekker in mijn vel, eerst dacht ik van dit gaat wel over maar het is eigenlijk steeds erger geworden. Ik snap alleen niet waarom ik niet lekker in mijn vel zit, tegen andere zet ik altijd een masker op en doe ik alsof er helemaal niks aan de hand is (ook tegen mijn ouders), 's nachts ben ik dan weer in mijn bed aan het huilen. Ik ben heel gestrest en onzeker, ik weet alleen ook niet waar dat ineens vandaan komt. als ik me echt niet goed voel ( 1x in de 1 a 2 weken), ga ik mezelf snijden. ik wil graag naar een vertrouwingspersoon waar ik gewoon mijn verhaal tegen kan doen zonder behandelingsplan of zo iets en zonder dat mijn ouders op de hoogte zijn van wat ik allemaal zeg. 

heeft iemand hier ervaring mee of tips voor me?

dankjewel alvast, Xx

icon

Beste antwoord door Anonymous 6 February 2020, 08:50

Bekijk origineel

7 reacties

Hoi

 

Het kan gebeuren om zonder aanleiding in een dip te komen zitten. Da’s vervelend, maar het is goed dat je aangeeft hieraan te willen werken. Wat je zou kunnen doen, is het opzoeken van een leerlingenbegeleider op school. Dat kan eventueel via je mentor. Een leerlingenbegeleider, eventueel een schoolpsycholoog, zou je kunnen helpen. Ook zou je door de huisarts naar een psycholoog doorverwezen kunnen worden. Je bekijkt maar welke weg je het eenvoudigst lijkt. 

 

Kan je verwoorden waarom je je ouders hier liever niet bij betrekt?

 

Gr. Kenshin

Bedankt, ik betrek mn ouderen er liever niet bij omdat ze zich dan echt overal mee gaan bemoeien, denk ik. Daarnaast weet ik zeker dat ze alles aan ‘goede vrienden’ gaan doorvertellen en zometeen krijg ik van iedereen reacties. Ik vind het denk ik gewoon een veiliger gevoel ofzo dat ik zeker weet dat al de dingen die ik zeg onder 4 ogen blijft. 

Xx

Reputatie 5
Badge +4

Hey,

hoelang heb je dit al?   
Want een dipje duurt meestal 1-2 dagen, je zegt dat je dit hebt sinds de herfstvakantie dus ik denk eerlijk gezegd dat je depressie hebt.
Sorry dat ik dit zeg maar het lijkt me verstandig om dit echt met je ouders te bespreken voor het uit de hand loopt. Geloof me maar, je kan tegen hun zeggen dat je wilt dat je wat ruimte krijgt. Ga dan samen met je ouders naar een therapeut. 

Ik hoop dat je het gaat doen maar ik kan je niet dwingen.
 

 

Hee hoii,

 

ik heb ook ooit in zo een “dipje” gezeten en heb daarna met de kindertelefoon contact opgenomen en gezegd dat ik dacht dat ik een depressie had. Even voor de duidelijkheid een depressie wordt pas vastgesteld door de huisarts dus nu dat eruit is ja heu. De kindertelefoon heeft toen onderzoek gedaan en vond het winterdipje. Als ik nu naar jou omschrijving kijk is het pas vanaf de herfst vakantie begonnen, dus zou het best wel eens kunnen. Ook zou je kunnen denken aan vitamine d tekort omdat je in de winter natuurlijk minder vitamine d binnen krijgt. Of misschien het ergste geval een depressie, maar daarvoor zou ik toch echt wel naar de huisarts gaan.

 

ik hoop dat je er wat aan hebt en dat ik je er niet te erg mee heb aangevallen :)

Hey, 

Ik heb zo langzaam maar hand contact opgenomen met de kindertelefoon. Ze hebben me gehopen met een vertrouwenspersoon/psygoloog t vinden.. tis nog niet gelukt maar we zijn onderweg. Ik wil misschien mijn bio docent in vertrouwen nemen, zij praat soms met kinderen over dit soort dingen. Ik  zoek eigenlijk iemand waar ik elke week op een vaste tijd naartoe kan en mee kan praten die zwijgplicht heeft. Misscien wil ik naar de huisarts gaan om via haar iemand te vinden. Weten jullie hoe ik aan een vertrouwenspersoon kom?

Xx🍀

Misschien dat je aan je bio docent (of een andere docent) dan kan vragen waar je naartoe kan voor een vertrouwenspersoon? Of idd via de huisarts alleen heb je dan wel kans dat je ouders erachter komen🤷🏼‍♀️

 

Badge

hoi 

ja je kan zeker in een dip zitten zonder enkelle reden soms heb je gwn ff geen zin om iets te doen dat is heel normaal tip: probeer een vast ritme aan te houden bijvoorbeeld    

ik sta op    ga eten     tandepoetsen    doushe     naar school  (als je nog naar school moet )  middag eten tussen door is het fijn om jeelf bezig te houden met dingen zoals knutsellen ,opruimen ,naar buiten gaan 

ik hoop dat dit je helpt doeiiii

Reageer