Kan je een gele plas van antibiotica krijgen en wat moeten we nu doen?

  • 2 February 2018
  • 32 reacties
  • 6177 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hi allemaal,

Ik heb griep en dat is natuurlijk niet zo bijzonder. Dat heeft iedereen wel eens. Omdat mijn twin en ik al een paar dagen koorts hebben en niet langer als een half uur achter elkaar geslapen hebben, heeft mama de huisarts gistermiddag langs laten komen.

Ik lag in bed toen hij langs kwam en hij heeft me onderzocht, overal kloppen en luisteren. Je kent het wel. Toen ben ik mijn twin gaan halen uit de badkamer en omdat @100Divergent11 ergens vroeg of we erg op elkaar lijken het volgende: toen mijn twin in onze slaapkamer kwam en ik aan het plassen was, zei de huisarts “hoi, we wachten wel even op je broer”. Dus mijn twin zegt “Ok”, zonder te begrijpen waarom ie moest wachten. Toen kwam ik binnen en zei hij tegen mij, “kom ajb even aan deze kant zitten, dan kan ik je onderzoeken, zoals ik al bij je broer heb gedaan. Dus ja, of de huisarts is er niet echt bij met zijn hoofd of we lijken veel op elkaar. Zeggen jullie het maar.

Maar ok, to the point, we hebben nu 3 x per dag antibiotica gekregen en paracetamol en we zijn vanmiddag eindelijk in slaap gevallen, maar zopas om een uur of 2 weer wakker geworden. We hadden honger, omdat we gisteravond niet gegeten hebben, dus probeerden we zelf pannenkoeken te bakken. Dat was het enige waar we zin in hadden. We maakten, denk ik, een beetje veel lawaai met de mixer, want mama werd er wakker van en die heeft toen maar pannenkoeken voor ons gebakken (superlief toch?) en ze is ondertussen weer gaan slapen.

We hebben allebei 4 pannenkoeken op en samen een pak chocomel, maar nu voelen we ons kotsmisselijk en we gingen net plassen en onze plas was helemaal donker geel.

Weet iemand of je dat van antibiotica kan krijgen? Het zijn wel gele pillen, maar idk. We hebben de bijsluiter al gelezen en er staat wel dat je oogwit en huid geel kunnen worden als je niet tegen die antibiotica kan. Er staat ook dat je er misselijk van kan worden.

We willen midden in de nacht niet weer iemand wakker maken, maar heeft iemand er ervaring mee en is het verstandig om de huisarts zo snel mogelijk te bellen en moeten we stopen met de pillen of zou het door de pannenkoeken en chocomel komen?

Normaal hebben we daar nooit last van, maar ok. We hebben echt het gevoel alsof me moeten overgeven. We hebben al een bakje bij ons bed staan.

We voelen ons echt slecht, misschien is het beter om nu gewoon te kotsen? Dat het eruit is?

Bedankt alvast voor jullie tips. Ik hoop niet dat jullie allemaal wakker liggen natuurlijk, maar het zou wel een uitkomst zijn als er iemand dit nu leest en kan helpen.

Die antibiotica heet Amoxicilline/Clavulaanzuur en we hebben ook hoestdrank met Noscapine.

Groetjes,
M&M’s

32 reacties

@100Divergent11,

Bedankt voor de linkjes. Ik heb ze allemaal bekeken en er staat nuttige info over eten en trainen en opknappen na ziekte in.

I know, we zijn wel een beetje verwend met alles wat we hebben om te trainen, dat maakt het idd wel makkelijker.

Ik weet dat jij vast hetzelfde zou doen als je die jongen ontmoet had in het ziekenhuis, dus je begrijpt dan vast ook wel dat we gewoon niet anders kunnen. Het is een vanzelfsprekendheidje. Het is een goeie jongen, ons helpen in het ziekenhuis terwijl hij zelf van alles mankeert. Respect voor hem.

Groetjes,
M&M’s
@Pin,

haha, ik vind het wel grappig dat je me uitslover noemt (je hebt gelijk) met dat opdrukken en dat ik dan ook nog klaag dat ik er nu maar 25 kan doen, maar ja, ik kan weer niet basketballen en dat probeer ik hiermee te compenseren. Ik denk dat jij er meer ballen in gooit met je ogen dicht, dan ik met mijn ogen open

We zijn idd verwend met al die spullen, maar we delen graag met anderen, alleen mogen we hier niks afspreken.

Alleen hardlopen is ook niet zo leuk als met zijn 2-en, twin en ik motiveren elkaar en dan wordt “alles makkelijker”. Je kunt altijd weer voorzichtig beginnen als het strakjes weer wat beter weer wordt.

Tsja, soms noemen ze ons de siamese tweeling, omdat we vaak dezelfde dingen mee maken en heel vaak samen zijn. Maar zelfs als we niet samen zijn, overkomen ons dezelfde dingen. Toen we klein waren hebben we op dezelfde middag allebei een stukje van onze voortand gebroken, ik was thuis op de rand van de trampoline gevallen terwijl mijn twin even met mama naar de winkel was en toen was ie met zijn step tegen een lantaarnpaal geknald. We zijn ook bijna altijd tegelijk ziek.

Ik ga ff nadenken over dat nieuwe topic over “herstellen van ziekte”

Groetjes,
M&M’s
Ik kan wel basketballen, maar zo goed dat ik ballen met mijn ogen dicht erin gooi, is helaas pure fictie haha!

Wat grappig dat jij en je broer zo veel tegelijk en hetzelfde hebben! Inderdaad net een siamese tweeling. Kunnen jullie elkaar mooi helpen met alles! :)

Groetjes Pin
Amoxicilline/Clavulaanzuur Kan inderdaad voor zorgen dat je plas geel word haha
Je moet veel drinken als je dat in neemt waarom dat weet ik ook niet...
Ik weet best wel veel over medicijnen en mijn ma ook en ik heb dus gevraagd en ze zei dat je veel drinken moest binnen krijgen geen cola of ander drinken waar koolzuur in zit het liefst water en je kan er ook buikpijn van krijgen maar dat gaat vanzelf weer weg!Veder kan de gele plas geen kwaad hoor maar Amoxicilline/Clavulaanzuur neemt veel vocht in ofzo en daardoor kan je gele plas krijgen vreemd verhaal allemaal! Succes met je gele plas en je ziekte beterschap!

Reageer