Kan je een gele plas van antibiotica krijgen en wat moeten we nu doen?

  • 2 February 2018
  • 32 reacties
  • 6177 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hi allemaal,

Ik heb griep en dat is natuurlijk niet zo bijzonder. Dat heeft iedereen wel eens. Omdat mijn twin en ik al een paar dagen koorts hebben en niet langer als een half uur achter elkaar geslapen hebben, heeft mama de huisarts gistermiddag langs laten komen.

Ik lag in bed toen hij langs kwam en hij heeft me onderzocht, overal kloppen en luisteren. Je kent het wel. Toen ben ik mijn twin gaan halen uit de badkamer en omdat @100Divergent11 ergens vroeg of we erg op elkaar lijken het volgende: toen mijn twin in onze slaapkamer kwam en ik aan het plassen was, zei de huisarts “hoi, we wachten wel even op je broer”. Dus mijn twin zegt “Ok”, zonder te begrijpen waarom ie moest wachten. Toen kwam ik binnen en zei hij tegen mij, “kom ajb even aan deze kant zitten, dan kan ik je onderzoeken, zoals ik al bij je broer heb gedaan. Dus ja, of de huisarts is er niet echt bij met zijn hoofd of we lijken veel op elkaar. Zeggen jullie het maar.

Maar ok, to the point, we hebben nu 3 x per dag antibiotica gekregen en paracetamol en we zijn vanmiddag eindelijk in slaap gevallen, maar zopas om een uur of 2 weer wakker geworden. We hadden honger, omdat we gisteravond niet gegeten hebben, dus probeerden we zelf pannenkoeken te bakken. Dat was het enige waar we zin in hadden. We maakten, denk ik, een beetje veel lawaai met de mixer, want mama werd er wakker van en die heeft toen maar pannenkoeken voor ons gebakken (superlief toch?) en ze is ondertussen weer gaan slapen.

We hebben allebei 4 pannenkoeken op en samen een pak chocomel, maar nu voelen we ons kotsmisselijk en we gingen net plassen en onze plas was helemaal donker geel.

Weet iemand of je dat van antibiotica kan krijgen? Het zijn wel gele pillen, maar idk. We hebben de bijsluiter al gelezen en er staat wel dat je oogwit en huid geel kunnen worden als je niet tegen die antibiotica kan. Er staat ook dat je er misselijk van kan worden.

We willen midden in de nacht niet weer iemand wakker maken, maar heeft iemand er ervaring mee en is het verstandig om de huisarts zo snel mogelijk te bellen en moeten we stopen met de pillen of zou het door de pannenkoeken en chocomel komen?

Normaal hebben we daar nooit last van, maar ok. We hebben echt het gevoel alsof me moeten overgeven. We hebben al een bakje bij ons bed staan.

We voelen ons echt slecht, misschien is het beter om nu gewoon te kotsen? Dat het eruit is?

Bedankt alvast voor jullie tips. Ik hoop niet dat jullie allemaal wakker liggen natuurlijk, maar het zou wel een uitkomst zijn als er iemand dit nu leest en kan helpen.

Die antibiotica heet Amoxicilline/Clavulaanzuur en we hebben ook hoestdrank met Noscapine.

Groetjes,
M&M’s

32 reacties

Hoi!

Het internet zegt het volgende: https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/145004-donkere-urine-oorzaken-donker-gekleurde-urine-sterke-geur.html
Wat me opviel was dat vochttekort. Jullie hebben griep en de bijbehorende koorts kan voor meer zweten gezorgd hebben. Als je ziek bent, heb je misschien minder zin om te drinken. Hoewel je geen dorst hebt, is het belangrijk dat jullie genoeg blijven drinken. Dat is zelfs nog belangrijker dan eten. Als je goed gehydrateerd bent, herstel je waarschijnlijk ook sneller.

Die misselijkheid kan veroorzaakt worden door, na een periode niet regelmatig te hebben gegeten, ineens iets zwaar te gaan eten. Ik snap dat, wanneer je alleen zin hebt in pannenkoeken met chocomelk, dat het eerste is wat je klaarmaakt, maar het is gezonder om op te bouwen met licht eten. Begin bv. met yoghurt en thee, dan voel je je niet zo misselijk achteraf.
Inderdaad heel lief van je mama dat ze pannenkoeken en chocomelk gemaakt had. Nu is het niet fijn dat jullie ziek zijn, maar anders kunnen jullie een afspraak maken om, wanneer jullie weer beter zijn, met het hele gezin pannenkoeken te maken, dan heb je iets gezelligs om naar uit te kijken.

Goed dat je dat bakje naast jullie bed hebben staan. Ga alleen overgeven als je lichaam dat aangeeft, en forceer zelf niets. Je zult overgeven als je lichaam dat nodig vindt.
De antibiotica kan wat met je eetlust en verteringssysteem rommelen, dus misschien ligt het daaraan.

Die dokter leek er niet helemaal bij te zijn. Als ik het goed begrijp heeft hij jou onderzocht, maar je broer niet, omdat hij dat dat die dat al gedaan had? Misschien handig dat hij even terugkomt, of een andere huisdokter, dat jullie beiden nog eens grondig onderzocht worden. Misschien kunnen jullie allebei een muts van een verschillende kleur opzetten, zodat het wat makkelijker wordt ;)

Alleen met antibiotica stoppen als de dokter daarmee instemt. Bel maar naar de dokter, eventueel ook naar de apotheker, en vraag of dit normaal is. Ze weten dit vast, en kunnen jullie zo snel verder helpen.

Antibiotica zou na één of twee dagen moeten gaan inwerken, dus hopelijk voelen jullie je snel beter!

Groetjes
x
Gele plas is het gevolg van een hoge concentratie afvalstoffen, vaak door dehydratie. Blijf genoeg, zo'n 2 á 3 liter, vocht innemen per dag.
Ik denk ook dat het door lagere vochtniveau's komt.
Van wat ik kon vinden komen de antibiotica niet overeen met diegene die uit de bron van @100divergent11.
@100Divergent11,

Sorry, we hadden het uiteindelijk wel tegen de dokter gezegd dat ie mis was en hij heeft mijn twin toen ook onderzocht. We hebben in bed nooit iets aan en de dokter was er al voordat ik het wist en toen ik mijn twin ging halen was ik bloot en mijn twin had ook niks aan en die kwam bloot uit de badkamer onze slaapkamer in en ik kwam even later er achteraan (na het plassen) en ik had toen net een onderbroek aangedaan. Hij dacht zeker, die blote heb ik al gehad, nu die andere nog ofzo, hij zag het verschil echt niet, ook niet toen we het gezegd hadden.

We voelden ons afgelopen nacht na die pannenkoeken en chocomel zo slecht en misselijk dat we niet alleen wilden slapen en toen zijn we bij onze zus in bed gekropen. Dat deden we vroeger op de basisschool ook wel eens als we ons niet lekker voelden. Toen we net bij haar in bed lagen kregen we het superwarm en werden draaierig en voor we het in de gaten hadden hebben we overgegeven en we hadden het bakje laten liggen in onze kamer. Sorry zus.

Dus, onze zus wakker en haar dekbed er afgehaald enzo en toen had ze natte washandjes op ons voorhoofd gelegd en moesten we van haar onze polsen onder de koude kraan doen en toen ging het wel een beetje beter. Toen moesten we plassen en onze zus zag dat onze plas heel erg geel was en toen was ze wel een beetje geschrokken.

Ze heeft toen om half vijf gistermorgen de huisartsenpost gebeld en alles uitgelegd en daar zeiden ze ook al dat we goed moesten drinken, maar onze keelontsteking werd er ook niet beter op, dus slikken gaat niet echt lekker, maar we proberen het wel.

Wat drinken jullie en wat helpt goed als je keelontsteking hebt? Alles wat we normaal lekker vinden, smaakt nu niet lekker, ook eten niet.

Onze zus had nog een paar beschuitjes met jam voor ons gemaakt en een kop thee, maar dat slikken ging niet zo fijn. Onze buik was ook steeds beetje aan het borrelen en deed pijn.

Morgen gaan we misschien wentelteefjes proberen. Dan doe je melk en eieren met een klein beetje zout en kaneel door elkaar roeren en dan witte boterham zonder korstjes er even indopen en dan die boterham in de koekenpan bakken en dan witte basterdsuiker erop. Oma maakte dat vroeger altijd voor ons.

Mama zegt dat we beter havermoutpap en bouillon kunnen nemen, maar we weten het niet. Hebben jullie nog tips.

Oh ja, bij het overgeven waren die pillen er weer uit gekomen, maar vanmiddag was de dokter weer gekomen en die zei dat we gewoon door konden gaan met de antibiotica.

We hadden expres allebei een verschillende onderbroek aangedaan voor de duidelijkheid, maar die moest weer uit toen hij ons een spuitje in onze billen ging geven tegen de misselijkheid en we hebben nu ook nog pillen (primperan) voor de misselijkheid.
We hebben nog nooit zoveel pillen tegelijk geslikt. De misselijkheid gaat nu wel een beetje beter, maar we zijn er erg slaperig en supermoe van geworden. Hopelijk helpt het.

Hoe krijgen we genoeg drinken binnen en wat kunnen we dan het beste drinken, dat het slikken niet te veel pijn doet, want anders moeten we naar het ziekenhuis voor een infuus en daar hebben we niet echt zin in. We zijn in 2-3 dagen al iets van 4 kilo p.p. afgevallen. Ik wist niet dat je zo snel zoveel kon afvallen, maar ok. Hebben jullie dat ook wel eens gehad?

Groetjes,
M&M’s
@B.A. Barbapapa,
Zoals je hierboven al hebt kunnen lezen, had je wel gelijk met je antwoord, bedankt voor de moeite.
Misschien heb je nog tips voor ons, wat we het beste kunnen drinken en eventueel eten.

@MensPersoon,
Echt ook superbedankt voor je reageren en misschien heb je nog tips voor ons, zodat we niet aan het infuus moeten.

Groetjes,
M&M’s
- Onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon -

@ M en M's
Cranberrysap, jasmijnthee en water. Eten, gewoon licht verteerbaar voedsel. Veel kleine maaltijden eten over de hele dag.
Intussen zijn die pannenkoeken en chocomelk er weer uit. Het is waarschijnlijk beter zo, jullie lichamen konden het waarschijnlijk nog niet aan.
Ik ben ervan overtuigd dat je zus het niet erg vond van de lakens. Jullie zijn ziek, en dat komt samen met wat meer begrip voor als er iets "misloopt".

Goed dat jullie zus naar de huisartsenpost heet gebeld. Even een shoutout naar haar, want ze lijkt me een hele goede zus.

Wat je allemaal kunt proberen drinken:
- Kamillethee: goed voor de spijsvertering en je wordt er rustig van
- Groene thee: ook heel gezond, o.a. goed tegen stress en vermoeidheid
- Miso soep: goed voor je immuunsysteem en spijsverteringsstelsel
- Warme melk met honing: de honing en de warme melk verzachten je keel
- Cola: is goed als je misselijk bent en moet overgeven
Die havermoutpap en bouillon klinken ook gezond. Licht verteerbaar ook. Goede raad van mama opvolgen ;)
Wentelteefjes kunnen ook, maar eet er niet te veel in één keer. Het is beter om verspreid over de dag kleine hoeveelheden te eten, dan in één keer heel veel.

Ik snap dat jullie niet naar het ziekenhuis willen, maar als de dokter ervan overtuigd is dat dat het beste is, kun je die raad best opvolgen. Vier kilo afgevallen, dat is niet niks. Met een infuus knap je vaak snel op, en in het ziekenhuis zijn er personen die jullie in de gaten kunnen houden. Ik ben ervan overtuigd dat jullie samen op een kamer mogen liggen, en dat je familie er ook in het ziekenhuis voor jullie zal zijn.

Heeft de dokter bevestigd dat de donkere urine waarschijnlijk van het vochttekort of de antibiotica komt?
Heb je verder nog klachten, zoals pijn in je botten of in je nek?

Echt niet leuk hé, dat ziek zijn! Hoe moeilijk het nu ook is, je kunt het proberen positief te bekijken: je immuunsysteem wordt sterker en je lichaam wordt geoefend in het bestrijden van ziektes.

Beterschapsknuffel!

Groetjes
x
Hoihoi,

Griep heerst helaas, mijn zus zit ook nu al een paar dagen met koorts op de bank. We hebben de hele huiskamer verbouwd en nu zit ze dan met kussens en dekens lekker voor de tv. Mensen zeggen vaak dat als ze zich één dagje ziek voelen, ze grieperig zijn, of griep hadden, maar van echte griep ben je minimaal een week out of running. Zeker nog met jullie incident, denk ik dat jullie immuunsysteem nog niet helemaal back in business is, dus dat jullie wat vatbaarder zijn voor andere virussen/bacteriën. Veel antibiotica is ook zwaar voor je lichaam volgens mij.

Ik drink zelf echt veel te weinig. Ik voel namelijk mijn dorstprikkel niet, dus ik vergeet het continu :8. Niet drinken kan voor heel veel dingen zorgen:
-Je hebt het kouder
-Donkere plas
-Blaasontsteking (kan een gevolg zijn)
-Droge huid
-Lagere bloeddruk (wat je dus gemakkelijk op kan lossen door meer te drinken, niet chronisch dus)
-Flauwvallen (heb ik wel eens gehad, oeps)
-Slechtere concentratie
-Plotseling zin hebben in eten (dat klinkt bekent...)
-Spierpijn
-Vieze adem
Ga zo maar door.
Als je ziek bent en koorts hebt, zweet je meer. Zweten = vocht verliezen, dus dat moet je bijvullen. Braken/overgeven en diarree werken ook niet mee aan een goede vochtbalans.

Wat je kan drinken terwijl alles vies is, uhm, misschien eens dranken proberen die je normaal gesproken vies vindt. Wellicht zijn ze nu lekker?
Verder werkt altijd nog:
-Thee (met honing)
-Water
-Water
-Water
-Water
-Vruchtensappen (echt fruit -> die vitamientjes zijn welkom)
Je kunt drinken met een rietje proberen, sommigen vinden dit fijner bij ziekte.

Verder qua eten is het inderdaad verstandig niet te veel tegelijk te eten. Bij ons thuis is beschuit met jam ook altijd standaard ziekte voer 😉 Dat is op een of andere manier altijd het enige waar we dan zin in hebben
-(Groente)soep (soep werkt altijd)
-Dropjes
-Kauwgom (Bij sommige mensen brengt dit meer vocht in hun mond en laat het ze fijner en makkelijker slikken. Ook de vieze smaak gaat vaak uit je mond. Geen idee of dit bewezen is.)
-Pap

Ik hoop vooral dat jullie vannacht eens lekker doorslapen, want dat kunnen jullie wel gebruiken!

Beterschap!
Gr. Pin
Reputatie 2
Badge +9
Heey,

Kan weinig toevoegen aan de lange maar zeer goeie berichten van @Pin en @100DIVERGENT11. Maar de gele plas heeft vaak wat te maken met je lever en nieren. En toen je pancakes met chocomel heb gegeten wad het inderdaad omdat het zwaar voedsel is. Maar tegen mij is altijd gezegd dat als je ziek was dat je geen melkproducten moest gebruiken omdat het dan niet goed gaat in je maag, misschien dat, dat ook wat te maken had met de chocomel?

Je kan soep eten of bouillon water is ook erg goed of thee (als je daar van houdt) zelf zou ik zeggen laat de melkproducten (melk, boter, yoghurt, vla, etc.) links liggen tot dat je je weer wat beter voelt

Beterschap gewenst!

Gr:Mr. S
@A.B. Barbapapa,

Thnx, ik heb je raad van vaak kleine maaltijden geprobeerd en we zijn wat minder vaak en lang misselijk geweest, maar nog niet 100% ok, maar met grotere porties per keer was het vast een stuk slechter gegaan

Groetjes,
M&M’s
@100Divergent11,

Klopt, onze zus is echt heel lief voor ons en helpt ons altijd goed. Ze weet ook wel van aanpakken. Ze was ook helemaal niet boos en is bij ons op de kamer komen slapen. Dat voelde wel fijn.

De dokter zei dat we aan het uitdrogen waren en zoveel mogelijk moesten proberen om vocht te nemen, maar dat valt niet mee als slikken pijn doet. De antibiotica is niet de oorzaak van gele plas.

Verder doet alles zeer haha, nou ja, hoofdpijn, keelpijn, spierpijn, hoesten, zere ogen en een beetje wiebelig op de beentjes, zeg maar.
We hebben daarom besloten om morgenochtend iig geen 10 kilometer hard te gaan lopen……
Die beslissing heeft niet zo veel tijd geko(t)st (spellingsgrapje) trouwens.

Ik heb er niet echt zin in om strakjes naar de huisartsenpost te moeten voor controle en dan misschien in het ziekenhuis te moeten blijven voor een infuus, want laatste keer in het ziekenhuis waren sommige dingen ook een beetje raar gegaan. Maar als het moet, moet het en zal het ook wel weer goed komen.

Bedankt voor alle tips voor eten en drinken.

Groetjes,
M&M’s
@Pin,

Wij liggen soms ook wel eens een uurtje samen onder een dekentje in de woonkamer, das wel zo gezellig, als het kan.
Beterschap voor je zus.

Bijna alles wat in je lijstje staat, mankeren we. We hebben ons volgens mij nog nooit zo beroerd gevoeld, maar jullie op het forum helpen ons er doorheen.

We hebben zelfs cranberry sap gedronken en dat lusten we niet echt, maar het was nu wel ok, voor de rest groentesoep, thee, havermout en beschuitjes. Mama’s hebben meestal wel gelijk. Kauwgum helpt wel voor frisse adem, maar je krijgt dan meer speeksel en slikken is dan weer pijnlijk. Het valt niet mee allemaal, haha.

We slapen al iets langer achter elkaar, omdat het hoesten wat minder is, alleen de tijden zijn nog niet normaal.

Ik hoop niet dat je zus je aansteekt en blijf genoeg drinken.
Dankjewel voor alles zover.

Groetjes,
M&M’s
@Mr.S,

We hebben vanavond, nadat we je berichtje gelezen hadden voor de zekerheid maar geen melkdingen meer gegeten en gedronken. Je weet maar nooit waar het goed voor is.

Mama had waterijsjes voor ons gekocht in verschillende fruitsmaakjes en omdat het koud was, voelde het wel beter voor onze keel.

Bedankt voor je hulp en beterschapswensen.

Groetjes,
M&M’s
O ja natuurlijk, waterijsjes! Heel slim van je moeder!
Mijn vader roept ook altijd dat je beter geen melkproducten kan nemen als je keelpijn hebt/ziekig bent. Hoe dat nu precies zit, geen idee.
Ik hoop in ieder geval dat jullie niet naar het ziekenhuis hoeven!
Dus de gele plas kwam van de uitdroging?

Nog bedankt voor de betetschapswensen! Het gaat nu een stuk beter met haar :)
Gr. Pin
Ik kwam dit nog tegen: http://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180202_03335272//
Er staat dat het vooral voor verkoudheden is, dus misschien is het effect niet heel sterk, maar alle beetjes helpen.

De vorige keer in het ziekenhuis waren dingen een beetje raar gegaan? Jammer dat dat geen goede ervaring was (voor zover dat kan in een ziekenhuis), maar als jullie nu naar het ziekenhuis gaan, zijn jullie alvast met twee, en kunnen jullie samen uitkijken of alles normaal verloopt. Als er onaanvaardbare dingen gebeuren, vertel je dat best meteen aan je ouders, zodat die kunnen ingrijpen.

Beter geen melkdingen? Oei, dat wist ik niet, sorry. Ik had in mijn lijstje hierboven warme melk met honing gezet, hopelijk hebben jullie daar niet van gedronken en daardoor nog zieker geworden 😞
Sorry.

Waterijsjes, dat is een goeie. Jouw mama is een voorbeeld 😃

Vond het woordgrapje geniaal :D

Beterschap!
Hi allemaal,

ff update
ik had vorige keer (2 weken geleden) gezegd dat we voor controle naar de huisarts moesten, maar omdat het zondag was, moesten we naar de huisartsenpost in het ziekenhuis en we moesten toen gelijk blijven in het ziekenhuis en aan een infuus voor vocht en ook medicijnen, want die pilletjes die we hadden werkten niet snel en goed genoeg. Dat was wel balen, maar thuis blijven kon niet en we voelden ons echt heel erg beroerd. Door overgeven en weinig drinken binnen houden konden we ook bijna niet meer plassen en als we een beetje plasten was het best wel donker, dus dat was niet goed.

We knapten in het ziekenhuis eerst niet snel (genoeg) op en toen gingen ze nog van alles testen en bleek dat we één of andere hele vervelende en rare bacterie hadden en moesten we weer andere antibiotica en zo.

We zijn nu weer thuis, lekker weer in ons eigen bed, gelukkig, maar we hebben helemaal geen energie en zijn snel moe, maar het komt volgens de dokter met ons wel allemaal weer goed, dus no worries over ons, jammer genoeg kunnen we dat niet zeggen over een jongen die bij ons op de kamer lag :(

We hebben thuis een loopband en hometrainer en willen snel proberen om weer wat conditie op te bouwen, maar we moeten nog even zien hoe dat gaat.

@Pin,
nogmaals bedankt voor al je tips en sorry dat het antwoord ff geduurd heeft. We hadden ook liever thuis gebleven en leuke dingen gedaan, maar sommige dingen heb je zelf niet in de hand. Is je zus weer beter en heeft ze je niet aangestoken?

@100Divergent11,
sorry voor de late reactie, maar je weet nu waarom en maak je geen zorgen over of we beter wel of geen melkdingen konden nemen. Je kunt ook niet alles weten en ik denk dat er bij ons ook andere dingen aan de hand waren, dus een beetje meer of minder melk had toch niet uitgemaakt.

Groetjes,
M&M’s
Hoi,

Balen dat jullie alsnog naar het ziekenhuis moesten! Gelukkig heeft dat wel geholpen!

Mijn zus heeft mij helaas wel aangestoken. Zij is alweer beter, ik ben net 1.5 week ziek geweest. Een of andere ontsteking en misselijk, etc. Erg leuk dus! Not 😕 Ik ben nu eigenlijk alleen nog verkouden.

Conditie, pffff. Toen ik eergisteren voor het eerst aan tafel kwam zitten, moest ik daar al van bijkomen, haha. Ik snap het probleem ;)

Gr. Pin
Toch nog naar het ziekenhuis, niet fijn. Dat was waarschijnlijk wel het beste, anders had het herstel misschien nog langer geduurd.

Met de jongen die op jullie kamer lag gaat/ging het jammer genoeg niet zo goed. De medische wereld staat verder dan ooit, dus die kan er ook weer bovenop komen.

Wauw, ik vind jullie wel moedig. Nog maar net uit het ziekenhuis en al meteen aan conditietraining denken. Rustig aan doen 😉

Je hoeft je niet te excuseren voor de late reactie. Focus maar op je herstel, dat staat nu op de eerste plaats.

@Pin, wat vervelend dat ook jij ziek bent geweest. Het gaat al wat beter, dus binnenkort ben je hopelijk weer helemaal beter :)

Beterschap aan iedereen!
@Pin,

we voelen met je mee, ziek zijn en je niet fit voelen is nooit leuk. Hoop dat je snel weer helemaal beter bent en je weer lekker kunt basketballen, want das toch jouw sport.

Mijn conditie is echt “below zero”. Nou ja, als je vergelijkt met sommige andere is die nog top, maar niet voor mijn doen. Ik lig al sinds de kerst heel veel in bed, thuis en ook 2 x ziekenhuis, maar ok, komt wel weer goed.

We hebben al een klein beetje hard gelopen op de loopband en af en toe een uurtje rustig fietsen op de hometrainer (ik mag achterop bij m'n twin haha) en beetje baantjes trekken, alleen is ons zwembad maar 14-15 meter ofzo, dus we worden bijna draaiierig van het steeds omdraaien. Normaal lopen we zeker 3 x 10 km hard per week en zijn we elke dag buiten op de fiets enzo en als ik nu 25 x opdruk ben ik al kapot.

Zonder ziekenhuis was het niet goed gekomen, want dan hadden ze niet van alles gekweekt en hadden ze die bacterie misschien pas gevonden als het te laat was.

We zijn wel blij dat we weer lekker in ons eigen bed kunnen liggen en onder onze eigen douche kunnen.

Groetjes,
M&M’s
@100Divergent11,

Achteraf zijn we wel blij dat we in het ziekenhuis waren, want anders hadden ze misschien niet zo snel op die bacterie gekweekt en getest. Als je er niks aan doet kan je echt doodziek worden, maar ok, is niet gebeurd, dus wij klagen niet en worden wel weer beter.

Met die jongen gaat het niet zo goed, misschien moet ie een transplantatie, dus ja. We vinden het wel zielig voor hem, ook omdat er niet zoveel bezoek bij hem kwam en bij ons kwamen we elke keer stoelen tekort.

We hebben afgesproken dat als we weten dat er niemand bij hem kan komen dat wij dan op bezoek komen en anders gaan we sws 2 x in de week ofzo, want hij moet nog blijven. En we appen en skypen af en toe met hem. Mama kan ’s avonds ons wel heen en weer rijden of onze pleegbroer, denk ik, nou ja, of anders met de bus.

Conditie moet wel beter worden en onze billen en bovenlichaam mogen wel weer een beetje “harder” getraind worden, want we hebben binnenkort een fotoshoot.

Btw het was niet alleen dat onze plas zo geel was, maar omdat we soort van uitgedroogd waren, was ons bloed ook minder vloeibaar aan het worden, dus een vocht infuusje was wel hard nodig. Anders krijg je nog allerlei andere dingen en kunnen je organen schade oplopen.

Alle goeds en bedankt voor alle lieve opbeurende berichtjes.

Groetjes,
M&M’s
Jullie komen er weer helemaal bovenop, dat hoor ik graag. Jullie zijn gemotiveerd, dus dat komt vast goed.

Jullie beschikken over een hoop middelen om thuis weer aan te sterken, en daar maken jullie gebruik van, dus tegen die fotoshoot zien jullie er alvast weer prima uit.

Misschien heb je hier nog wat aan:
https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gezonde-voeding/104663-aansterken-na-griep-of-ziekte-tips-voor-je-voeding.html
https://krachttraining.net/index.php/hoe-snel-gaat-spierafbraak-door-ziekte-griep.html
https://www.gezondheidsnet.nl/gezondheid-en-medicijnen/gezond-aankomen-na-ziekte

Echt lief van jullie dat jullie die jongen gaan bezoeken. Het is inderdaad niet fijn om in het ziekenhuis te liggen, zeker als je niet veel bezoek krijgt. Ik ben er zeker van dat dat heel veel voor hem betekent, en dat hij zich er veel beter door gaat voelen, ondanks de medische problemen die hij heeft.

Beterschap!
Het kan een goed idee zijn om een nieuw topic te starten i.v.m. herstellen van ziekte. We gaan nu een beetje off-topic. In een topic met als titel 'Herstel van ziekte' kunnen mensen die met hetzelfde probleem zitten de topic sneller vinden.
@100divergent11 heeft inderdaad gelijk en we gaan nu wat off-topic, maar ik wil toch nog even reageren :8

Ik basketbal inderdaad, vanavond voor het eerst weer rustig trainen en vandaag op school meteen gym. Lekker dan haha.
Je hebt wel geluk dat je toegang hebt tot zaken als een zwembad, hometrainer en loopband, ik doe het allemaal zonder 😉
25 push-ups, jeetje, volgens mij ben je terug in vorm hoor! Na 3 push-ups stort ik al dood op de vloer en als ik me goed voel zijn dat er 7, dus ja...
Ben ook ooit begonnen met hardlopen, maar toen kreeg ik een enkel blessure en toen werd het koud buiten dus werd ik zwak (:8) en stopte ik. Moet ik ook maar eens gaan oppakken denk ik. Maar wel lekker rustig...

Inderdaad wel fijn dat jullie alsnog naar het ziekenhuis zijn geweest. Ik vind het trouwens ook wel grappig dat jullie steeds allebei hetzelfde hebben. Niet leuk, maar wel toevallig 🙂

Nou, doe het dus maar rustig aan hoor! 25 push-ups, uitslover, tsssss 😉 :P
Gr. Pin
Hi GayLuke1,

We zeggen altijd gewoon papa en mama, das toch normaal? Ik ga toch geen moeder zeggen haha, wat zeg jij dan?

Bedankt voor de tip nog.
Het gaat ondertussen wel beter en we plassen nu ook weer gewoon. Nu nog beetje conditie terugkrijgen, dus

Jij moet ook genoeg drinken, want anders ga je ook geel plassen :P

Wel lief dat je me schattig vindt ??

Groetjes,
M&M’s
?? ik zeg altijd mam en pap

Reageer