Vraag

Jong uiterlijk

  • 20 April 2018
  • 7 reacties
  • 214 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Beste allemaal, ik ben 15 jaar en zie er erg jong uit (wordt vaak 10 geschat) en ben ook klein. Ik zou graag een vriendje willen maar ben onzeker omdat geen een jongen mij zou willen naar mijn mening. Verder wil ik ergens gaan werken maar als ik dan een vacature zou invullen en op gesprek zou mogen komen, zie ik t al voor me dat t personeel/baas kijk zo van wtf hoe oud is zij nou weer. Stel ik word aangenomen ben ik ook bang voor de reacties van klanten: Werk je hier al op zo’n jonge leeftijd? Hoe Oud ben jij?!

Kunnen jullie me helpen? Moet ik me hier zorgen over maken? Hoe moet ik relaties en werk aanpakken? Alle tips welkom!

7 reacties

Reputatie 2
Badge +9
Blijf vooral jezelf en ga je niet aanpassen omdat andere dat graag willen!

Vele mensen zijn juist erg blij als ze er jonger uitzien dan dat ze werkelijk zijn. Als jij een leuke jongen tegen komt die jou ook ziet staan, dan hoef je het alleen te vragen.

Daarnaast is het zo als je ergens werkt, dat je minimaal 15 moet zijn ( tenzij je postbode doet dat kan vgm al vanaf je 13e). Ik denk niet dat klanten of het personeel/ baas je verbaasd aan gaat kijken als ze je zien.

En ofc kan het zijn dat iemand vraagt hoe oud je bent, maar dat gebeurd bij iedereen wel. Ik kreeg toen ik nog in een supermarkt werkte ook wel is de vraag hoe oud ik was. Dan schatte ze mij wel ouder in maar oké..

Ik zou zeggen maak je niet veel zorgen om je jongere uiterlijk, maar wees er juist trots op. En maak je geen zorgen om mensen die vragen naar je leeftijd, want zo vaak zal het wel niet gevraagd worden!

Gr: Mr.S
In het geval van sollicitatiegesprekken heb je volgens mij altijd je ID nodig, waaraan ze dus jouw leeftijd kunnen zien.
Hoi!

Hoe mensen naar je kijken, wordt voor een groot deel bepaald door je gedrag. Personen met een volwassen uiterlijk komen niet per se volwassen over, als hun gedrag onvolwassen is.

Je weet nooit wie je tegenkomt. Het is zeker mogelijk dat jij een vriendje krijgt. Je bent onzeker over je uiterlijk, waardoor je hieraan twijfelt.

Mensen hebben vaak commentaar. Als ze wat vragen, kan je hun vragen beantwoorden. Als ze antwoorden op hun vragen hebben, laten ze je vast met rust.

Nu is er jonger uitzien misschien vervelend, maar als je 40 bent, word je misschien nog maar 35 geschat. Op lange termijn kan dit iets positief zijn.

Groetjes
x
Hoi,

Er zijn genoeg volwassenen die klein zijn, maar waar je duidelijk aan kunt zien dat ze geen kind meer zijn. De manier waarop je je gedraagt en kleed zijn naar mijn mening meer bepalend dan je lengte.

Waarschijnlijk doe je dit al, maar als je kleding koopt, kun je op zoek gaan naar wat leuks op de volwassen afdeling. Mensen zien dan dat je ouders bent aan hoe je je kleed. (Je ziet soms dan kleinere mensen langer hun 'kinderkleding' dragen, puur om het feit dat ze dit nog passen. Dat zou ik dus proberen te vermijden.)

Bij een sollicitatie kijken ze eerst naar je kwaliteiten voor je überhaupt op gesprek mag komen. Dat betekent dat ze dus al een zekere interesse in jou hebben. Lengte zou niet moeten uitmaken, het gaat echt om de skills die jij in huis hebt. Je hoeft je dus echt niet onzeker te voelen!

Gr. Pin
Dankjewel allemaal, ik probeer idd kleding te kopen op de volwassenen afdeling en dit lukt vaak ook wel. Ik kleed me naar mijn mening wel volwassen genoeg (strakke spijkerbroek, donkere kleuren) maar ik kom wel best onzeker over denk ik. Daar probeer ik ook aan te werken. Het vervelende is zeg maar dat ik naast dat ik klein ben, ook een heel jeugdig gezicht heb, eigenlijk wel een beetje een ‘babyface’ en mijn stem werkt ook niet echt mee ?.

Groetjess,
Esmee
Hoi,
Het werkt misschien niet mee dat je er jeugdig uitziet, maar nog steeds: het gaat om je gedrag.
Ik denk dat door het gewoon te oefenen en jezelf te blijven je best een goede houding weet te vinden!
Gr. Pin
Dankjewel ik ga erme oefenen!

Reageer