Vraag

Jezelf straffen

  • 15 June 2018
  • 4 reacties
  • 473 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Heey,
Het heeft geen zin om ertegen in te gaan want ik vind en voel dit zo. Ik heb straf nodig ik durf mezelf niet te snijden of laten braken. Maar ik heb wel een goeie straf nodig km het mezelf te kunnen vergeven. Alsjeblieft zeg niet dat ik zelfrespect ofzo nodig heb i know it! Maar kom gewoon met straffen waarmee ik van mn schuldgevoel afkom. Wie straft zich nog meer wel eens en op welke manoer doe je dat dan?

4 reacties

Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Is schuldgevoel hebben niet al een straf op zich? Je voelt je kut omdat je je schuldig voelt. Jezelf straffen neemt toch niet dat schuldgevoel weg..?
Hmmm, straffen waarmee je van je schuldgevoel afkomt.

-Chocolade eten
-Lief voor jezelf zijn
-Met iemand praten over je schuldgevoel
-Je gevoel van je afschrijven

Zoals @Daan. al zei, jezelf straffen neemt een schuldgevoel niet weg. Als je boos op jezelf bent, moet je jezelf vergeven. Door jezelf te straffen, blijf je alleen maar in conflict met jezelf.

Als je je dan écht wilt straffen, kun je beter iets kiezen waar je ook nog baadt bij hebt. Dingen als:
-Een week (o.i.d.) geen Netflix
-Een bepaalde tijd geen telefoon
-Langer huiswerk maken

Wil je delen waarover je je schuldig voelt?

Gr. Pin
Om even kort te vertellen waarom ik mezelf wil straffen ik heb een vriendin verraden en ik kan jullie niet vertellen waarmee maar het is heel erg en aangezien ik het heb verteld ben ik de dader dat mn vriendin nu gepest word
Hi,

Dat was inderdaad niet heel erg slim om te doen, maar gebeurd is gebeurd. Je voelt je hier duidelijk erg rot over, dus zul je het niet waarschijnlijk nog eens doen. Van je fouten leer je. Zo kun je er iets positiefs uithalen.

Wat sowieso goed is om te doen, is om te proberen je fouten recht te zetten. Sowieso je excuses aanbieden is een mooi begin en daarna zou je kunnen helpen het pesten te stoppen.

Iedereen in het leven verdient een tweede kans, het zou mooi zijn als jij kan inzien dat jij die ondanks alles ook verdient als je nu gewoon laat zien dat je je best doet het goed te maken. Natuurlijk is er een barst en zal er altijd schade zijn, maar je kan wel proberen de scherf weer vast te lijmen en zorgen dat hij niet meer loslaat.

Gr. Pin

Reageer