Jeuk na het douchen, kan geen kleren aan, wie heeft tips


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hi allemaal,

mijn twin en ik hadden net ff beetje gesport: hardlopen en fietsen en zwemmen en toen ff in de sauna gezeten en net lekker onder de douche geweest en nu jeukt alles en kunnen we geen kleren verdragen. Heeft iemand tips?
We zijn alleen thuis, dus kunnen het niet aan mama vragen. Jongste broertje is er wel, maar daar hebben we niet zo veel aan.

Groetjes,
M&M's

224 reacties

Gezond leven hebben jullie. Dat helpt vast met het herstel van de jeuk en de bacterie. Jammer van het zuurbranden, maar iemand met een ongezonde levensstijl had waarschijnlijk nog meer last gehad. Vaak word je beloond voor gezond leven. Verder kan je soms pech hebben, bv. een bacterie die op je pad komt.

Inderdaad, ik had ook eerder verwacht dat degene die op zijn rechterzij ligt meer last zou hebben. Dat zal vast toeval zijn. Ik heb echter ooit gehoord van een aandoening waar je organen gespiegeld in je lichaam zitten, situs inversus, maar ik denk niet dat jullie dat hebben. Die aandoening is best interessant. Patiënten moeten een kettinkje rond hun nek hebben met daarop dat ze dat hebben, voor het geval ze gereanimeerd moeten worden. Op die manier weet de reanimeerder dat die de hartmassage aan de andere kant moet uitvoeren.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Eeneiige_tweeling
'In extremere gevallen zijn zelfs de organen gespiegeld. Hierbij wijst de punt van het hart bij het ene kind gewoon naar links terwijl het bij het andere kind naar rechts wijst. Ook lever en andere organen zijn dan gespiegeld.'
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat ze daar nog niet achtergekomen zouden zijn in het ziekenhuis, maar je weet maar nooit. Nene, dit is eerder als funfact bedoeld. Ik wil jullie niet bang maken. Dat van links en rechts is waarschijnlijk gewoon toeval.

Goed dat jullie geen al te grote schade aan het ongeluk hebben overgehouden (buiten de schade aan de spullen dan). Fijn dat alles bij je twin net zo goed werkt als daarvoor.

Een goede helm is een verstandige investering. Of je een helm kan testen na het vallen weet ik niet.

Stress, ja, misschien. Als ik het goed begrijp, was er effectief een verband tussen de jeuk en de bacterie?

Iedereen heeft dingen gedaan waar die niet trots op is. Ze zeggen dat anderen helpen de beste manier is om je fouten goed te maken. Daarbij kunnen mensen veranderen, en is het belangrijk iemand niet meteen af te wijzen op hun daden in het verleden. Soms vind ik dat wel lastig, gezien sommige mensen tot vreselijke dingen in staat zijn.
AAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGGG
Weer een fout bij het opslaan :@:@:@:@:@:@:@:@

Gelukkig was ik nu voorbereid:

Hi,

Kijk, je hoeft ook zeker niet de bijsluiter te lezen als je moeder en je zus zeggen dat het goed is. Vooral als zij wel ooit in het verleden de bijsluiter hebben gelezen. Midden in de nacht hoeft het dan ook niet per se: je weet immers dat het voor nu gewoon goed is wat je inneemt. Echter wanneer je dan vragen krijgt over hoe en wat en je moeder en zus kunnen daar geen pasklaar antwoord op geven, dan is het gewoon handig die bijsluiter door te lezen. Sowieso als iets onbekend voor jou is, is het altijd goed de bijsluiter naderhand in ieder geval nog door te lezen (voor je het gebruikt is natuurlijk beter, maar goed, het was midden in de nacht). Dan weet je in ieder geval of je het wel of niet moet gebruiken als je zwanger bent 😉

Wat ik lees is dat je in de eerste dagen van het gebruik van probiotica last kan krijgen van je maag, maar jullie zijn al lang voorbij de eerste dagen.
https://www.ahealthylife.nl/basiskennis-over-probiotica-echt-alles-wat-je-moet-weten/

Verder kan vet eten wel de oorzaak zijn van maagzuur. Ook jullie vruchtensappen kunnen de oorzaak zijn.
Op de site van Rennie
''Bepaalde soorten eten verhogen de kans op brandend maagzuur. Bijvoorbeeld gefrituurd of vet voedsel, vet vlees en volle melkproducten. Ook koolzuurhoudende dranken, koffie, alcoholische dranken en gekruid eten kunnen brandend maagzuur veroorzaken.''

Op die site in de hyperlink staat sowieso nog handige info. Via die site kun je weer door naar deze site met tips. Die zou ik ook zeker bekijken. Volgens mij is het best wel nuttig wat er staat.

Stress kan ook zeker verband houden met zuurbranden. Jullie hebben een best wel stressvolle tijd achter de rug. Jullie lijken er heel goed mee om te gaan, maar onbewust kan het jullie toch meer doen dat jullie eigenlijk denken. Het beste om dan te doen, is om er over te blijven praten met vrienden en familie, maar dat doen jullie al heel goed, dus ik zou me er geen zorgen over maken. Jullie zullen het vanzelf compleet verwerken, mocht dat nog niet gebeurd zijn.

Ik denk ook niet dat jullie gespiegeld zijn. Daar waren ze al lang achter gekomen met al die ziekenhuisbezoeken, mocht dat zo zijn.

Gr. Pin

Dat is mijn reactie, dus @Kindertelefoon, laat die reactie maar lekker in het gat waar die nu in zit.
Hi,

Bedankt voor alle reacties.

We eten wel aardig gezond, denk ik en qua bewegen zit het ook wel oké, denk ik.

Ik denk dat we niet gespiegeld zijn, want we hadden het afgelopen weekend bij Boy met een stethoscoop geluisterd waar ons hart zit en bij ons allebei zit het links.

Boy had ons ook verder onderzocht. Hij is natuurlijk geen dokter, maar hij ziet wel elke dag hoe de dokter in het ziekenhuis kinderen onderzoekt en door te kloppen en voelen enzo kun je weten waar organen zitten. Hij heeft er ook studieboeken over.

Dus we hadden ons uitgekleed en dan ging hij eerst naar organen luisteren en dan op ons buik en zo kloppen. Dan moet je met een vinger op een andere vinger die bv. op je buik drukt slaan en dan hoor je verschil in geluid als je die vinger steeds op een ander plekje houdt en er op slaat.

Ook ging hij op onze rug kloppen en dan weet je kennelijk tot hoe ver je longen komen en weet je het verschil tussen in- en uitademen. In onze liezen en op andere plekken kun je de bloedvaten voelen kloppen en alles klopte. Wel grappig om te weten waarom de dokter het allemaal doet.

Onze lever zit kennelijk rechts en onze milt links en we hebben zelf ons hart horen kloppen aan de linker kant. Dus dat lijkt wel normaal bij ons.

Wel grappig dat andere dingen bij tweelingen ook gespiegeld kunnen zijn, zoals de kruin enzo, maar wij hebben niet echt dingen die anders tussen ons zijn. Maar bedankt voor het linkje over tweelingen.

Ook dat linkje over die probiotica is super interessant. Veel dingen weten ze nog niet zeker, maar er zijn wel aanwijzingen dat het in een hoop gevallen een effect kan hebben. Hopelijk werkt het voor ons goed.

We drinken nu ’s avonds, de laatste paar dagen, geen sinaasappelsap meer, alleen thee of water en het lijkt erop alsof het helpt tegen het zuurbranden, maar dat moeten we even wat langer doen om het zeker te weten.

Of die bacterie nou echt de oorzaak van de jeuk was, weet ik niet. Het leek wel zoals ik het geschreven had, maar dat was een beetje kort door de bocht conclusie van mij.

Ik bedoelde meer eigenlijk dat het begon met jeuk en van het één kwam het ander en ontdekten ze die vervelende bacterie en zitten we nu aan de probiotica. We hebben gelukkig al een tijd geen jeuk meer gehad, ook niet door de nieuwe onderbroeken toen we ze pasten. Daarna hadden we ze gewassen en ja, we hadden de nieuwe onderbroeken aan toen we naar Boy gingen.

We waren niet van plan om ons uit te gaan kleden, maar dat liep toevallig zo en dus heeft hij ze gezien. Ik had die rode Mickey en twin die rode Donald aan. Das wel grappig. Boy moest er om lachen.

We gaan voor mijn twin toch een nieuwe helm kopen, want we waren pas nog terug gegaan naar de plek van het ongeluk, omdat we onze go-pro kwijt waren en we wisten niet meer wanneer we die voor het laatst gebruikt hadden. Toen bij die botsing hadden we wel wat anders aan ons hoofd en hebben we er helemaal niet aan gedacht.

We hadden thuis al overal gezocht en toen dachten we dat we die toen nog hadden en misschien daar wel hadden verloren. Het was al iets van 3 weken later, dus veel hoop hadden we niet dat we die daar nog terug zouden vinden.

Tussen het hoge gras langs het prikkeldraad hebben we onze cam gevonden en op de beelden zagen we onze crash. Nou ja, die van mijn twin vooral, omdat hij de cam op zijn helm had. Hij heeft wsch toch ook een dikke tak geraakt met zijn hoofd, maar daar weet hij niks van te herinneren. Ik weet het sws ook niet, want ik ben nog steeds een paar seconden kwijt door de klap die ik maakte.

Je ziet dat hij op die boom met een dikke tak afrijdt, maar je ziet niet precies wat hij raakt. De go-pro zelf is kapot, we konden alleen de beelden eraf halen.

Nou ja, vandaar dat ie toch maar een nieuwe helm krijgt. We hebben gevraagd bij de fietsenwinkel of je een helm kan testen, maar daar had die jongen nog nooit van gehoord, dus ja. Maar ja, als ik hem zo zag, had ie wel van meer dingen niet gehoord :)

Verder gaat het zuurbranden wel ok. We nemen allebei voor het slapen een halve Rennie uit voorzorg, want een paar dagen terug hadden we niks genomen en werden we na een uurtje wakker en toen hebben we daarna heel slecht geslapen.

Een half tabletje kan toch geen kwaad.

Btw nog bedankt voor alle linkjes. Ik heb alles gelezen.

@Pin, gelukkig was je voorbereid en was je je reactie niet helemaal kwijt. Ik doe altijd eerst in Word, dus dan heb ik m meestal nog wel.

Groetjes,
M&M’s
Hoi,

Gezien die tak die je broer waarschijnlijk heeft geraakt, lijkt het me inderdaad verstandig alsnog een nieuwe helm aan te schaffen! Eigenlijk wel tof van die beelden, kunnen jullie die niet aan de politie doorspelen? Zijn de daders erop te zien?

Een half tabletje zorgt er niet voor dat alle dingen in de bijsluiter voor de helft werken. Je neemt alleen een minder hoge dosis in. Ik zou me dus nog steeds aan het maximum aantal dagen houden.
Als je antibiotica te lang blijft nemen, kun je daar immuun voor worden. Ik weet niet hoe het met Rennie werkt en wat dat überhaupt is, maar het is nooit goed zomaar iets te nemen voor een lange tijd zonder een arts te raadplegen. Dus ik zou me nog wel aan het max. aantal dagen houden van de bijsluiter.

Jullie kunnen ook in het weekend proberen zonder Rennie te gaan slapen, dan is het niet zo erg als jullie wat slechter slapen, omdat het weekend is.

Goed dat jullie 's avonds geen sinaasappelsap meer drinken, dat lijkt me nu wel even verstandig :)

@Pin, gelukkig was je voorbereid en was je je reactie niet helemaal kwijt. Ik doe altijd eerst in Word, dus dan heb ik m meestal nog wel.
Ik post denk ik te veel reacties om dat te doen. Anders ontploft mijn cloud en wordt het denk ik te onoverzichtelijk :8 Ctrl A -> Ctrl C -> Ctrl V werkt voor mij eigenlijk prima ;):8

Gr. Pin
Lief dat Boy die onderzoeken gedaan heeft. Ik hoop dat mijn 'spiegeltheorie' jullie geen stress bezorgt heeft, want dat was de bedoeling niet. Het was eerder als leuk feitje bedoeld. Ik hoop dat het onderzoek bij Boy gezellig en informatief was, en niet stresserend.

Misschien, nu jullie weten dat je twin waarschijnlijk ook een klap op zijn hoofd heeft gekregen, is het verstandig om zijn hoofd te laten checken in het ziekenhuis. Misschien lag jullie focus na het ongeluk meer op de wonde in zijn lies, aangezien die er heel eng uitzag, en zijn eventuele letsels aan zijn hoofd over het hoofd (flauw woordgrapje, mijn excuses) gezien.

Boy vond het vast heel leuk dat jullie de onderbroeken aanhadden die hij aan jullie had gegeven.

Een nieuwe helm voor je twin lijkt me verstandig. Jammer dat de camera stuk is. Wel handig dat jullie de beelden er nog van hebben.
@Pin,

Dankjewel voor je reactie.

Die beelden laten wel zien hoe hard de klap ongeveer geweest moet zijn. Ze zijn wel een beetje schokkerig, maar misschien heeft de politie er idd wel iets aan. Eerst is het gewoon een stukje film waar niks speciaals op gebeurt.

Dan hoor je iets van scootergeluid en kijkt mijn twin over zijn linker schouder. Je kunt de aankomende scooter(s) niet zien op dat moment, maar mijn twin roept “scooter” naar mij en dan gaat hij voor mij rijden. We reden dus eerst naast elkaar.

Dan gaat het allemaal heel snel. Het lijkt op de beelden alsof mijn twin wordt aangetikt, hij begint te slingeren. Hij kijkt voor zich uit om zo goed mogelijk te zien waar hij naartoe moet sturen. We zitten ondertussen in een bocht naar links en je ziet hem van de weg af raken en rechts uit de bocht vliegen.

Doordat hij wordt afgesneden raakt hij mijn voorwiel, want hij was mij kennelijk nog niet helemaal voorbij. Dat zegt hij te weten, op de beelden is het niet te zien. Terwijl hij op een tak van een boom afrijdt, hoor je mij nog iets van “f**k” roepen en ik ben toen tegen een hek/paal aangereden, maar ik ben niet te zien op die beelden.

Alleen de klap die mijn twin maakt is te horen en soort van te zien, maar dan stopt het beeld. Je kunt niet horen dat ik ergens tegenaan rijdt. Waarschijnlijk is dat een fractie van een seconde later.

Omdat de bocht naar links gaat en mijn twin recht vooruit kijkt om te redden wat er te redden valt, zijn de scooters niet in beeld voor zover we het kunnen zien. Misschien wel als je beeldje voor beeldje kijkt of ze ergens te zien zijn, want op het laatst gaat het beeld alle kanten op, lijkt het. Hopelijk vinden ze iets op de beelden.

Ik dacht, omdat we maar een half tabletje per dag gebruiken, terwijl je er max, iets van 11 per dag mag, dat het geen kwaad kon, maar idd beter vragen we het de dokter, want eigenlijk willen we zo min mogelijk tabletten van wat dan ook slikken.

We kunnen a.s. weekend wel zonder proberen, dus vandaag nog wel een halfje nemen en dan stoppen.

Ja, die toetscombi gebruiken vlak voor het plaatsen werkt ook, alleen was ik tijdens het typen al een paar keer een reactie ineens kwijtgeraakt en sinds die tijd doe ik langere reacties altijd eerst in Word.

Groetjes,
M&M’s
@100Divergent11,

We waren gewoon ff langs Boy gegaan voor de gezelligheid en toen hadden we het er over dat sommige tweelingen gespiegeld zijn. Hij had dat ook wel eens gehoord en hij dacht niet dat wij het waren, maar hij zei dat ie het wel wilde onderzoeken.

Dus ja, dat vonden we wel grappig om te doen. We moesten ons dan wel uitkleden, maar Boy heeft ons al vaker bloot gezien en hij is gwn superaardig ;)

Het was dus geen stress. Twin en ik hebben ook bij elkaar geklopt en geluisterd en ook bij Boy. Boy kan het beter, maar die heeft al vaker geoefend en er les in gehad. Hij vond het idd wel leuk dat we die onderbroeken die we van hem gekregen hadden, aan hadden. Hij vroeg of hij er foto's van mocht maken, dus das wel aardig toch. Wij vinden dat wel leuk :P

Hij vond de wondjes mooi genezen. Hij had ze ook al eerder gezien toen het net gebeurd was en de hechtingen er nog in zaten.

Volgens hem zijn we allebei door de spoedarts onderzocht en omdat de neuroloog toch naar mij was komen kijken, omdat ik een stukje miste, had die ook mijn twin even onderzocht en vragen gesteld.

Alleen ik moest toen een röntgenfoto en twin niet, dus ik denk dat het wel goed is met mijn twin. Hij heeft ook niet geklaagd over zijn hoofd en hij herinnert zich alles nog wel.

We kunnen op de beelden ook niet precies zien of hij nou wel of niet met zijn hoofd die tak / boom raakt of dat alleen de camera de tak raakt. Er zit wel een beetje iets van groen op zijn helm als we goed kijken, maar we weten niet hoe lang dat er al op zit. Er zitten ook wel wat krassen op, maar volgens ons zaten die er al op. We vallen wel eens vaker of schampen langs takken.

Papa had gezegd dat we uit voorzorg toch maar beter een nieuwe helm voor hem kopen.

Zuurbranden gaat wel beter. Vanavond nog een tabletje en dan proberen we morgen zonder, om te kijken of dat ook kan. Ik ga wel een update geven.

Bedankt voor je berichtje.

Groetjes,
M&M’s
Het moet vast heftig geweest zijn dat ongeval terug te zien op beelden. Hopelijk heeft de politie er wat aan. Met wat geluk zit er nu een reusachtig schuldgevoel aan de scooters de knagen.

Gezellig bij Boy. Dat hij foto's nam vind ik persoonlijk een beetje vreemd, maar ja, ik ben sociaal gestoord, dus trek je niet te veel aan van mijn visie erover ;)
Fijn dat de wondjes mooi genezen.

Miyagi-sensei heeft gelijk. Een nieuwe helm biedt de zekerheid dat zijn hoofd beschermd is.
De dokter weet het best of de tabletten invloed kunnen hebben op de probiotica, en hoeveel tabletten je veilig kan nemen.
Hmmm jammer dat ze niet vol in beeld zijn, maar de politie kan er wellicht toch nog wat van maken.

Als de dokter je broer ook heeft onderzocht, zal het vast wel meevallen.

Succes nog met het maagbranden en hopen dat het weg gaat (/blijft).

Gr. Pin
Bedankt voor jullie berichtjes.

Ja, de politie moet maar even kijken wat ze er nog op kunnen zien. Je ziet sws dat er iets gebeurt waardoor twin ineens gaat slingeren en je hoort de scooters, dus als ze een verdachte hebben, dan kunnen ze zeggen dat het gefilmd is en nog niet precies dat ze erop staan, maar dat ze dan bang worden en het gaan toegeven.

Misschien is het geluid van die scooters ook al onderscheidend? Als ze een verdachte hebben, kunnen ze het geluid vergelijken ofzo.

Volgens mijn twin was het een zwarte en een blauwe scooter, dus misschien door die combi dat de politie iets meer weet, idk. Hopelijk staan ze toch nog ergens even in beeld. Afwachten dus.

Lief dat je je een beetje zorgen maakt om die foto’s, maar we waren een beetje in een melige bui en we deden alsof we op een fotoshoot waren. Boy weet dat we van die kledingshoots doen en dus ook dat we dan in een onderbroek of zwembroek poseren.

Onze nieuwe onderbroeken zien er net uit alsof het een zwembroekje is, alleen waren we niet in het zwembad maar in zijn kamer. Volgens mij heeft hij alleen foto’s van toen we onze onderbroeken nog aan hadden. Hij heeft ze gelijk aan ons gestuurd, maar ik heb ze nog niet bekeken. Zal wel ff checken strakjes.

We hadden alleen een arm om elkaar heen op sommige foto’s en twin en ik doen dat eigenlijk nooit op een officiële shoot, maar verder waren het gewone onderbroekenfoto’s.

Ben je bang dat Boy er iets slechts mee gaat doen? :?

Volgens mij hebben we ook foto’s samen met Boy dat we in de sauna zitten, dus dan kunnen we hem ook exposen, maar volgens mij is het niks aan de hand of denk je wel?

Ja, ik hoop dat het zuurbranden weg blijft als we stoppen met dat halve tabletje. Misschien is het nu ook al weg, omdat we ’s avonds geen sinaasappelsap meer drinken en zit het meer in ons hoofd dat dat tabletje werkt? Idk, hoe dat allemaal werkt.

We gaan er morgen na de finale van Time to Dance (RTL4) wel achter komen.
Btw Divergent Movements is vorige week in de halve finale afgevallen. Oxygen zit er nog in 🙂 Ik ben fan van die ene jongen

Groetjes,
M&M’s
De combinatie van de kleuren zou inderdaad een aanwijzing kunnen zijn. Iemand die kennis heeft van scooters kan misschien de soort, of misschien zelfs het merk, onderscheiden. Het kan dat de hoogte of volume van het geluid van de motor een aanwijzing geeft over bv. de grootte van de motor. Om bandsporen op de grond te checken is het waarschijnlijk te laat.

'Ben je bang dat Boy er iets slechts mee gaat doen?'
Als iemand een hand op mijn schouder legt, denk ik dat die persoon me elk moment gaat wurgen. Ik ben niet de juiste persoon om over de intenties van die foto te oordelen denk ik.
Als jullie band al zo sterk is dat jullie samen naar de sauna gaan, zit het vast goed.

Fijn dat de groep met de jongen die je leuk vindt er nog inzit 🙂
Het pilletje kan momenteel best een placebo-effect achtig iets hebben. Dus dat je denkt dat je maagbranden krijgt als je het niet neemt en dat dat de oplossing is om ervan af te komen. Van stress kon je ook maagbranden krijgen, dus misschien is het momenteel meer een soort angst. Maar dat kunnen jullie vanavond beter uittesten.

Gr. Pin
@100Divergent11,

Bedankt. Je hebt me nog op een ander idee gebracht door je bandensporen. Die bandensporen is het te laat voor zoals je zelf al dacht, maar misschien zitten er wel laksporen van een scooter op de fiets van mijn twin. Ik weet niet of de scooter zelf tegen zijn fiets is gebotst of alleen die jongen die erop zat. We gaan strakjes op sporenonderzoek. Jouw opmerkingen helpen dus wel, Sherlock (das grappig bedoeld omdat je een goede speurneus bent en ons helpt) :)

Misschien kunnen ze het merk wel horen door het geluid van de uitlaat, idk. Alles helpt.

Wat jij moeilijk vindt, daar zijn wij misschien wel te makkelijk in. Maakt ons niet uit als iemand ons bloot ziet en we trekken zo onze kleren uit als iemand het vraagt. Niet overal en altijd natuurlijk, maar als het een redelijk verhaal is :P

Boy is al een paar keer bij ons thuis geweest en toen zijn we in de sauna geweest, dus vandaar die foto’s. We zijn er nog niet precies uit hoe en wat er tussen Boy en onze oudere broer vroeger is geweest.

Onze zus was net bij onze huisarts, voor de pil ofzo, weet niet precies, maar ze had voor ons gevraagd voor die halve Rennie en van de dokter mag het wel als het nodig is.

We moeten wel proberen te stoppen, maar als we ’s nachts of overdag last hebben en het blijft steeds dan moeten we bij hem langs komen en dan gaat hij ons onderzoeken. Zou niet weten hoe, maar ok, dat zien we dan wel weer.

Ik hoop dat dan de streepjes van Boy van onze buik en borst zijn, want hij had met één of andere watervaste stift/pen (hoe verzin je het Boy) getekend waar onze organen zitten. De meeste inkt is er wel af, maar je ziet het nog wel een klein beetje.

Morgen finale TimeToDance kijken ;)

Groetjes,
M&M’s
@Pin,

Ik zie je berichtje net.

Ja, placebo kan wel, gaan we wel achter komen. Maar wel gek dat we dan van de week zonder halve tablet eerst een uurtje geslapen hadden en toen weer wakker werden.

Is ingewikkeld allemaal. Gelukkig mogen we als het nodig is van de dokter een halfje nemen van het weekend en dan hebben we iets achter de hand.

Ik weet niet of we veel stress hebben, we hebben het wel druk met school en bloemetjes verzorgen op de begraafplaats, (mensen zetten allemaal nieuwe bloemetjes neer en komen ze dan geen water geven met dit warme weer, dus ja, dat vinden wij zonde en gaan wij maar elke dag geven) fietsen en andere sporten, tijd voor vrienden maken en leuke dingen doen.

Aan de ene kant is het wel veel ontspannend, maar toch wel druk. Ik had vandaag een beetje meer forum gepland, maar ik denk dat we zo toch nog maar ff een rondje gaan mountainbiken langs de vloedlijn en over de duinen ofzo.

Das vast goed tegen het zuurbranden :P

Ik ben wel toe aan een beetje frisse lucht. Vanavond weer dansen, ook leuk.

Bedankt voor je tips.

Groetjes,
M&M’s
Lak op de fietsen, dat is een goeie.
Was het de eerste keer dat jullie scooters zagen in dat gebied? Misschien komen ze er vaker. Eerlijk gezegd hoop ik dat jullie ze niet meer tegenkomen, maar het zou wel kunnen helpen bij het onderzoek. Hebben scooters een nummerplaat? Als jullie ze zouden zien, kan het handig zijn 'verborgen' te blijven, zodat ze jullie niet zien. Vanuit jullie verstopplaats kunnen jullie veilig de eventuele nummerplaat noteren en op beeld vastleggen, als het kan.
Als ze jullie zien, worden ze misschien boos, of willen ze nog meer kwade dingen doen. Zeker als ze zien dat jullie hun nummerplaat noteren. Ninjastijl dus ;)

Haha, dat van die stift heeft me aan het lachen gebracht. Wat een toegewijde geneeskundestudent (of verpleger, dat weet ik niet meer. In ieder geval toegewijd 😃 )

Veel plezier met je sport- en tuinierplannen 🙂
Ja haha ninjastijl dat lijkt ons wel wat. Bedankt voor de tips. De scooters wren ons nog niet eerder opgevaallen, maar ja, als er niks gebeurt dan let je niet zo op scooters, terwijl ze er wel zijn.

Ja, wij hebben altijd van die rare dingen, zoals met die stift. :P
Hij zei dat het er zo afging maar we hebben al zeker 5 keer gedoucht en je ziet het nog. Ik heb alleen streepjes, bij mijn twin staan ook nog de namen erbij haha 🆒

We gaan nu ff mountainbiken en morgen ofzo gaan we onze racefietsen onder de loep / loupe ? uhhh vergrootglas nemen. CSI style.

Nou ff fit worden, zodat we minder kans op zuurbranden hebben ;)

Groetjes,
M&M’s
Haha, als jullie toets anatomie hebben worden jullie misschien beschuldigd van spieken. Wel handig bij het leren. Een boek? Nee, mijn tweelingbroer.

Volgens mij zijn jullie al fit. Sporten is altijd gezond, zolang je niet overdrijft, maar dat zit wel goed bij jullie denk ik.

Nuttige video voor morgen: https://www.youtube.com/watch?v=-LL6NPUevGk
Het gaat bij zo spieken wel opvallen als we geen t-shirt aan hebben in de klas of als ik steeds onder zijn t-shirt zit te kijken……

Briljante video btw, we zijn al aan het oefenen en oh ja bromscooters, snorfietsen, motorscooters en motors hebben hier een nummerplaat (alleen van achteren)

We staan op het punt om te gaan slapen (I know, beetje laat geworden), dus tijd voor ons (hopelijk laatste?) tabletje tegen zuurbranden.

Het gekke is dat ik het vanmiddag zo maar ineens ook kreeg tijdens het mountainbiken. Wel vreemd. Overdag heb ik het nog niet eerder gehad.

Ik hoop niet dat er verder iets aan de hand is. Ik ben er wel een beetje klaar mee met al die dokters :(

Groetjes,
M&M’s
Vervelend dat het zuurbranden tijdens het mountainbiken begon. Je kan naar de dokter gaan om te kijken of die tips heeft i.v.m. voeding. Misschien is er een soort thee dat het zuurbranden kan verlichten. Soms kunnen van die kleine dingen een verschil maken.
Camillethee zou helpen met de spijsvertering, waardoor het zuur in je maag misschien minder de neiging heeft steeds in je slokdarm te komen. Misosoep zou ook goed zijn voor spijsvertering. Voor de zekerheid aan de dokter of apotheker vragen of dat ok is met de medicatie kan nooit kwaad.

Dit kan ook nuttig zijn:
https://degezondheidswinkel.be/blog/brandend-maagzuur-verhelpen-6-natuurlijke-middeltjes/
Oke ik weet eigenlijk niet wat dit is maar zelf vindt ik nivea creme echt heel fijn klinkt super dom maar helpt bij mij altijd nog een vraag die hier niks mee te maken heeft zijn jullie een tweeling zijn jullie meisje of jongen nou dat was mijn vraag en tip xmij
@Helpertje01,

Dankjewel voor je berichtje.

Wij zijn 2 jongens en een 1-eiige-alle-twee-gay-ling. Dat woord heb ik zelf verzonnen, want we zijn dus een 1-eiige tweeling en ook vallen we allebei op jongens.

Nivea crème gebruiken we ook wel eens, maar het hielp toen niet tegen de jeuk. Maar toch bedankt :)


@iedereen,

nog ff een korte update. De jeuk lijkt wel weg te zijn. Af en toe hebben we natuurlijk nog wel eens ergens jeuk, maar niet zoals toen. Zuurbranden is zo goed als weg. Random hebben we er nog wel eens last van en het gekke is dat we het dan allebei hebben. Geen idee hoe dat komt 🆒

Politieonderzoek heeft verder niks opgeleverd, maar ze hebben er een notitie van gemaakt. Idk, wat dat precies betekent, maar ze hebben iig nog niemand opgepakt.

Wij nemen nog trouw elke dag probiotica. Geen idee of dat helpt, maar het kost genoeg en we vinden het niet echt lekker, dus het zou wel leuk zijn als het ergens goed voor is. Na de zomervakantie ofzo moeten we nog een keertje op controle.

We zijn door het sporten wel nog fitter geworden en een beetje breder bij onze borstkas. Misschien is het gwn puberteitsgroei, maar kan ook dat we in onze borstkas sterkere spieren hebben gekregen en dan is er ook minder kans op zuurbranden ofzo. Nou ja, zoiets zei Boy. Het heeft iets te maken met de overgang van je maag en slokdarm en waar die dan precies ligt. Als die te hoog ligt heb je meer kans op zuurbranden geloof ik.

Boy wilde het nog tekenen op onze borstkas, maar we wilden er niet als een wandelend plaatje uit een boek uitzien op het strand. Zoals de vorige keer met die watervaste stift :P

Volgende week zien we hem weer, want onze oudere broer heeft hem uitgenodigd om hier te komen voor vakantie. Volgens mij hebben ze iets of krijgen ze iets met elkaar :? :8

Dat was ‘m voor dit moment.

Fijne vakantie iedereen en geniet van elke dag :)

Groetjes,
M&M’s
Random hebben we er nog wel eens last van en het gekke is dat we het dan allebei hebben.

Dat zuurbranden zou veroorzaakt kunnen worden door voeding. Misschien zijn jullie, eventueel door de ziekte die jullie hadden, gevoeliger voor sommige producten. Misschien is het een idee bij te houden wat jullie eten, zodat jullie, wanneer jullie last hebben van zuurbranden, de voeding van die dag kunnen vergelijken met de vorige keren. Wie weet zit daar een patroon in.

Wij nemen nog trouw elke dag probiotica.

Bij antibiotica zeggen ze altijd de volledige kuur uit te nemen, zodat je zeker bent dat je het gewenste effect bekomt. Bij probiotica is het misschien hetzelfde?

We zijn door het sporten wel nog fitter geworden en een beetje breder bij onze borstkas.

Nice. Het zou fijn zijn als dat helpt tegen het zuurbranden. Daarnaast lijkt het me fijn er goed en gezond uit te zien.

Boy met die watervaste stift, dat herinner ik me nog. Ik vond het best grappig, maar begrijp dat het fijner is om er op het strand niet als een studieboek bij te lopen.

Volgens mij hebben ze iets of krijgen ze iets met elkaar

Dat zou fijn zijn. Boy lijkt me een goede jongen, en je broer ook, dus die maken elkaar vast gelukkig.

Fijne vakantie 🙂
Hi,

Fijn om te horen dat de jeuk niet is teruggekeerd. Ook mooi dat het zuurbranden niet regelmatig meer voorkomt.

Dat ze er een notitie van maken, betekent volgens mij dat het nu in het systeem staat. Dan gebruiken ze die gegevens, mocht er ooit een soortgelijke melding komen. Dan kan jullie zaak die van een ander helpen en andersom. Sporen zijn doodgelopen etc. dus 'bewaren' ze jullie zaak voor nieuwe sporen.

Althans, dat denk ik dus.

Gezellig dat Boy langskomt! Veel plezier met z'n allen!

Gr. Pin

Reageer