Vraag

je ouders vragen voor een bh

  • 8 January 2020
  • 4 reacties
  • 148 Bekeken

Badge

Hey,

 

Ik ben een meisje van 13 jaar en ik wil graag een bh maar ik weet niet hoe ik het moet vragen. Heeft iemand tips om dit te vragen want mn moeder is er al een keer over begonnen maar toen zei ik dat ik het nog niet wilde omdat er nog meer meiden uit mijn klas waren die nog geen bh droegen, maar nu ben ik met nog een ander meisje die nog geen bh draagt, sommige meiden dragen ook nog wel eens topjes(dat draag ik nu ook) maar ik zou graag een bh willen. Iemand tips om het te vragen? Ik weet echt niet h ooe ik het moet vragen.


4 reacties

Hey Paardenmeisje,

Wat ik begrijp is dat je eerst geen bh wou maar nu wel?

Je hoeft er niet voor te schamen ;) Jou moeder wist waarschijnlijk ook niet vroeger hoe ze het moet vragen aan jouw oma of opa.

Het is normaal om erover te hebben. En omdat jouw moeder al eerder is mee begonnen over de bh, dan kan je zeggen van ' mama over de bh, het lijkt me wel leuk om eens keer een bh te dragen. ' 

Je hoeft ook niet de enigste te zijn met meiden die juist geen bh's hebben toch. 

Ik had ook topjes en ik vond het helemaal niet fijn. daarna droeg ik een bh van de HEMA. Mijn moeder haalde bh's van de HEMA. Maakt allemaal niet uit wie een bh draagt en welke niet. Sommige meiden van 18 jaar dragen nog geen bh's.  Ze dragen vaak borststeuningen. Die zitten ietsie strakker dan topjes en hebben geen touwtjes.

Je kan het op verschillende manieren zeggen zoals,

Ineens: Ik wil een bh.

Onzeker: uuhm ik vind het heel ongemakkelijk om erover te hebben, maar.... (kan verschillend zijn)

Eigenlijk het ligt eraan hoe jij eraan voelt om erover te hebben.  Je ziet wel hoe het gaat. 

Je kan ook zeggen dat jouw mama gelijk heeft dat jij een bh moet dragen.

 

Succes;)

 

Heyy

Heb hier zelf geen ervaring mee ( ben namelijk een jongen ;) ) maar denk niet dat dit iets is waar je je ongemakkelijk bij moet voelen, je moeder heeft hier namelijk ook mee gezeten ! Laat het gewoon eens subtiel vallen, misschien gaat je moeder die hint wel begrijpen!

Groetjes!

Hey, 

Ik weet precies wat je bedoelt! 

Toen ik mijn eerste bh wilde, lukte het me om dat tegen mijn moeder te zeggen. Mijn moeder gaf toen helaas was 'negatieve signalen' af, omdat ze liever niet wilde dat ik zo'n ding kocht. Daar liet ik me echter niet door tegenhouden. 

Ik heb het er toen met een goede vriendin over gehad, en toen heb ik samen met mijn vriendinnen een bh gekocht! Het was heel gezellig en niet eens heel ongemakkelijk. Mijn moeder vond het toen ook allemaal wel prima.

Ik kan me voorstellen dat jij het toch liever met je moeder doet. Als je dat doet, kan je gewoon de tips van xmimixmimix opvolgen. 

Kortom: je zou het ook gewoon niet kunnen vragen, en gewoon zelf of samen met een vriendin wat kunnen kopen. Als je dat niet wil, geeft een reactie op je topic hierboven een paar goede tips! 

Hopelijk heb ik je een beetje geholpen! 

X

 

Badge

hey paardenmeisje,

 

ik heb het probleem nu ook, maar ik ga het gewoon vandaag nog vragen aan mijn mama. 

ik heb eigenlijk veel video’s bekeken enzo, en nu weet ik ook dat ik mij er echt niet over moet schamen. 

 

doe gewoon van:    hey mama, ik zou eigenlijk graag een bh kopen ofzo, omdat. topjes zit best irritant en ze beginnen ook te klein te worden enzo, zeg dus wat je irriteert. en in sommige winkel hebben ze ze ook in kleinere maten zoal 70A.

 

 

 

succes! :sparkles:

Reageer