Is het een ziekte of is het normaal ?

• 5 mei 2014
  • 8 reacties
  • 316 Bekeken

Ik heb er al jaren last van, daarmee bedoel ik dat ik duizelig word. Vaak word mijn beeld  erg wazig. Gister was ik daardoor een paar seconde buiten bewust zijnde. Ik ben nu 12. Mijn ouders weten er nog niks van maar ik vind het wel erg eng. Iedere dag heb ik het en ik krijg er ook honger door. Soms merk ik dat eten echt een oplossing ervoor is. Nou is dat niet zo heel erg voor mij want ik ben nu 1.65 en rond de 45 kilo. Vroeger was ik altijd zwaar ondergewicht. Maar even op het punt, hebben meerdere mensen hier last van ? Ik word dagelijks zeg maar duizelig en krijg dan wazig beeld en dan val ik om en moet ik me ergens aan vast klampen. Het is me tot nu toe twee keer overkomen dat ik soort van flauw viel. Ik eet daardoor best wel erg veel. Maar ik kom maar niet aan. Ik eet ong. per dag 10 broodjes ofzo. Niet omdat ik zelf zo'n honger heb maar omdat mijn maag knort. Sommige mensen denken dat ik anorexia heb, totaal niet dus.  Maar nog een vraagje, mag ik gewoon een keer in de week hardlopen en voetballen? Ik zit namelijk op voetbal en loop soms een keer in de week hard omdat ik het leuk vind. 

8 reacties

heyhey! excuses voor het late antwoord... maar ik heb het ook! heb het er met je ouders over want het lijkt heel erg op migraine, en met dat omvallen zal ik je laten testen op evenwichtsstoornissen, niks ergs! alleen werken je evenwichtorganen minder waardoor je meer valt, dat veroorzaakt mits ook de duizeligheid

met dat eten, ik heb hetzelfde, als ik 's ochtends opsta ben ik duizelig en dan eet ik wat en is het al een stuk lichter :)

dus praat er met je ouders over en maak een afspraak bij de huisarts!
daarbij, zelf val ik nog net niet flauw als ik een hevige aanval heb (bij mij komt het meestal in aanvallen voor), en dan ga ik stil in een donkere ruimte liggen en staar ik naar één punt, dat helpt echt! alleen zorgen dat je niet teveel beweegt en dan komt 't goed 😃
Ik zou proberen wat rustiger aan te doen met sport en kijken of het probleem dan vermindert. Zo niet zou ik het toch echt even laten nachecken, want buiten bewustzijn raken is niet gezond.
heel erg gezond eten en regelmatig eten.
en als het niet beter gaat zou je het beste naar je huisarts kunnen gaan
Begin er is mee om het tegen je ouders te zeggen en ga ook is even langs de huisarts. Wat jij omschrijft klinkt een beetje als flauwte. Zoek het maar op als je niet weet wat dat is. Je kan last van flauwte hebben doordat je te weinig eet, wat ook wel weer klopt met het feit dat je maag steeds knort.

Het is in ieder geval niet normaal dat je dit hebt. Het kan namelijk ook een neurologische oorzaak hebben, dan is er iets niet goed in je hersenen wat dan voor die blackouts zorgt.

Het lijkt me erg verstandig dat je dit even met je ouders bespreekt en het liefste dat je even langs je huisarts gaat. Als je hier namelijk gewoon last van blijft houden en je gaat ook gewoon door met sporten dan kan het zomaar eens zijn dat je straks een keer neervalt. Met deze signalen laat je lichaam namelijk weten dat er iets mis is.
Ik begrijp je, het is dan lastiger om het te bespreken. Je kan altijd zelf ook terecht bij je huisarts. Durf je dat? Is er misschien iemand anders een docent/mentor/juf waarmee je dit kan bespreken?
Ik heb nu ook meivakantie, dus sport ik al 1 weekje niet meer. Maar het helpt niet heel erg. Ik zal er toch wel even op gaan letten. 
Ik zou wel graag naar mijn ouders willen maar ik ben gewoon bang. Het klinkt echt heel suf, maar ik heb wel vaker last van iets en me pa zegt dan altijd dat ik me aanstel. Als het erger wordt zal ik misschien naar mijn vader gaan. Mijn moeder heeft geen verstand van ziektes, hulp en kan slecht Nederlands. Ze is buitenlands namelijk.

Reageer