Is dit raar?

  • 18 January 2020
  • 27 reacties
  • 462 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo iedereen :)

Ik zie regelmatig topics over zelfbeschadiging dus ik dacht '’Waarom zou je dat doen'’? Ik heb vervolgens zon mesje gepakt en eventjes gesneden (niet heel diep maar gewoon krasjes zoals mijn kat ook regelmatig geeft) om te kijken hoe het voelt en waarom mensen het doen, het deed een beetje pijn en ik voelde er niet echt wat speciaals bij maar dat komt denk ik ook omdat ik niks vervelends op dit moment heb, maar is dit raar dat ik wou experimenteren met zelfbeschadiging om te kijken waarom dat voor andere mensen zo fijn voelt om het te doen?

-Dr8gon99


27 reacties

Reputatie 2
Badge +4

ik zou het nooit beginnen alsjeblieft doe het nooit meer ik begon ook door gewoon te kijken wat mensen er fijn aan vinden en ik voelde dat ook jij gelukkig niet dus doe het niet

hey

 

dr8gon99 wil je dit niet weer doen? 

want het kan zo beginnen.

 

het is niet raar dat je er nieuws gierig naar was maar het is niet goed voor je. 

 

groetjes blue 

Hey Dr8gon99

 

Hoewel nieuwsgierigheid menselijk is, raad ik dit soort experimenteren af. Zoals Blue zei zou een verslaving aan zelfbeschadiging namelijk op deze manier kunnen beginnen. 

 

Moest het gebeuren dat je een moeilijke tijd doormaakt, neem je best dit topic eens door. In dat topic staan een hoop gezonde alternatieven voor zelfbeschadiging. 

 

Gr. Kenshin

Hallo iedereen :)

Ik deed dit uit puur nieuwsgierigheid om te kijken waarom mensen het nou doen en voor de duidelijkheid: Ik vond het zelf niet echt een bijzonder gevoel en het deed alleen een beetje pijn en ik maak ook geen moeilijke tijd door zoals Kenshin suggereert. Ik voel me prima, het is puur dat er zoveel topics over dit onderwerp worden gemaakt en ik even wou voelen of het nou zo bijzonder was en waarom mensen het doen. Oh ja Blue, het voelt ongeveer alsof mijn kat mij krabt en het ziet hetzelfde uit dus het valt mee qua '’het is heel erg'’. 

-Dr8gon99

hey

 

dr8gon ik voel het niet als een kat mij krapt of ik snij dus voor mij maakt het geen verschil 😂

 

groetjes blue

Heyo,

Je vraag was of dit raar was om te experimenteren. Nee, ik vind het niet raar. En ook niet vreemd.

Er komt dagelijks wel een topic voorbij over zelfbeschadiging,  dan kan ik begrijpen dat je zelf iets hebt waarom,  en hoe iets voelt. En dat je dan een paar krasjes zet om te begrijpen dat het pijn doet, maar verder niks bijzonders is, dan zie ik daar geen problemen in.

Zolang je het maar niet weer is gaat proberen als je je bijv. Wel slecht voelt,  het gevoel zal niet anders zijn. Het doet pijn, het prikkelt, maar meer dan dat is het ook niet. 

 

See ya!

Spookyzx. 

ik begrijp waarom je het wil uitproberen om de pijn te voelen dat heb ik ook een keer gedaan alleen niet mezelf gesneden en mensen doen het om allemaal verschillende reden ,maar vgm is de meest voorkomende reden om mentale pijn om te zetten in fysieke pijn

Heyy

Dit is misschien wel een beetje raar , als het bij deze ene keer blijft is het wel oké hoor, maar sommige mensen beginnen hierdoor met snijden, doe dit zeker niet opnieuw als je je eens minder goed voelt want dan ga je het misschien nog eens doen en dan nog eens en dat is helemaal de bedoeling niet! Zeg dit alleen voor je eigen veiligheid hoor ;) er zijn al meer dan genoeg mensen die hunzelf pijndoen dus eentje meer is niet nodig , er zou juist beter eentje minder zijn

Groetjes ;)

 

Hey,

Raar lijkt me niet het juiste woord hiervoor. Ik snap dat je je afvraagt hoe het voelt en waarom mensen het doen. Ik vind het alleen niet heel slim om het dan te proberen.

Ik ben mezelf letterlijk gaan snijden omdat ik online las dat mensen hier verlichting in vonden. (Waarbij ik compleet negeerde dat het je alleen maar in een slechtere toestand zou brengen en het dus vet slecht is.) Eerst stond ik er precies in zoals jij, maar toen ik me later nog slechter ging voelen, ging ik een stap verder. Dit had ik waarschijnlijk veel minder snel gedaan, als ik niet ooit had geëxperimenteerd. 

Daarom wil ik je aanraden om, ondanks dat je je prima voelt, toch je mesje/voorwerp weg te gooien en er nooit meer aan te beginnen.

Sommige dingen kun je niet begrijpen en moet je waarschijnlijk ook niet willen begrijpen. Ik zou in dit geval alleen maar blij zijn dat je het niet begrijpt, zelfs nu je het hebt geprobeerd.

Gr. Pin

Hallo Pin :)

Ik gooi het niet weg want het mesje is van me moeder en dan krijg ik gezeik. Ik ben verder ook niet van plan om te gaan snijden, als ze die wondjes ziet nu geef ik de kat de schuld want die krabt mij veel. Het is niet echt een fijn gevoel om jezelf te snijden.

-Dr8gon99

Hey,

Oh, je kan het niet weggooien, jammer 🤔 

Ehm, als je moeder het nu nog gebruikt, hoop ik wel dat je het mesje goed hebt schoongemaakt? Want jouw bloed zat daaraan…

Goed dat je het niet meer van plan bent nog eens te doen!

Gr. Pin

Pin, ik heb een klein krasje gemaakt waardoor er geen/weinig bloed aan zit en ze maakt altijd het mesje van te voren schoon.

-Dr8gon99

Toch... Ik weet niet wat voor een mesje het is en waarvoor ze het gebruikt. Dat is verder ook niet relevant, voor het iemand op ideeën brengt. Echter vind ik het wel een beetje gevaarlijk om er dan maar vanuit te gaan dat je moeder het schoonmaakt. Zul je net zien dat ze het deze keer niet doet... Het is namelijk absoluut niet hygiënisch.

Ik ben het wel met je eens Pin. Je had beter even het mesje zelf goed kunnen schoonmaken, Ook al is het weinig tot niet in aanmerking gekomen met bloed. En schoonmaken met alleen water is niet voldoende. Ik hoop dan ook niet dat het een mesje is die je meestal gebruikt voor het bereiden van eten.

Ik denk dat het toch het beste is dat je het mesje afpakt en weg gooit je moeder zou altijd een nieuw mesje kunnen kopen. Of je zou het mesje goed moeten schoonmaken met alcohol, of kokend water. 

 

Het mesje gebruikt ze voor aardappels schillen, het is nu echter al 4 dagen geleden.

-Dr8gon99

Oh. Da's niet zo goed. Ik zou het alsnog ff schoonmaken. Geen idee of die bacteriën zo lang achter kunnen blijven, maar schoonmaken kan iig geen kwaad.

Ja, dat moet ik dan in het weekend doen als zij er niet is of morgen ochtend als ik nog zieker wordt en thuis moet blijven. 

Hi Dr8gon99,

 

vervelend dat je ziek bent of je iig niet lekker voelt. 

Er is toch geen verband met dat uitproberen van jou of denk je van wel? Of is t gewoon een griepje ofzo?

 

Sws wens ik je beterschap.

 

Groetjes,

M&M's

Het is gewoon een griepje denk ik. Dankje :)

-Dr8gon99

Ik ga trouwens vandaag gewoon naar school ondanks dat ik me zo voel aangezien ik belangrijke opdrachten heb dus dan doe ik het wel in het weekend als het mogelijk is.

-Dr8gon99

Reputatie 4
Badge +3

Ik raad je sterk af om niet te experimenteren met zelfbeschadiging. Het is serieus levensbedreigend en levensgevaarlijk. Zelfbeschadiging is én zal nooit de oplossing zijn, het maakt het alleen maar erger.

Reputatie 3
Badge +1

Het is inderdaad niet aan te raden om jezelf iets aan te doen, zelfs al is het niet heftig. Ik begrijp wel dat je nieuwsgierig bent.
Ik raad het absoluut af, maar als je ooit de neiging krijgt weer om zo iets te doen: gebruik geen mes. Dit is echt gevaarlijk. Als je toch iets doet, doe het met je nagels.

nog steeds niet goed, dus geen gewoonte van maken (liefst helemaal niet doen), maar het is beter dan een mes, aangezien nagels vaak niet helemaal door de huid gaan.  
Pas er alsjeblieft mee op, jezelf pijn doen gaat echt nergens mee helpen(ik spreek helaas uit ervaring)

Hee

Het is helemaal niet raar. Heb dit ook een keer gedaan omdat een meisje die ik ken zei dat t goed voelde volgens haar, nou dat was niet zo dat kan k je wel vertellen. Heb wel een litteken op me arm nu heel lichtjes. Niet doen!

Hallo Mchaychay :)

Dit topic is 1.5 jaar oud ofzo. En ik doe het verder ook niet behalve in januari 2020 om te kijken of het echt zo fijn voelde. 

-TheMightySlayer

Hallo Mchaychay :)

Dit topic is 1.5 jaar oud ofzo. En ik doe het verder ook niet behalve in januari 2020 om te kijken of het echt zo fijn voelde. 

-TheMightySlayer

Oohh ahahaha omg k zag t niet

Reageer