Vraag

Ik zit zo diep in de put


  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb al 17 weken hoofdpijn iedereen bemoeit zich met mijn leven is echt zo stom ik haat het mij zit echt alles tegen ik vind het wel ook lastig om met mensen te praten dus als niet alles duidelijk is sorry als iemand me kan helpen graag ik krijg alleen hulp van psychologen maar die weet niet hoe diep ik in de put zit en wil dat ze dat ook niet weet ik haat gewoon mijn leven ik weet ik heb al geprobeerd te stoppen maar nu dan echt
doei en wanhopige groetjes

50 reacties

Hoi

Je zit erg diep in de put, waar je aanslepende hoofdpijn hoogstwaarschijnlijk een grote rol in speelt. Wat naar dat je zoveel bemoeienis ervaart. Hoewel hulpverlening het vaak goed bedoelt, kunnen ze nu en dan opdringerig overkomen.

Heb je iemand in gedachten waar je je wel begrepen door voelt? Die iemand hoeft niet per se een bepaalde titel of diploma te hebben. Het belangrijkste is dat je je door die persoon begrepen en gesteund voelt.

In hoever speelt je hoofdpijn een rol in je dagelijkse leven? Kan je bijvoorbeeld deelnemen aan activiteiten, of afspreken met vrienden?

Groetjes
Kenshin
Hai

ik vind het wel ook lastig om met mensen te praten dus als niet alles duidelijk is sorry

Ik weet hoe lastig het is om met mensen te praten over je problemen. Maar dat wil ik je toch echt aan raden. Het hoeft niet perse een psycholoog te zijn. Het kan ook een docent op school zijn. Dit zou echt op kunnen luchten.

als iemand me kan helpen graag ik krijg alleen hulp van psychologen maar die weet niet hoe diep ik in de put zit en wil dat ze dat ook niet weet

Je wilt niet dat je psychologen dat weten. Maar dat zijn juist de mensen die je er mee kunnen helpen. Zij hebben ervaring mee. Ik weet zeker dat zij jou het beste kunnen helpen.

ik haat gewoon mijn leven ik weet ik heb al geprobeerd te stoppen maar nu dan echt

Bedoel je met stoppen... zelfmoord plegen? Want dat is geen goeie oplossing. En je zal heel veel mensen om je heen pijn doen. Als je dat er mee bedoelde kan je het toch het beste tegen je psycholoog vertellen.

Als je het een keer echt niet meer ziet zitten. En je wilt iets doen bel of chat dan met 113 zij kunnen je goed helpen en staan 24/7 voor je klaar. En als je een keer gewoon je hart wilt luchten dan kan je natuurlijk met de kindertelefoon bellen of chatten. Of na tuurlijk hier iets poosten.

Groetjes
Bella
Ik bedoelde niet zelfmoord plegen maar schreef dat inderdaad wel ik dacht er alleen een paar keer aan niet om het te doen maar ik dacht dat omdat ik denk ik van alle ellende af te zijn maar weet dat dat niet de oplossing is
Hey

Fijn dat je het niet helemaal op de manier bedoelde die ik er uit begreep.

Ik ff niet wat ik veder hoe ik je kan helpen. Misschien is er iemand anders...

Groetjes
Bella
Ik heb eens gehoord dat sommige mensen erg gevoelig zijn voor straling afkomstig van elektronische apparaten. Hoewel het tegenwoordig lastig kan zijn om zulke straling te vermijden, zou je kunnen proberen om dingen als je telefoon, tablet, computer, etc. wat verder van je af te leggen. Gaan wandelen in grote natuurgebieden zou ook kunnen helpen. Ook heb ik eens gehoord dat, als je je telefoon op vliegtuigstand zet, een deel van de straling uitgeschakeld wordt.

Ik weet niet of dit zal bijdragen aan het verlichten van je hoofdpijn, maar elektronica opzij leggen kan nooit kwaad. Ik hoop dat je hier geholpen mee bent.

Gr. Kenshin
Ik heb een tijd geen electronica gebruikt maar dat helpt ook niet maar ja heeft iemand nog tips want ik ben echt super wanhopig ik ga steeds vaker aan zelfmoord denken weet dat dat niet de oplossing is maar wat kan ik doen

Help please het hoeft niet eens te helpen maar het maakt me niet uit
Wat naar dat de wanhoop steeds groter wordt. Ik stel voor dat je je hulpverlener contacteert, en uitlegt dat je geen vooruitgang ervaart. Het lijkt me ook van belang om het aanwezig zijn van de zelfmoordgedachten te bespreken. Deze gedachten kan je ook delen op het forum, of bespreken met 113.

Gr. Kenshin
Ik wil niet over zelfmoord spreken met psychologe ik weet ze hebben zwijg plicht maar dan voel ik me toch niet veilig
Ik snap dat je het openstellen een eng idee blijft vinden. Zou je een gesprekje met 113 willen proberen?

Gr. Kenshin
Nee ik kan mensen heel lastig vertrouwen en praat eigenlijk met niemand
Ik vind het alvast fijn dat je forumleden in vertrouwen neemt 🙂 Hoe voel je je vandaag?

Gr. Kenshin
Nog steeds even slecht ik weet echt niet hoe ik verder moet
Ben je momenteel in staat om deel te nemen aan activiteiten, bijvoorbeeld sport?

Gr. Kenshin
Ik kan alleen paardrijden voor de rust de rest kan ik niet aan deelnemen

Ik ben super snel duizelig en misselijk ben ook in de tussentijd al een keer flauwgevallen naar de dokter geweest maar alles "was in orde" maar dat geloof ik niet
Is het een mogelijkheid om meer tijd rond paarden door te brengen? Zou je er bijvoorbeeld overdag kunnen meehelpen?

Gr. Kenshin
Mijn ouders gaan kijken of ik om de week een extra les kan krijgen maar die lessen zijn ook super duur misschien kan ik wel meehelpen met verzorgen en voeren.
Woensdag kan ik dat vragen en ik heb altijd 1 uur les en ik kom 1 uur van te voren en blijf dan 1 uur langer dus ben dan 3 uur bij de paarden

berichten samengevoegd door de Kindertelefoon ivm leesbaarheid.
Goed dat je tijd bij paarden doorbrengt. Helpen op de manege zou ook nuttig kunnen zijn. Misschien kan je in ruil voor het helpen een extra les krijgen.

Gr. Kenshin
Dat zou inderdaad kunnen maar ik denk niet gratis maar voordeliger
Naast het financiële voordeel, zou het fijn zijn om vaker tijd door te brengen in een omgeving die je hoofdpijn verlicht 🙂 Je bekijkt samen met de manager maar wat de mogelijkheden zijn.

Gr. Kenshin
Inderdaad dat gaan ik en mijn vader doen woensdag zeg ik wel of het wel of niet kan hoop van wel
Met een vreemde praten is soms makkelijker en lucht op
Weet ik wil eigenlijk ook naar een andere psychologe
Ok hoe oud ben je
Ik wordt bijna 13 ben nu nog 12
Als je twijfelt of je je goed voelt bij je huidige psycholoog, kan het verstandig zijn om dat aan te geven. Samen zouden jullie op zoek kunnen gaan naar een hulpverlener waar je je beter bij zou kunnen voelen. Zou je dat bespreken een kans willen geven?

Heb je op de manege een regeling kunnen treffen, waarbij je vaker mag helpen?

Gr. Kenshin

Reageer