Ik zit heel erg met mijn lengte ! Groei ik nog ?

• 8 juni 2014
  • 0 reacties
  • 310 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Ik wil jullie heel graag iets vertellen over mijn lengte. Ik zit hier best wel mee en hou me er ook veel mee bezig... Ik hoop dat jullie het lezen en met me erover praten, daarom ben ik hier.
17 jaar jongen
Vorig jaar wist ik niet hoe lang ik was, dus mijn moeder en buurvrouw maten mij op: 1.75m
Diezelfde zomer werd ik opnieuw gemeten: 176.5cm. Iets meer dan een halfjaar werd ik weer opgemeten: 1.77m en daarna weer en was ik 1.78m. Net heb ik me opgemeten, bijna 1.79m ! Dit allemaal nog niet eens een jaar nadat ik werd opgemeten in lange tijd en toen ik 1.75m werd gemeten.

De kinderarts had vroeger voorspeld dat ik misschien nog net 1.60m zou worden, zei mijn moeder. Dit komt denk ik omdat mijn ouders klein zijn en eigenlijk mijn hele familie klein is... Mijn moeder is 1.56m en vader 1.67m ongeveer. Ik ben nu al, terwijl ik nog in de groei zit, de langste van mijn familie met 1.79m ... Zo klein is mijn familie dus, sommigen zijn nog net 1.70m en ik betwijfel of er nog iemand anders dan ik boven de 1.75m is. Dit brengt mij heel erg in verwarring, want waarom word ik dan aan de wat langere kant? Ik wil heel graag 2 meter zijn, maar dat zit er nu al niet meer in... die kans is 5% ... Ik voel me klein.

Wat mij helemaal in verwarring brengt is dat ik altijd heel moeilijk ben geweest met eten. Iedereen in mijn familie eet wel veel en sommigen moeten oppassen voor overgewicht, maar bij mij is het andersom: ik moet oppassen voor ondergewicht... Waarom ik dit vertel is omdat veel mensen mij vertelden dat je goed kan groeien, als je goed eet. WAAROM BEN IK DAN AAN DE LANGE KANT IN MIJN FAMILIE. Ik denk hier heel erg veel aan en ben er laatste tijd veel mee bezig. Ik eet wel gezond, maar gewoon weinig.

Als ik in dit tempo (3/4cm per jaar) blijf groeien, dan zou ik minimaal 1.90m moeten worden rond mijn 21e, maar dat klinkt zo onlogisch als ik kijk naar mijn eetlust en de lengtes in mijn familie... Dat klopt dan gewoon niet.
Ik denk wel dat ik boven de 1.80m wordt nu ik 1.79m ben en ik hoorde dat je gemiddeld als jongen tot en met je 21e groeit en dat sommigen nog tot en met 25 jaar groeien!!! Ik ben nogal een laatbloeier, dus ik weet het niet... Ik ga er wel vanuit dat ik na mijn 18e nog groei, maar ik heb het gevoel dat ik na mijn 21e ook nog groei, omdat ik met alles wel een laatbloeier ben.

Ik wil heel graag jullie verhalen horen als soort van antwoord op mijn verhaal... ik denk hier veel aan.:(
1.79m is niet heel lang eigenlijk, maar vergeleken met mijn familie is het lang, ook omdat ik nog groei. IK WIL ZO GRAAG LANGER WORDEN!!!!

0 reacties

Geen reactie

Reageer