ik word gek van mijzelf, anorexia, depressie, zelfbeschadiging, zelfmoord gedachten

  • 7 June 2014
  • 8 reacties
  • 821 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Het zit allemaal tegen.
-ik ben de helft van het jaar niet naar school geweest door ziekte en daardoor in het ziekenhuis gelegen. Doordat ik zoveel gemist heb moet ik van 3vwo naar 3havo.
-heb anorexia, ik zie mezelf als een dikke walvis maar weet diep van binnen dat ik dat niet ben.
-ben depressief en zwar ongelukkig door thuissituatie. Heb een 3 maanden bij mijn opa en oma gewoond en woon inmiddels weer thuis. Heb nergens zin meer in. En door depressie zelfmoord gedachten (heb het uit verstand niet gedaan).
-ik beschadig me zelf en krijg een hekel aan mijzelf door al die littekens.
-in het ziekenhuis loop ik bij een kinderarts en een psycholoog.

Ik heb een geheime instagram account aangemaakt en daar heb ik veel steun aan. Dat houdt mij op de been.

Heeft er iemand tips of iets in die richting? Ik wet dat ik professionele hulp nodig heb, maar die wil ik niet aanvaarden...

8 reacties

Hee vogeltje.

Lastig hoor misschien kunnen deze websites je helpen;

feelthesense en proud2bme
Heej,

Ik heb ook mijn problemen thuis (mijn ouders hebben geen moeite me d.m.v. geweld te bewerken of me uit te schelden en te kleineren), ik heb het gemaild naar 5 vriendinnen en die verwezen me naar de decaan. De decaan heeft ervoor gezorgd dat ik nu gesprekken heb met een school maatschappelijk werker, hier heb ik veel aan gehad. Ik kon eindelijk mijn verhaal kwijt aan iemand die er verstand van heeft en me begrijpt.
Ik weet niet of dit veel helpt, 't is iets, 'k leef met je mee.

XXX
hey,

wat heftig en ik ben blij dat je geen zelfmoord hebt gepleegd.
misschien heb je dit vaker gehoort maar je moet die hulp aan nemen het is alleen maar beter voor je zo kan je je gevoelens kwijt.
als je dat doet zou jezelf niet meer beschadigen want dan  kan je alles kwijt aan niemand en hoef je het niet te verbergen hoe je je voelt.
als je geen volwassen in vertrouwen wilt nemen neem dan een vriend(in) in vertrouwen.
ik hoop dat je hier wat aan hebt. ik hoop dat het goed komt.
VEEL SUCCES EN STERKTE!!!!!!!

groetjes anoniemlisa
ik heb ook probleemen thuis en het was allemaal begonnen toen mn ouders gingen scheiden ik moest met mn mama naar Hongerije verhuizen(ik was 11) mijn papa die was naar Canada verhuisd en sinds mama een nieuwe vriend heeft is alles moeilijker hij is depresief en hij heeft 3 zelfmoord pogingen gedaan en ik moest elke dag zien dat hij zich snijd en met mama ruzie hebben.Sinds n jaar gaat het echt niet lekker thuis mama slaat me en ik mag mezelf niet zijn, ze wil me het huis uitzetten en ik werd hierdoor depressief en vond een weg ik zat de heletijd aan pijnstillers en alcohol en snee mezelf maar ik heb mn verhaal verteld tegen n vriendin en die is er altijd voor me en sindsdien gaat het stukken beter maar wat ik wil zeggen alles komt goed je moet sterk zijn en gewoon jezelf blijven en het beste is als je iets verteld tegen je bff of tegen iemand die je vertrouwd veel succes en blijf sterk xx 
Ik loop bij de psycholoog geweest en mijn ouders weten het grootste gedeelte inmiddels. Bedankt voor de aardige reacties.
En @anoniemlisa, als ik stoppen kon met mijzelf beschadigingen had ik dat allang gedaan, maar zo gemakkelijk is dat helaas niet...
hee ik snap dat je in een moeilijke situatie zit
je moet gewoon proberen om de positieve dingen inzien van het leven en je moet jezelf ook niet snijden je mooi zoals je bent als je diep van binnen weet dat je helemaal niet dik ben moet je ff doorzetten want als je anorexia heb dan weet je zeker dat je heeel dun ben en als je zoveel baat bij dat insta account maak er dan nog eentje op facebook ofzo daar kunnen mensje je ook helpen ik weet zeker dat er heel veel mensen zijn die je aardig vinden 🙂
Oke ik heb het zelfde behalve dat ik niet snijd en geen hulp krijg.
Het is heel dapper dat je het vertelt en iedereen is perfect probeer gewoon te genieten en ik weet dat dat soms heel moeilijk is ????
Luister het liedje “leef” maar vaak, zoek anders ook steun bij dieren, zij oordelen niet over hoe je eruit ziet en zijn duidelijk over wat ze van je vinden.

-xxx-

Reageer