Vraag

ik wil een bh maar mijn ouders mogen het niet weten

  • 9 June 2021
  • 5 reacties
  • 206 Bekeken

Reputatie 1
Badge +2

Hey ik heb m'n keuze gemaakt. Ik ga voor een klein bh.  Maar ik heb again weer jullie hulp nodig want jullie helpen mij echt goed. Oke komt ie: ik heb dus een beslissing gemaakt, ik ga een bhtje dragen. Maar ik heb een paar probleempjes. Ik heb van een vriendin een bhtje gekregen (65 AA) ik heb hem gepast en hij past perfect. Maar ik kwam er net achter dat dat de zelfde cupmaat is als die van m'n zus.. m'n zus is 13 (morgen 14) en ja. En ten 2de mijn ouders mogen er niet achter komen want ik heb het al een keertje eerder gevraagd of ik een bhtje mocht en m'n moeder zei dat ik nog moest wachten tot ik 13 ben. Maar bij mij doet het echt pijn en je ziet ze door me t shirt heen. Heb ook ondersteuning nodig. Maar nog een probleem ik ben een knuffelaar ik geef heel vaak knuffels aan m'n ouders enz. Maar dan voelen ze m'n bh beugel (clipje achterkant) en dan weten ze het alsnog.! Maar ik wil het echt dragen en ik (denk) dat ik er wel aan moet beginnen. Mijn beste vriendin die heeft ook al en zei heeft al maat A. Maar ik ben dus echt bang enz dat m'n ouders dat voelen. En een meisje uit m'n klas deed voor de eerste keer een bh aan en iedereen keek haar na. En dat wil ik echt niet.!  Dus help ik zit met deze 3/4 problemen. Maar ik wil echt een bhtje dragen en uittesten. Hopelijk kunnen jullie me helpen

 

 


5 reacties

Bij de een groeit het nou eenmaal wat eerder of sneller dan bij anderen. Dat jij dezelfde maat hebt als je zusje is dus op zich niet heel raar. Wat echter wel gek is, en wat Eenanoniemejongen1 ook al terecht aankaart, is dat je moeder alleen maar naar leeftijd kijkt. Zo werkt het gewoon niet. Het is niet zo van, je bent nu dertien, nu beginnen je borsten te groeien. Als die van jou eerder zijn, dan heb je gewoon eerder een bh nodig.

Het zou toch ook raar zijn wanneer je pas op je dertiende maandverbaand/tampons mag gebruiken terwijl je misschien al op je 11e/12e ongesteld bent geworden. Zelfde principe; de een is eerder in de puberteit dan anderen. Daar is geen vaste leeftijd voor.

 

Het stiekem dragen wordt heel lastig denk ik. Daarom zal je gewoon al je discussie skills in de strijd moeten gooien. Bedenk van te voren wat je wilt zeggen. Leg uit dat het pijn doet, dat je ondersteuning nodig hebt, dat het door je shirt te zien is, dat je al dezelfde maat hebt als je zusje (waarom zij dan wel en jij niet??) en gebruik desnoods de vergelijking van maandverband en ongesteldheid om duidelijk te maken dat leeftijd hier niet relevant is maar dat het gaat om hoe ver je bent in je lichamelijk ontwikkeling. 

Nee, echt helemaal niks vreemds aan. Elk meisje gaat op een gegeven moment BH's dragen, de een wat eerder dan de ander! Ik zou nog steeds zeggen, zeg het gewoon tegen je ouders dat je een BHtje wilt.

Groetjes van mij!

Robin Hood

Hey, waarom mag je nog geen bh van je moeder? In dit geval komt de uitspraak ‘leeftijd is maar een getal’ wat mij betreft tot zijn recht. Dus als je 12 bent mag je iets niet en, bij wijze van, een dag later wel? Leg gewoon duidelijk aan je moeder uit dat jij een bh wil dragen en dan denk ik dat ze dat echt wel goed vindt. Zeker als je benadrukt en beargumenteert dat/waarom je het echt graag wil.

Het is waarschijnlijk gewoon toeval dat je dezelfde cupmaat hebt als je zus. Maakt dat heel veel uit?

Het is heel normaal om een BH te dragen. De meesten beginnen hiermee vanaf een jaar of 12/13 dus dat is precies jouw leeftijdscategorie! Ik weet niet waarom je vriendin nagekeken wordt want zo gek is het echt niet, don’t worry.

Hey,

 

Ik wil je toch echt aandringen het gewoon tegen je ouders te zeggen. En zeggen dat je het gewoon wilt. Het lijkt me heel vreemd als ze het verbieden.

Daarnaast is het helemaal niet gek dat je een BH wilt dragen volgens mij is dat heel gewoon.

 

Groetjes van mij!

Robin Hood

Reputatie 1
Badge +2

Ik weet het niet hoor, de zelfde cupmaat als m'n zus?!

Reageer