Vraag

Ik vind mezelf dik!

  • 31 May 2021
  • 4 reacties
  • 121 Bekeken

Badge

Hey!

Ik ben 12 jarig meisje en ik vind me soms erg dik. Als ik mezelf zie in de spiegel met mijn nieuwe kleren vind ik mezelf erg dik (vooral mijn benen) ik vind panty's daarom ook niet leuk staan terwijl ik er zo blij mee was. Ik zie andere meisjes in de klas met mooie slanke benen en zijn ook veel langer. Ik ben 1.50 en ik schommel rond de 48 en 50 kilo. Ik probeer steeds te denken dat ik later vast dunner word omdat mijn lijf nog aan het ontwikkelen is, maar ik wil nu al slanker worden! :( wat moet ik doen? 


4 reacties

Als je je BMI berekent dan kom je uit rond een score van 21 à 22, wat prima is volgens het voedingcentrum.
Dit bereken je met de volgende formule: massa/(gewicht^2)
Mocht je dat echt willen, dan kun je wat afvallen.
Het kan zijn dat je nog gaat groeien, maar dat is sterk afhankelijk van hoe je lichaam zich ontwikkeld  in de puberteit en hoeveel je nog doorgroeit etc… Laten we dat dus even negeren.


Afvallen kan dus, maar doe het wel gezond.
Koop dus geen speciale middeltjes of pillen.
Niet alleen werken ze niet, maar het zijn redelijk dure placebo's.

Het beste is dan een combinatie van meer bewegen en gezonder eten.
Dat is een stuk lastiger dan deze tekst schrijven, dus ik zou het zeker niet alleen doen.
Doe het met een goede vriend/vriendin samen.
Niet alleen is dat een stuk leuker dan in je eentje, maar zij kunnen je ook extra motiveren als je er even geen zin in hebt.

​​​​​​Je vrienden kunnen je een heel eind helpen, maar als je echt wilt weten wat jij het beste kunt eten, dan kun je altijd een voedingsdeskundige bezoeken.
Waarschijnlijk is het niet nodig, maar je kunt beter een professional raadplegen dat mensen die op het internet maar wat raaskallen of mensen die nonsens verspreiden op sociale media.
Ik zou zelf niet weten hoe je bij zo'n deskundige kunt komen, maar misschien kan je huis art daarmee helpen.

 

Momenteel is je gewicht dus prima.
Als je af gaat vallen, doe het dan wel gezond.

 

Reputatie 2
Badge +3

minder snoepen minder frisdrank en sporten 

PS: doe niet overdreven en ga niet bopeens minder eten doe gewoon rustig a steeds iets meer

Badge +1

Je bent gwn normaal hoor helemaal niet dik ik ben 1 meter 80 en weeg 66 kilo’s is ook normaal jij bent niet dik 

Je bent helemaal niet te dik. Als jij je fijn voelt in je lichaam, hoef je zeker niks te doen! Ik weet zeker dat je prachtig bent xx❤️

Reageer