Beantwoord

ik slaap slecht

  • 28 October 2019
  • 11 reacties
  • 205 Bekeken

Badge

Hoi hoi.…

 

Nou nu is t 1.00 en ik kan zoals normaal niet slapen maar dat heb ik iedere nacht ik heb zelfs een tijdje gehad dat ik pas om 4.00 in slaap viel en dan moest ik erom 7.00 eruit 3 uur slaap te weinig.

 

Nu was ik dat een halfjaar kwijt maar nu komt t weer en ik weet niks om er tegen tedoen.

 

Als ik t tegen mn ma vertel wordt ze boos en zegt ze dat ik gewoon die ogen dicht moet doen dn slape  maar dat werkt niet en tja ik weet niks.

icon

Beste antwoord door Anonymous 30 October 2019, 07:55

Bekijk origineel

11 reacties

Ben je al eens naar dokter geweest? Die zou je slaappillen kunnen voorschrijven en dan is dat meteen opgelost.

Badge

 Nou dat gaat lastig want mn moeder moet ne dam brengen maar dat gaat lastig als ze boos word....

Is dat dan zo ver? Zijn mijn zaken niet, natuurlijk. Maar als je zelf kan gaan, na school ofzo. Misschien kan de apotheker je ook helpen.

Hoi

 

Wat vervelend dat je moeite hebt met slapen. Zoals Beginneling voorstelde zou het raadplegen van de huisarts of apotheker je een stap verder kunnen helpen. Bij de apotheker zou je simpelweg binnen kunnen lopen, om raad vragen, en eventueel overwegen om wat de apotheker je vertelde, met je moeder te delen. Zou je moeder, eventueel op een moment waarop jullie samen bv. naar de winkel gaan, met jou langs kunnen lopen bij de apotheker?

 

In ieder geval zou het kunnen helpen om één tot twee uur voor het slapengaan, ideaal rond 22 à 23 uur, telefoons, laptops, en schermen in het algemeen aan de kant te leggen. Je zou je dag kunnen beëindigen door een boek te lezen of door tijd door te brengen met familieleden. 

 

Groetjes

Kenshin

Hier een paar tips:

 

  • ga optijd in je bed liggen ( zoek op internet welke slaaptijden normaal zijn voor jou leeftijd) en blijf ongeveer 1 uur van te voren weg van schermen. Deze zorgen namelijk voor blauwlicht dat je wakker houdt
  • het belangrijk dat je ontspannen je bed in gaat. Dus ga niet door met werken tot een bepaalde tijd. 
  • Lees een boek of ga in bad/ douchen. Ter ontspanning, kan erg goed zijn voor het slapen
  • je hebt bepaald soort ademhalingsoefeningen die je kunnen helpen bij het in slaap komen, misschien kan je daar is even naar gaan kijken?
  • als je echt geen raad meer hebt en deze dingen hierboven werken niet kan je altijd naar een arts stappen die je verder kan helpen met bijvoorbeeld slaappilletjes. 

 

Heel veel succes iedereen die hier problemen mee heeft, het lijkt me echt heel erg vervelend

groetjesss Denise

Badge

Bedankt allemaal voor de tips ik denk dat t ligt aan dat ik teveel op mn scherm zit want ik zit zo als nu ook moe ik eigenlijk slapen maar zit op mn telefoon...

Badge

Is dat dan zo ver? Zijn mijn zaken niet, natuurlijk. Maar als je zelf kan gaan, na school ofzo. Misschien kan de apotheker je ook helpen.

Nou ik moet de snelweg over en heb bezorgde moeder en zit in breda op school dus ik eordt ook gebracht door mn moeder dus ik kan niet zo even pafff naar  de huisarts🤣

Dat is lastig, probeer dan inderdaad meer je telefoon weg te leggen. Het lukt je best

Beginneling 

Begin zoals Beginneling voorstelde gerust met het tijdig opbergen van je telefoon. Als je slaapkwaliteit er na dit initiatief nog niet op vooruit is gegaan, zou je kunnen overwegen om dit nogmaals met je moeder te bespreken. 

 

Gr. Kenshin

Hoi

Ik wil even mededelen dat ik hier vroeger ook mee te maken had. Zelf vond ik het geen ernstig probleem en heb er nu geen last meer van. Zelf ben ik redelijk blij dat een periode had dat ik veel op mijn telefoon kon zitten. 

 

Wat ik gewoon heb gedaan is mijn telefoon wegleggen en een wekker kopen als je hiervoor altijd je telefoon als wekker gebruikte. Zo simpel was het voor mij om mijn telefoon weg te doen als ik dat wou. Het gaat jammer genoeg niet bij iedereen zo gemakkelijk, en daarvoor zijn de tips die mensen hiervoor hebben gegeven. Zelf vind ik ze erg goed, het lijkt me dus een goed idee als je ze een keertje probeert.

 

Jezus, wat vervelend. En dan zo'n reactie van je moeder krijgen. Misschien komt het door slecht eten, te weinig drinken of de kleding waar je in slaapt. Een dunne luchtige pyjama kan geen kwaad. Heeft voor mij namelijk wel geholpen. 

Reageer