Hallo allemaal
Ik heb een heel erg genant probleempje, ik plas namelijk nog wel eens in mijn broek. Meestal kom ik nog wel net op tijd bij de wc aan, of is er maar een klein beetje in mijn broek gegaan, maar afgelopen week ging het helemaal mis. Ik moest een presentatie doen op school en onder de presentatie voelde ik dat ik naar de wc moest, maar ik kon niet meteen gaan want dan zou ik de presentatie verpesten. Op het einde van de presentatie kon ik het echt bijna niet meer houden en toen de klas daarna nog vragen mocht stellen ging het mis en plaste ik voor de hele klas in mijn broek. Ik ben na die les meteen naar huis gegaan en me de volgende 2 dagen ziek gemeld. Ik moet van mijn moeder volgende week wel weer naar school, maar ik durf niet heen te gaan. Wat moet ik nu doen?
Ik plas nog wel eens in mijn broek, wat moet ik doen?
A
A
Ik ben vandaag weer naar school geweest en waren wel een paar klasgenoten die grapjes over mij maakten. Maar gelukkig waren mijn vrienden wel heel aardig voor mij en kwamen ook een keer voor mij op toen een jongen uit mijn klas net iets te lang doorging. Ik ben echt blij dat mijn vrienden voor mij opkomen en mij er niet om hebben uitgelachen. Al met al ben ik de dag redelijk doorgekomen, en ik ben echt super blij dat ik zulke goede vrienden heb die voor mij opkomen.
A
Is er niemand die mij hiermee wil helpen?
A
Ik zie dat het al 57x bekeken is, maar niemand hier de weet hoe ik hiermee om moet gaan? Niemand die me wil helpen en mij hierbij ondersteunen, ik heb het hier echt moeilijk mee. Vandaag weer een aantal nare opmerkingen naar mij toe gekregen, en schaam me er wel heel erg voor. Ik probeer de opmerkingen te negeren, maar het raakt me wel degelijk. Ik weet ook niet zeker of ze het ook echt doen om mij pijn te doen, of dat het als grapjes bedoeld is, maar het raakt me dus wel en zit hier wel heel erg mee.
Iemand die me wil helpen?????😕
Iemand die me wil helpen?????😕
A
Ik denk eerlijk gezegt niet dat iemand hier echt een oplossing voor weet op dit forum. :/
Hoe komt het eigenlijk dat je zo vaak in je broek plast? Houd je het te lang op of heb je problemen met je nieren ofzoiets misschien?
Hoe komt het eigenlijk dat je zo vaak in je broek plast? Houd je het te lang op of heb je problemen met je nieren ofzoiets misschien?
A
Elke dag voor school naar de wc gaan, en in elke pauze naar de wc. Dan hoef je onder de les niet meer zo veel te plassen. Negeer de pestkoppen. Want het is bijna vakantie (voor mij nog 1 week) dus dan waait het zo en zo wel over.
A
Heey bedankt voor de reacties. Ik heb een kleine blaas en moet daardoor vaak plassen. Ik probeer al zo vaak mogelijk naar de wc te gaan, voor school, in de pauze en als tijd voor is tussen de lessen door. Het jaar is inderdaad bijna voorbij maar ik heb nog wel een toetsweek. Tijdens toetsen mag ik nooit naar de wc, dus dit is voor mij soms moeilijk om het dan op te houden. En ja negeren probeer ik ook wel, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
A
Hoi Davey
Ik heb 2 weken geleden nieuwe schoenen gekocht met veters en ik ben ondertussen 16. Tot aan die 2 weken geleden heb ik nooit veters kunnen strikken. Of terwijl; relax! Iedereen heeft dingen die niet meer van toepassing zouden moeten zijn als je een bepaalde leeftijd hebt, maar als je dat nog niet lukt, geeft dat niets. Niemand is perfect.
Ik denk niet dat mensen jou zouden willen pesten, want als ik je reacties hier lees vind ik je erg aardig. Ik denk dat het eerder bedoeld is als grapjes, maar mensen rond jouw leeftijd (niet generaliserend bedoeld) hebben vaak geen rem of geen goed inzicht op de grens tussen een grap en een kwetsende opmerking.
Als ze je weer kwellen met dit incident moet je tegen ze zeggen dat het bij je hoort, dat je er verder niets aan kunt doen en dat je ze om begrip vraagt. Als ze dan daarna nog doorgaan moet je de leider van de pestkoppen een flinke klap in het gezicht geven. Dat schrikt de anderen af en hij heeft zijn les dan geleerd.
Ik hoop dat je hier wat mee kunt
Veel succes en sterkte
- Lol
Ik heb 2 weken geleden nieuwe schoenen gekocht met veters en ik ben ondertussen 16. Tot aan die 2 weken geleden heb ik nooit veters kunnen strikken. Of terwijl; relax! Iedereen heeft dingen die niet meer van toepassing zouden moeten zijn als je een bepaalde leeftijd hebt, maar als je dat nog niet lukt, geeft dat niets. Niemand is perfect.
Ik denk niet dat mensen jou zouden willen pesten, want als ik je reacties hier lees vind ik je erg aardig. Ik denk dat het eerder bedoeld is als grapjes, maar mensen rond jouw leeftijd (niet generaliserend bedoeld) hebben vaak geen rem of geen goed inzicht op de grens tussen een grap en een kwetsende opmerking.
Als ze je weer kwellen met dit incident moet je tegen ze zeggen dat het bij je hoort, dat je er verder niets aan kunt doen en dat je ze om begrip vraagt. Als ze dan daarna nog doorgaan moet je de leider van de pestkoppen een flinke klap in het gezicht geven. Dat schrikt de anderen af en hij heeft zijn les dan geleerd.
Ik hoop dat je hier wat mee kunt
Veel succes en sterkte
- Lol
A
Ja ik denk dat je gelijk hebt dat ze het niet doen om te pesten en zal proberen te zeggen dat ik het niet leuk vind wat ze doen en ik er niks aan kan doen. Het is ook niet zo dat ze met een groep naar me toe komen hoor, meer individuen. En iemand een flinke klap geven lijkt me nou niet zo'n sterk plan eerlijk gezegd. Behalve het feit dat ik slaan sowieso geen oplossing vind, ik ben ook met afstand de kleinste uit mijn klas dus dat gaat mij sowieso niet lukken.
In ieder geval bedankt voor je reactie
In ieder geval bedankt voor je reactie
A
In dat geval moet het goedkomen. 😉
A
Ik ben de toetsweek goed doorgekomen. Ik heb tijdens de toetsen drynites aangehad zodat ik me niet druk hoefde te maken over mijn plas ophouden. In overleg met mijn moeder hadden we besloten dat dit het beste zou zijn, zodat ik me volledig op mijn toetsen kon concentreren. Ik schaamde me er wel een beetje voor, maar gelukkig valt het totaal niet op dat je ze aanhebt en heeft niemand het doorgehad. Ik ben wel blij dat ik de drynite aanhad want ik heb het wel een keer nodig gehad.
Daarnaast hoor ik eigenlijk niemand meer over mijn broekplassen, dus daar ben ik heel blij mee.
Daarnaast hoor ik eigenlijk niemand meer over mijn broekplassen, dus daar ben ik heel blij mee.
A
Hey,
wat vervelend voor je!
Misschien is er een idee wat jou kan helpen bijv, vraag aan je meester of juf dat je onder de les naar de wc mag. Of verzin samen met joun ouders een odee wat kan helpen. Je hoeft je er niet voor te schamen! Iedereen heeft het wel eens gedaan, zelfs ik.
wat vervelend voor je!
Misschien is er een idee wat jou kan helpen bijv, vraag aan je meester of juf dat je onder de les naar de wc mag. Of verzin samen met joun ouders een odee wat kan helpen. Je hoeft je er niet voor te schamen! Iedereen heeft het wel eens gedaan, zelfs ik.
A
Heey bedankt voor je reactie. Ik mag ook vaak onder de les wel even naar de wc, alleen bij toetsen mag dat niet. Daarom heb ik dus ook tijdens de toetsweek die drynites gedragen. Je zegt dat ik me er niet voor hoef te schamen, eigenlijk heb je ook wel gelijk maar ik schaam me er toch voor. Maar gelukkig vallen die drynites niet op.
A
Heey allemaal,
Ik ga volgende week op vakantie naar Italië, hartstikke leuk natuurlijk, maar nu heeft mijn moeder voorgesteld dat ik drynites draag tijdens de reis. Het is natuurlijk wel heel praktisch omdat we dan echt 3x zo weinig hoeven te stoppen en dus veel sneller er kunnen zijn. Maar ik voel me wel een beetje ongemakkelijk bij. Ik heb ook nog een broertje van 10 en wat moet hij wel niet denken dan. Wat zouden jullie doen?
Ik ga volgende week op vakantie naar Italië, hartstikke leuk natuurlijk, maar nu heeft mijn moeder voorgesteld dat ik drynites draag tijdens de reis. Het is natuurlijk wel heel praktisch omdat we dan echt 3x zo weinig hoeven te stoppen en dus veel sneller er kunnen zijn. Maar ik voel me wel een beetje ongemakkelijk bij. Ik heb ook nog een broertje van 10 en wat moet hij wel niet denken dan. Wat zouden jullie doen?
A
Hallo daveyboy,
Ik snap je probleem ik heb er zelf geen last van maar heb wel andere complicaties.
Als ik jouw was zal ik met je ouders proberen te overleggen om het samen (of net hoe je dat wilt) aan je broetje te vertellen.
Kijk niet lullig bedoeld maar het verbergen gaar ook niet echt lukken aangezien je een natte luier ruikt.
Hopelijk heb ik je hiermee iets verder kunnen helpen en ik ben er altijd voor je als je vragen heb
Groetjes
Anonieme_Jonge
Ik snap je probleem ik heb er zelf geen last van maar heb wel andere complicaties.
Als ik jouw was zal ik met je ouders proberen te overleggen om het samen (of net hoe je dat wilt) aan je broetje te vertellen.
Kijk niet lullig bedoeld maar het verbergen gaar ook niet echt lukken aangezien je een natte luier ruikt.
Hopelijk heb ik je hiermee iets verder kunnen helpen en ik ben er altijd voor je als je vragen heb
Groetjes
Anonieme_Jonge
A
Haai daveyboy,
Wat rot voor je zeg. Een vriendin van mij heeft hetzelfde probleem. Schijnen ook pilletjes voor te zijn. Moet je maar eens googlen ofzo k weet zelf niet hoe die heten...Maar ja miss dat dat tegen het in je broek plassen helpt. Voor dat pesten heb ik geen tips sorry weet daar niet zoveel raad mee.
Succes
-mimimilo
Wat rot voor je zeg. Een vriendin van mij heeft hetzelfde probleem. Schijnen ook pilletjes voor te zijn. Moet je maar eens googlen ofzo k weet zelf niet hoe die heten...Maar ja miss dat dat tegen het in je broek plassen helpt. Voor dat pesten heb ik geen tips sorry weet daar niet zoveel raad mee.
Succes
-mimimilo
A
Hoi
ik had een meisje in mijn oude klas en zij moest altijd 'druppen' in haar broek van het lachen en zij is daarvoor naar soort fisioeterapeut gegaan en die ging toen oefenininfen doen, messchien dat zoiets ook voor jou helpt?
gr mees
ik had een meisje in mijn oude klas en zij moest altijd 'druppen' in haar broek van het lachen en zij is daarvoor naar soort fisioeterapeut gegaan en die ging toen oefenininfen doen, messchien dat zoiets ook voor jou helpt?
gr mees
A
Heeey bedankt allemaal voor jullie reacties.
Ik heb er voor gekozen om tijdens de reis drynites te dragen en dat is me wel goed bevallen. Ik hoefde me nu tijdens het rijden een keer niet te stressen om mijn plas op te houden, en dat was wel fijn. Ook een paar keer tijdens de vakantie zelf drynites gedragen als we een dagje ergens heen gingen waar een toilet niet altijd dichtbij was. Mijn broertje reageerde er gelukkig ook goed op, hij zei tegen mij dat het niet erg was en dat ik er ook niks aan kan doen.
En mees wat voor soort oefeningen zijn dat dan?
Groetjes Dave
Ik heb er voor gekozen om tijdens de reis drynites te dragen en dat is me wel goed bevallen. Ik hoefde me nu tijdens het rijden een keer niet te stressen om mijn plas op te houden, en dat was wel fijn. Ook een paar keer tijdens de vakantie zelf drynites gedragen als we een dagje ergens heen gingen waar een toilet niet altijd dichtbij was. Mijn broertje reageerde er gelukkig ook goed op, hij zei tegen mij dat het niet erg was en dat ik er ook niks aan kan doen.
En mees wat voor soort oefeningen zijn dat dan?
Groetjes Dave
A
Hey man!
Wat vervelend voor je dat je daar af en toe last van hebt.
Ik heb toevallig op het scholieren com forum een poll/topic over precies dit onderwerp gemaakt!
Er zijn verschillende oefeningen die je zou kunnen proberen om je blaasinhoud groter te maken en die spieren waarmee je het ophoudt sterker te maken. Je kan me op scholieren forum ook een bericht sturen als je wil, zelfde nickname als hier.
Je bent nog niet naar de huisarts geweest? Die adviseren ook vaak om een vorm van blaastraining te proberen. Kost wat doorzetting, maar kan wel helpen.
Groeten!
Jelle
Wat vervelend voor je dat je daar af en toe last van hebt.
Ik heb toevallig op het scholieren com forum een poll/topic over precies dit onderwerp gemaakt!
Er zijn verschillende oefeningen die je zou kunnen proberen om je blaasinhoud groter te maken en die spieren waarmee je het ophoudt sterker te maken. Je kan me op scholieren forum ook een bericht sturen als je wil, zelfde nickname als hier.
Je bent nog niet naar de huisarts geweest? Die adviseren ook vaak om een vorm van blaastraining te proberen. Kost wat doorzetting, maar kan wel helpen.
Groeten!
Jelle
A
Hoihoi,
Ik heb in de eerste op de middelbare school, ook een keer in mijn broek geplast toen had ik teveel water gedronken. En door het lachen om een grapje van mijn vriendin, kon ik het niet meer houden en ging het mis. Sinds die tijd drink ik nooit meer onder schooltijd maar alleen na schooltijd. Het helpt wel.
Ik las trouwens dat je een kleine blaas hebt, waardoor je vaak moet plassen. Dit moet jij tegen jouw docent zeggen! Dan kunnen ze er rekening mee houden en dan kunnen ze jou misschien ook eraan herinneren dat je naar de wc moet gaan! Ookal hoef je op dat moment niet, ga dan alsnog want vaak moet je dan wel. Dat is wel handig? Ik noem maar wat hoor.
Misschien plaste je wel uit zenuwen van je presentatie? Niks om te schamen eigelijk. Trek je niets aan van die kinderachtige pestkoppen! Jij kan er niks aan doen. Ik weet verder eigelijk niet goed echt hoe ik je kan helpen. Als ik jou was zou ik naar de dokter gaan.
Ik heb in de eerste op de middelbare school, ook een keer in mijn broek geplast toen had ik teveel water gedronken. En door het lachen om een grapje van mijn vriendin, kon ik het niet meer houden en ging het mis. Sinds die tijd drink ik nooit meer onder schooltijd maar alleen na schooltijd. Het helpt wel.
Ik las trouwens dat je een kleine blaas hebt, waardoor je vaak moet plassen. Dit moet jij tegen jouw docent zeggen! Dan kunnen ze er rekening mee houden en dan kunnen ze jou misschien ook eraan herinneren dat je naar de wc moet gaan! Ookal hoef je op dat moment niet, ga dan alsnog want vaak moet je dan wel. Dat is wel handig? Ik noem maar wat hoor.
Misschien plaste je wel uit zenuwen van je presentatie? Niks om te schamen eigelijk. Trek je niets aan van die kinderachtige pestkoppen! Jij kan er niks aan doen. Ik weet verder eigelijk niet goed echt hoe ik je kan helpen. Als ik jou was zou ik naar de dokter gaan.
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.