Ik lijk op een jongen

  • 22 July 2021
  • 1 reactie
  • 102 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hii

Ik ben een meisje van 13 en ga volgend school jaar naar de 2de. Ik heb kort haar en draag vaak jongens kleding niet altijd maar soms wel maar geen rokjes enzo. Ik word best vaak een jongen genoemd ook soms van ‘hier is het meisjes toilet hiernaast is die van de jongens’ en dat dan ook bij kleedkamers. Dit vind ik echt vervelend daarom vind ik openbare kleedkamers en wc’s echt vervelend. Volgend jaar word mijn klas dus gemixt met een andere, en krijg ik dus weer allemaal nieuwe kinderen in de klas en ik ben bang dat iedereen weer zo denk van dat is een jongen. Hebben jullie tips hoe ik hier beter mee om kan gaan?


1 reactie

Heyy

 

Ik snap dat je dat een beetje vervelend vind.. 

 

Ik denk dat het beste wat je kan doen is om de opmerkingen niet al te persoonlijk te nemen. Dat is misschien lastig, maar jij weet dat jij een meisje bent en als je een opmerking krijgt kan je ook gewoon vertellen dat je een meisje bent. Je kan dan ook gewoon naar de meisjes wc / kleedkamer gaan en hoeft ook niet in te gaan om de opmerkingen. En ik denk dat zal je klas er vanzelf aan gaat wennen!

 

Als je het echt heel vervelend vind kan je altijd even met je mentor in gesprek gaan dan kan die er ook een beetje toezicht / rekening me houden. En je kan natuurlijk ook altijd met je ouders gaan praten.

 

Maar probeer nu ook niet al te veel op de feiten vooruit te lopen. Het kan ook allemaal heel erg mee vallen! Het komt vast wel goed🙂

 

Groetjes van mij!

Reageer