Vraag

Ik heb paniekaanvallen, heeft iemand tips?

  • 1 March 2023
  • 6 reacties
  • 84 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi, sinds een paar maanden heb ik paniekaanvallen. Eerst moet ik dan huilen en dan voelt het alsof ik gewoon uit elkaar plof. Ik kan m’n adem dan niet meer onder controle houden en dan heb ik het gevoel dat ik stik. Soms duurt het maar even, maar soms als ik in m’n eentje ben lukt het me niet om te ademen en dan duurt het wel een halfuur voordat het weer gaat. Het komt altijd goed alleen ik heb dan het gevoel dat ik doodga. 
 

heeft iemand ervaring/tips? En moet ik hier iets mee? Alvast bedankt, liefs Tai 💙🍀


6 reacties

Soms is het ook in de klas en dan schaam ik me echt heel erg. Heeft iemand alsjeblieft tips?

Reputatie 7
Badge +15

Hey @Tai6565

jeetje wat vervelend. Ik weet om eerlijk te zijn niet heel goed hoe ik je hiermee kan helpen; ik ga nu iets zeggen wat heel cliché klinkt, maar bespreek het. Ik denk echt dat dat helpt. Dan kan je er ook hulp voor krijgen… en dit had je zelf vast ook wel bedacht, maar het is echt een van de beste tips die ik je kan geven. Je kan het er met iedereen over hebben die je vertrouwt, je mentor, een andere docent, een kennis, of je ouders….. ect. 
 

je kan het als je het met je mentor bespreekt ook hebben wat er kan gebeuren als je zo’n paniekaanval hebt, dat je bijvoorbeeld even met iemand op de gang mag zitten ofzo, om proberen tot rust te komen

 

met de kindertelefoon kan je ook altijd praten, (chatten of bellen) ik denk dat je het linkje zelf wel al hebt. 
 

weet jij zelf hoe het komt dat je paniek aanvallen krijgt sommige krijgen het door stress op school (o.a ik ) of een onveilige thuissituatie… als je weet waardoor het komt/zou kunnen komen, zou ik dat ook proberen te bespreken met iemand.. 

 

heel veel suc6, Tai! 🍀

 

Mij_Niet_Gezien 

 

Hoi @Mij_niet_gezien, Dankje voor je tips! Mijn moeder weet het en zij helpt me er heel goed bij om tot rust te komen dus dat is heel fijn. Zij zei dat iedereen dat wel eens heeft en dat het niet erg is. Maar ik heb het niet ‘weleens’ maar echt heel vaak en ook in de klas en ik heb eigenlijk het idee dat heel veel mensen dit niet hebben. 
 

die met mentor bespreken vind ik een goeie en ik denk ook dat ik dat ga zeggen, alleen ik vind het wel spannend want ik ga over een paar dagen beginnen op een nieuwe school waar ik niemand goed ken. 
 

Het zou kunnen komen doordat ik het best lastig vind om over mijn gevoelens en zorgen te praten met anderen, waardoor ik heel veel opkrop zeg maar. En als ik boos of verdrietig ben druk ik het eigenlijk als een soort gewoonte weg. En ik ben dus  van school veranderd wat ook best veel stress opleverde dus dat zijn wel redenen waardoor ik zo’n paniek heb opeens denk ik. 
 

nog een keer dankjewel voor je tips mijnietgezien 

heel veel liefs Tai 🍀💙⭐️⭐️⭐️

Ik heb over een tijdje een gesprek met mijn nieuwe mentor, dus dan ga ik het denk ik daar eventjes over hebben en als ik m’n nieuwe klas wat beter ken en ik vrienden heb gemaakt kan ik het ook tegen iemand zeggen die ik goed vertrouw ⭐️

Reputatie 1
Badge

hey hallo,

ik heb dat sinds 2 maanden geleden ook… ik  barst dan uit als ik alleen ben en dan weet k eigenlijk ook niet meer wat ik moet, ik probeer na een paar minuten aan niks meer te denken en val ik soms in slaap… ik kan je denk ik niet echt helpen maar je bent echt niet de enige die hiermee zit <3

groetjes NLGirl

 

Hey @NLgirl  wat stom dat jij dat ook hebt en ik hoop dat het snel overgaat. Wel fijn dat ik dan niet de enige ben

liefs Tai 🍀

Reageer